Gå til innhold

Hormonspiral og kviser... Er så lei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn hormonspiral for 3 mnd. siden og den har gitt meg så mye kviser!

Jeg har anlegg for å få kviser, men klarer normalt å holde dem i sjakk ved å bruke medisinsk hudpleie. Etter jeg fikk hormonspiral er det helt ukontrollerbart. Vonde og store er de også.

Vurderer å ta den ut og heller begynne på Diane igjen!

Er det noen her som har/har hatt samme problem?

Hvor fort ble det bedre etter dere tok den ut?

Blir svært glad for å høre din erfaring ang. dette!

Fortsetter under...

Skrevet

Deter dessverre en av bivirkningene til hormonspiralen.... Det går nok kjapt over om du tar den ut.

Diane er jo det anbefalte når en har hudproblemer.

Skrevet

Jeg har ikke hormonspiral, men har veldig med kviser etter å ha gått av Diane. Jeg føler også at jeg bare må begynne med pillene igjen.

Finnes det ikke noe annet for oss å ta?

Føler med som 13år igjen......og da på en negativ måte.

Skrevet

Det var den eneste plagen jeg opplevde med hormonspiral også. Slapp mensen og pms, men fikk uren hud.

Hvis gode hudpleieprodukter / medisiner ikke virker må du nok bare ta den ut igjen. Men jeg ville gitt det et halvt år i hvert fall, for å la kroppen stabilisere seg, før du gir helt opp...

Skrevet

22.01

Ble det bedre etterhvert eller tok du den ut?

HI

Skrevet

Jeg ble litt bedre når jeg tok ut hormonspiralen, men jeg tok den ut fordi jeg hadde hatt den inne i nesten 5 år og hadde småblødinger i hytt og vest like før jeg fikk den tatt ut. Men jeg var veldig fornøyd med den i de årene jeg brukte hormonspiral.

Nå bruker jeg noe slags antibiotika piller jeg fikk av legen for og få bukt med kvisene, de er blitt noe bedre, men er ikke helt kvitt dem!

Annonse

Skrevet

Skjønner deg godt! Ser ut som ett kvisetroll selv jeg, er i uke 10 og ser for meg mange kvisete mnd fremover! Slitsomt, tar fra meg lysten til å være ute og være sosial.. Gikk på Diane før jeg ble gravid, men det kan jeg jo ikke nå... Hadde tenkt å sette inn spiral etter fødsel, men det må jeg sannsynligvis slå i fra meg med tanke på alle kvisene jeg kommer til å få.. Noen som vet om det er noe medisinsk man kan bruke under graviditet for å få mindre kviser uten å skade foster? Eller må man bare vent til senere? Skjønte virkelig ikke hvor avhengig jeg var av Diane før jeg måtte slutte med de!

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg er også fornøyd med spiralen bortsett fra kvisene. Jeg tror faktisk jeg kommer til å ta den ut da jeg har hatt så mye problemer med dette tidligere, så jeg har lav terskel når det gjelder å akseptere den bivirkningen! Det blir som ei annen her nevnte at man føler at "fortiden innhenter en".

Håper antibiotikaen tar dine da :-)

Skrevet

Gratulerer med graviditeten :-)

Du kan bruke produkter med salisylsyre. Det hjelper en del! Jeg tror ikke du kan bruke de tradisjonelle medisinene når du er gravid. Mulig du kan bruke basiron som du får kjøpt på apoteket!

Lykke til!

HI

Skrevet

Da tror jeg skal prøve Basiron :) og krysse fingrene for effekt etterhvert!:)

Takk for tips H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...