Gå til innhold

Hva slags betydning har navnet til barnet ditt? (hermer etter 3.tri her :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hva betyr navnet, evt hva slags betydning har navnet for dere siden dere valgte det?

Mine:

ADRIAN: Fra den italienske byen Adria (som ikke har noe betydning for oss...), men valgte det kun fordi det er fint og fordi det er internasjonalt.

ASK: Tresorten Ask, Aske og den første mannen ifølge norrøn mytologi. Ville ha et norsk/norrønt navn denne gang og valget var soleklart! Har mange ting som har betydning her... = Ask er min mann og mitt første barn sammen. Vi er veldig glade i skogen og i trær... Yggdrasil (verdenstreet i norrøn mytologi) er en ask, og ordet betyr "Odins Hest" - og vi har en hest som heter Odin :) Er endel andre ting også innunder dette som betyr ting, men da kan jeg holde på i evigheter...hehe. Også er jo Asks andre halvdel Embla, den første kvinnen, som betyr Alm (treslaget) og etternavnet til Ask inneholder "Alm" (uten å røpe hele navnet på et forum liksom...heh..). Dermed er han på en måte veldig fullkommen, også sånn sett :) Veldig fornøyd med navnevalget med andre ord :D

Det vanker en betydningsfull tatovering på meg etterhvert! Med yggdrasil, svart hest, hugin og munin osv med masse symboler på alle disse tingene... Blir stilig :D

Skrevet

Snuppa vår heter Leah Elenore. Leah fordi det var ett navn jeg og pappaen alltid har likt, og Elenore er mellomnavnet til min farmor, altså Leahs oldemor. Hun er en helt fantastisk dame på snart 89 år, og betyr utrolig mye for meg. Vi syns at siden Leah er ett ganske populært navn var kombinasjonen av navnene både fint og veldig betydningsfylt for oss :-)

Skrevet

Katja; ren, renset

Thea; Guds gave

:) Men religiøs eller troende er jeg IKKE!!!

Skrevet

min datter på 2 år heter Nathalie og det betyr "Christmas day"

og min lille nye gutt heter Jhonatan, oppkalt etter fars første navn som er Jhon :)

Skrevet

Johanne betyr visst Gud er nådig. Det ante jeg ikke.. hehe. Og ganske komisk at mitt navn betyr kristen og mannen min sitt betyr hedning. hehe. ;)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Kian Oliver - Kian betyr konge, keiser eller høytstående. Gutten min er virkelig en konge, og han kler navnet sitt så utrolig godt. Kian er i tillegg ganske så internasjonalt, og jeg syns det blir finere for hver eneste gang jeg sier det. Oliver er etter tippoldefaren hans.

Skrevet

min heter Jonathan og jeg tror det betyr noe som dette: Gud har gitt..

Vi valgte navnet fordi vi syns det er så fint :)

Skrevet

Prinsen min heter Milian og det er såpass nytt og uvanlig at jeg kan ikke finne noen betydning.. noen som har noen gode sider å tipse om?

Skrevet

Lykke: Etter å ha prøvd å bli gravid i nor som føltes som en evighet, ble vi endelig gravid med litt hjelp av pergotime tabletter. Derav navnet Lykke :)

Torkil: Vi ville ha et sterkt, norskt norrønt navn til gutten vår. Så da ble det Torkil. Ville også kalle opp etter min bestefar som het Tore, så da ble det noe som ligner litt. :)

Skrevet

Marinius; Etter oldefaren hans, som het Sigurd Marinius. Sambo har Sigurd som mellomnavn så ville oppkalle gutten vår etter han også, syns jo også det er et veldig fint og spesielt navn, syns det er fint med navn som er litt særegne, er ikke kult at alle i barnehagen heter det samme! Marinius er latinsk og betyr "fra havet"

Skrevet

Stilig :) Broren til farfar og min tremenning heter Marino, ganske likt og fint :)

Skrevet

Iver betyr visst barlind som emne for pil-bue + kriger - sier de. Nå var vel ikke navnets betydning særlig avgjørende. Valgte det fordi vi liker det :) Dessuten tror jeg alle som heter Iver er snille gutter, hehe :P

Skrevet

Vida betyr liv på diverse språk.

Mikkel betyr "hvem er som" og el "Gud"

:o)

Skrevet

Liam: betyr beskytter, men kan også være et irsk ord og bety "den som står støtt" (pappaen er irsk). Håper jo at lille prinsen skal vokse opp til å bli en trygg og stødig mann om noen år:-)

Skrevet

Tristan heter gutten vår,og det betyr Forsiktig og modig.

Og er gravid igjen nå,om det blir en gutt til så tror jeg han skal hete Samuel og er det jente så blir det nok Kornelia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...