Gå til innhold

Drikke til en liten,syk gutt på straks 8mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er lillemann i huset syk. Han er snørrete,surklete og har litt feber. Prøver å få i han litt å drikke,men han vil ikke ha vann(hverken kaldt eller lunket i mikro),ikke babysaft eller noe.

Forslag til hva jeg kan gi? kan han få litt utvannet eplejuice ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at han får i seg drikke, som legen vår sa saft juice vann hva som helst bare barnet får i seg veske. Han sa at det virket gjerne som om han var for det søte, men han mener at det viktigste er at man får i disse små veske samme hva det måtte være.

Skrevet

Utvannet eplejuice er helt greit hvis han vil ha det!

Skrevet

Ja var det jeg tenkte også. Så lenge han får i seg væske så må det være bedre, samme hva det er.

Altså jeg skal ikke gi han brus;)

Men han har tidligere fått smake på veldig utvannet eplemost og dette falt veldig i smak:) Så tenkte at eplejuice kanskje ville gli ned:) -har det stående i kjøleskapet!

Nå er han i seng så får prøve i morgen. Har allerede vært våken et par ganger stakkar. I går natt(ved midnatt) fikk han litt melk(mme),men vil ikke gi det hver natt heller,siden han er nattavvent. Så kanskje prøve med litt eplejuice i natt om han våkner mer.

Takk for svar jenter :)

Skrevet

Sukkerfri saft om du må :) Bare han drikker.

Skrevet

Gi hva som helst uten kullsyre,bare han får i seg væske mener jeg.

Persolig så er jeg mye mer skeptisk til aspartam enn sukker,så jeg gir meeeeget tynt blandet solbær eller blåbærsaft. Den inneholder vitaminer og;-)

Og så kan du jo lage nypesaft ved å kjøpe ett glass weifa-nype ekstrakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...