Gå til innhold

La baby være igjen alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i 2. etasje i blokk og har felles vaskerom i kjeller'n. Hittil har jeg tatt med baby ned når jeg skal vaske klær, enten i bæresjal eller i vippestolen. Men det er fryktelig kronglete å drasse med vippestol og kleskurver ned, og med bæresjalet har jeg bare èn hånd fri siden ho ikke er helt stødig i nakken enda.

Hvis ho sover, er det greit å la ho ligge alene i leiligheten i vogga si mens jeg er nede?

Det hadde gjort ting mye enklere...

Når ho våkner ligger ho og glaner en stund eller prater med seg selv, så det er ikke så sannsynlig at ho ligger og gråter alene hvis ho våkner mens jeg er nede, men man vet jo aldri.

Skal jeg bare hive inn i maskinen, tar det et par minutter, men hvis jeg skal henge opp tar det 7-8 minutter før jeg er tilbake igjen.

Er veldig usikker på om jeg tør å gå fra ho, men hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du spør, skal jeg si hva jeg mener :) Men det kanhende du synes jeg er hysterisk.

Jeg synes ikke det er "dumt" at de små kan ligge aleine.. og jeg mener at om du hadde hatt med deg en babycall og hun skulle begynne å skrike, så hadde hun tålt det den lille tiden det ville tatt deg å springe opp. Så det er ikke der det ligger..

Jeg tenker mer i retningen; tenk hvis du skulle glemme nøklene til leiligheten eller sånne ting som gjør at av en eller annen grunn så ville ho bli låst inne aleine og du ikke kommer deg inn (nå vet jeg ikke hva slags leilighet du har da ) I såfall ville jeg hatt en nøkkel liggende på vaskeromet til en hver tid tilfelle krise.. Og så tenker jeg plutselig.. tenk hvis brann tenk hvis tenk hvis.. haha.. ikke le av meg! :P

Så i teorien så mener jeg du kan gjøre det, men vet ikke om jeg hadde turt selv..

Nå er jeg i samme kategorien som ikke vill latt babyen sitte i bilen mens jeg leverte i barnehagen, i tilfell hun ble låst inne, bilen begynte å trille eller brenne.. eller noe uforklarlig.. hehe.. Men misforså meg rett :)

Uff, det her ble kroglete, men håper du forso hva jeg skulle frem til :)

Skrevet

Babycall var ikke dumt.. Det har jeg faktisk ikke!

Men altså, det er vel det med nøklene som er skumlest kanskje.

Da måtte jeg i tilfelle lagt reservenøkkel under matta.

Men takk for synspunkt :)

Skrevet

Først tenkte jeg at det er litt skummelt, men det er sikkert bare fordi du bor i blokk og du går ut av din egen leilighet. Når jeg tenker over det så synes jeg det er helt greit. Jeg bor i rekkehus og i sommer når mini sov inne satt jeg jo i naboens hage med babycall. Jeg går også ned i 1.etg å dusjer når snuppa sover oppe, uten babycall... Passer bare på at hun ikke har bamser el. som hun kan få over ansiktet eller i halsen hvis hun våkner.

Skrevet

ja hvorfor ikke.du er sikkert så kjapp som du klarer og sover hun ser jeg ingen problemer.bare lås døra,ta med nøkler og evt kjøpe en god babycall?

Skrevet

Var det du som også hadde Close Baby-sjalet? I såfall kan du bare putte hodet hennes inn under den ene skulderstroppen, så får hun støtte til nakken sin og du får begge hendene fri=) se her f.eks;

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Jeg bodde også i blokk før, og da lot jeg ofte baby ligge igjen oppe i sengen sin hvis hun sov- hvis jeg bare skulle en rask tur ned i vaskekjellern eller postkassa (skulle jeg f.eks henge opp klær eller noe annet som tar litt mer tid, så tok jeg henne med i bagen/ bæreselen istedet)

Skrevet

Jeg har den ja.

Men ho har bare sovna i den èn gang, og ho våkner alltid når jeg putter ho oppi den. Har prøvd å putte hodet hennes under stroppen når ho er våken, men da fikk jeg veldig kjeft av baby. Vil seeee :)

Men da tror jeg nesten jeg går til innkjøp av babycall, og prøver å ta vaska alene :)

Skrevet

Som de andre skriver, så lenge du har med babycall er det nok ikke noe problem. MEN, jeg hadde ikke gjort det selv. Mulig jeg er en overhysterisk førstegangsmor, men jeg tør ikke lukke døra til badet engang for å gå på do mens hun sover :P Kun da pappan er hjemme, og hvis hun er våken og vi er alene hjemme tar jeg henne med meg i vippestolen :P

Så å forlate leiligheten og gå ut hadde ikke kommet på tale, jeg hadde fått anfall i trappa haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...