Gå til innhold

Ammeinnlegg om natta?

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Er i uke 34 nå, og har begynt å lekke melk om natta. Blir fort litt fuktig.. Liker ikke å sove med noe på meg, men lurer på om jeg bør begynne å bruke bh med ammeinnlegg om natta? Ser for meg at det ikke er det beste for huden, men det blir litt ubehagelig å våkne av at det er vått i senga og ;)

Noen med tips eller erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heller sove med en behagelig bh og ammeinnlegg enn å sove i en fuktig seng. hehe

Gled deg til etter fødselen når melka renner som søren og du må ligge med svæææær bh med bleier inni. haha Var det eneste som ikke gjorde at det ble vått i senga mi iallfall. Små babybleier. :P

Skrevet

Ja, det er vel kanskje like greit å begynne å venne seg til det først som sist- for når du begynner å amme må du jo uansett ligge med bh og innlegg for å unngå klissvåt seng.. (kan være vanskelig å unngå i starten uansett- jeg husker jeg hadde så mye melkespreng i starten med førstemann at senga ble kliss klass tvers igjennom innlegg og bh og tykke håndkler-tisselaken kan være lurt tror jeg :P

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Skjønner :) Da er det vel bare å begynne, jo før jo heller! Tenkte ikke så langt som at det helt sikkert blir flomvarsel etter fødsel, da blir man jo nesten nødt til å pakke inn litt.... ;)

Takk for gode råd! :)

Skrevet

For å beskytte brystvortene mot at ammeinnlegg klistrer seg fast i de, så kan du ta en slik tesil (med klype) og legg en sil på hver brystvorte. Så kan du ha ammeinnlegg mellom BH'en og tesilene.

Brystvortene får tørket i fred. Dette er kjempelurt å bruke etter fødsel også, og kan spare brystvortene dine for mye vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...