Gå til innhold

Sviskepurè og morsmelk er snadder! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert mange som har kommet på denne greia, men jeg nevner det jo likevel. Jeg lager sviskepurè selv, men det er jo samme greia med kjøpt. Blande det med morsmelk til tynn velling, ha i flaske hvor man har laget litt større hull. Hive i vannbad/ micro til det er lunkis.... Nammis til mini, smakte på selv også, fantastisk godt! Nesten som sviskegrøt, og morsmelka i seg selv er jo så søt at det blir skikkelig søtt og godt. Et supert måltid eller dessert. Jeg gir dette midt på dag til mini - masse sviskepurè blandet med 100 ml mm. Veldig godt med Hipp sin fruktdessert også.

Og så håper vi det blir bæsjing og snart da :P

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Hehe.. Hver sin smak! :P

Var det du som ga babyen din hirsegrøt fra Holle? Jeg husker ikke... Jeg bare lurer på hvor mye mormelk man skal ha i forhold til grøtpulver, når man bare skal gi smaksprøver...?

Skrevet

Mente hovedsaklig snadder for mini da - jeg bare smakte for å kjenne at det var passe varmt, haha :)

Jeg gav Hirsegrøt ja. Jeg deler oppskriften i 4, ca 6g. grøt og 50 ml. morsmelk. Dette eter han som sin porsjon nå.

Skal han bare smake litt, ville jeg delt det enda en gang, altså 3g. grøt og 25 ml. mm. Og en god teskje med sviske. Jeg bruker også å ha i en dæsj med Hipp sin aprikos (?) dessert av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...