Cessus Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Sluttet med p-piller for 5 mnd siden. Etter det så fikk jeg både mens og el kort tid etter. Mensen fortsatte som normalt å komme presist hver 28.dag og har hatt opptil 2 el hver mnd. Men, siste mens fikk jeg 11.oktober, og det var helt normal mens med ganske kraftige menssmerter (aldri vært plaget med skikkelige menssmerter før jeg sluttet på pillen). Tenkte at endelig er alt normalt. Helgen rundt 30-31 oktober så hadde jeg el, og 30.oktober hadde jeg ubeskyttet samleie. Det var jo bare en dag med ubeskyttet samleie, så derfor tenkte jeg ikke så mye over det. Den 8.november så skulle jo da mensen dukket opp. Stusset litt over at den ikke kom, men bekymret meg ikke og tenkte at den dukker vel opp snart. Hadde kraftige menssmerter store deler av den uka hvor jeg forventet mens, men ingenting dukket opp. Det gikk en uke og jeg var fortsatt ikke bekymret. Men eneste jeg irriterte meg over var at jeg våknet hver eneste morgen med følelsen av at jeg måtte spy. Var utrolig kvalm hele uken etterpå, mest på morgenen. Da det var gått 2 uker over, så bestilte jeg time til legen. Fikk time tirsdag denne uken, og siden jeg var litt i tvil og kvalmen nektet å gi seg, så tok jeg en gravitest nå helgen som var, før legebesøk. Tok en pluss-minus test, men den virket ikke som den skulle. Det var bare halve kontrollstreken som kom opp.... og det som dukket opp i resultatvinduet var et svakt minustegn og der plusstegnet skulle vært var det 5 små prikker. Jeg tolket den som negativ. På tirsdag var jeg hos legen, men hun sa at jeg rett og slett bare måtte ha is i magen og vente. Om ikke mensen dukker opp, så måtte jeg ta en ny test om noen dager. For det hender oftere enn vi tror at hcg utvikles litt senere enn vanlig hos enkelte kvinner. Men, det jeg ønsker å høre med dere om er: Er det noen som har vært i lignende situasjon? Dukket tr opp etterhvert eller dukket det tilslutt opp en positiv test? Den eneste forskjellen jeg merker på meg selv nå er at jeg ikke er så ivrig på å få testet. Andre ganger hvor jeg har mistenkt graviditet så har jeg var kjempe ivrig på å få testet og gått rundt å bekymret meg. Men nå er jeg så rolig. Hmmmm
Cessus Skrevet 27. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 27. november 2010 Ingen som har noe erfaring å dele med meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå