Gå til innhold

Flere som ikke vet kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet ikke kjønn på babyen, men da vi var på andre ul i uke 21 sa legen at han ville tippa på jente. Har sagt dette til alle som har spurt, og alle snakker om "lille jenta vår". Dette har ført til at jeg tror jeg kommer til å bli kjempeskuffa om det er en gutt! Vi har fått masse rosa klær, kjoler og søte små jenteting. En del hvitt også etter å ha protestert litt, har ikke kjøpt noe selv enda, nesten i frykt for at jeg må ut å handle "gutteklær".

Skal sies at jeg ikke bryr meg hvilket kjønn det er, men har blitt så påvirka av alt og alle. Skulle ønske vi enten visste helt sikkert, eller at vi ikke hadde sagt noe ang den ul.

Fler som har samme problemet, og hva tenker dere om å få gutt eller jente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vet heller ikke hva vi får :) og er kjempeglad for det nå på slutten så er det fortsatt noe spenning igjen :) er 39+1 i dag :)

jeg blir like glad om det viser seg å være gutt eller jente :) bare det er velskapt :) gleder meg utrolig mye til å hilse på mini'n min nå :)

hadde jeg vært deg ville jeg sagt til folk at de ikke skal begynne å kjøpe farger på klærne enda, ettersom det kan bli begge deler :) jeg har gitt streng beskjed om at folk får vente med å kjøpe ting til de vet hva det er - siden jeg selv har måtte kjøpe alt i hvitt og grått noe som er litt kjedelig i lengden ;)

Skrevet

Vi vet ikke kjønn... Visste ikke forrige gang heller, og synes det er veldig spennende!:)

Jeg ønsket meg veldig en jente sist, og var litt redd for at jeg skulle bli skuffet om det kom en liten gutt.. Det ble en gutt, og jeg var ikke skuffet i det hele tatt! Var bare overlykkelig for å endelig treffe den lille og superstolt over å være nybakt mamma.

Jeg er sikker på at du kommer til å få det på samme måte, du blir glad i den lille uansett kjønn:) At du er redd for å bli skuffet om det blir en gutt, tror jeg bare er en måte å forberede deg på.

Klem

Skrevet

Er også 39+1 i dag og vet ikke kjønn. Er veldig enig i det ikke spiller noen rolle så lenge alt går bra og at barnet er velskapt.

Er vår første, derfor ville vi ikke vite på ultralyden og det er veldig spennende. Jeg syns det har vært veldig greit nettopp fordi da blir det ikke kjøpt inn rosa eller blått på forhånd i tilfelle det ikke stemmer. Syns hvitt og grått er fint samtidig som det kan kombineres med farger som blir kjøpt senere.

Jeg ville ikke sagt noe om kjønnet, eller sagt at det kan være jente, men at legen var usikker og derfor er det absolutt ikke sikkert, sånn at folk ikke kjøper rosa men avventer litt. Men det høres ut som er litt sent nå.

Om du nå får en gutt, er det jo synd med klærne som folk ha kjøpt, men alle vet jo at man ikke kan vite 100 % og det går kanskje an å bytte noe av det rosa, om du ikke har vasket det alt? MEN du kommer nok ikke til å bli skuffa om det er en gutt tror jeg. Morskjærligheten er nok like stor uansett :)

Lykke til da :)

Skrevet

Vi vet ikke - absolutt ikke! Jeg tror også det er mye enklere å forholde seg til enn at det "kanskje" er det ene eller det andre... Vi har hatt nok av sjanser til å finne det ut, men har bedt lege/jordmor la være å se etter hver gang. "Ja, nå må du lukke øynene..."

Jeg synes det er veldig koselig ikke å vite. Forrige gang kunne jeg egentlig tenke meg å vite kjønn, men samboeren min ønsket det absolutt ikke, så da landet vi på det. Det var så flott at denne gangen har jeg ingen problemer med å styre nysgjerrigheten min. :)

Skrevet

Jo, jeg blir jo så klart glad uansett, men tenker allerede at det er ei jente, kanskje pga alle drømmene jeg har drømt. Vi ville i utgangspunktet vite kjønnet, men siden den lille er veldig beskjeden vet vi ikke sikkert. Føler presset da, siden det bare er 2 jentebarnebarn i slekta hittil, av 7.

Skrevet

Snakk om press. Mormoren til mannen min har tre jente oldebarn og 16 gutter!!!! Vi vet ikke kjønnet denne gangen. Sist bare "måtte" jeg vite for jeg var sikker på at det var jente. Og joda det sa alle ul også det. Til og med 2d ul. Det ble kjøpt inn kjoler og rosa klær, gardiner.... ja alt. Kan tro vi fikk oss en overraskelse da babyen kom ut og hadde tissemann!!!! Alle måtte bytte gavene sine. Hehe. Så denne gangen vet vi ikke hva det blir, for jeg hadde virkelig ikke klart å stole på det. Og siden jeg vaska klart en del av jente tøyet sist, har jeg jo både blått og rasa dersom det skulle bli jente denne gangen :)

Råder deg til å ta legen sin mening litt med en klype salt, og ikke riv av alle merkelappene på klærne ;p

Skrevet

Her kommer nr to i januar og vi har igjen svart "vet ikke, vil ikke vite" i nærmere syv måneder:) Noen ganger må jeg nesten forsvare valget, siden det (føles som om det) er så innmari få som faktisk ikke vil vite.

Synes det å ikke vite kjønn er vel så stor del av fødselen som det å få en baby, for det er det mine barn er til de kommer ut: en baby, uten navn og forestillinger om hva den skal bli når den blir større.

Klart vi har drømmer og håp, men de er knyttet til _babyen_ og ikke "lille Marius som virkelig ser ut til å bli en habil fotballspiller":)

Ikke ment som kritikk til dere som vil vite, men kanskje pittelitt kritikk til de som faktisk tjener vanvittig gode penger på foreldre som kommer igjen og igjen til privat UL for å få vite nettopp kjønn siden dette er det vanlige nå.

- Og hvilke reaksjoner får foreldre egentlig når de i over 30 uker har forberedt seg på å få et kjønn, og ut kommer et annet...?

Skrevet

Sanali: Akkurat det som er greia. Folk sier de må vite for de vil ikke bli overraska, men er det noen gang man blir overraska er det jo nettopp hvis man tror man vet og ut kommer noe annet. Jeg vet med meg selv at det var litt jobbing med å innstille seg etter å ha navngitt jenta i magen og ut kom gutten. Så denne gangen har vi åpent sinn, og jeg kjenner jeg er skikkelig spent og gleder meg over å ikke vite :)

Skrevet

Det meste rosa vi har fått er arvet, så det er ikke så farlig. Svigermor har så klart gått amokk på butikken, men har fått henne til å kjøpe hvitt og andre nøytrale farger.

Et par jeg kjenner hadde etter x antall ul (pga sv.dia eller hva det nå var) fått bekrefta av like mange forskjellige leger at det var en gutt. Men ut kom ei nydelig jente, uten så mye som antydning til tut. Lettere å ta feil andre veien, men det skjer jo uansett. Så lenge jeg får babyen min snart, så skal jeg ikke klage uansett hva det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...