Gå til innhold

Er det dumt å ta seg en øl/vin på julebord når baby er 2 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på julebord om 1 uke, og samboer skal være hjemme med småen (10 uker gammel). Tenkte å pumpe meg, for det har ikke vært noe problem for han å ta flaske. Men usikker på om jeg skal ta meg en øl, eller om jeg må være edru, tilfelle småen finner ut att han ikke vil ha flasken, og jeg må reise hjem...

Når var dere vekke fra babyen første gangen? og når drakk dere første gang etter fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, en ting til: Hvor lenge må jeg evt vente før jeg ammer etter å ha tatt meg en øl eller et glass vin?

Skrevet

Syntes det er mye hysteri rundt dette, men det er kanskje spesielt på et sånt forum...

Min gutt er 2 mnd og i morgen skal mor kose seg på julebord. Jeg skal ikke drikke meg full, det er jeg overhodet ikke komfortabel med når babyen er så liten. Men jeg kommer nok til å drikke noen glass vin og nyte det! Fult fortjent mener nå jeg:-) Gutten min tar flaske helt fint så dette ser jeg overhodet ikke på som noe problem. Jeh og samboer har de siste to ukene også delt en flaske vin på fredagskvelden.

Det skal gå 2-3 timer før du ammer etter ett glass vin. Men husk at du kun trenger å pumpe deg pgav melkespreng. Alkoholen i melken synker likt som i blodet.

Kos deg:-)

Skrevet

Siden han tar flaske helt fint, ville jeg ikke nølt med å drikke litt øl eller vin! Eller litt av begge deler :)

Jeg var en tur på byen og drakk en øl 5 uker etter fødsel. Det ble kort tur, var hjemme igjen etter en time, siden det var første gang borte fra baby og jeg var sikker på ho gråt og hadde det forferdelig.

Kom hjem, og ho sov og hadde det veldig bra hos bestemor. He he :)

Vi har også delt en flaske vin noen kvelder, og hatt flaska klar i tilfelle ho skulle våkne.

3 timer etter et glass vin kan man amme igjen :)

Skrevet

Godt å høre :o) Da skal jeg kose meg med god samvittighet på julebord. Har ikke tenkt å drikke mye, men en litt syns jeg att jeg kan unne meg :)

Skrevet

Jeg vurderer å dra innom vårt julebord et par timer, baby kommer til å være 6-7 uker. Har lyst på et par glass vin, kommer sikkert til å bli full på det haha, er jo noen måneder siden sist...

Hun tar flaske, men har kun prøvd m morsmelk, gir litt ekstra om kvelden. Skal teste ut MMS og før julebordet sånn tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...