Gå til innhold

Tull med nattsovingen rundt 9 mnd? Anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei fantastisk lita tulle som egentlig har vært en drøm å ha med å gjøre siden hun ble født. Fra hun var 7-8 uker sov hun stort sett hele natten og har gjort det siden bortsett fra en liten periode rundt 5 mnd og da hun fikk de første tenne rundt 7 mnd.

Men nå har hun altså bikket 9 mnd og er kul-umulig å få i seng på kvelden. Det som før tok 20 min med pupping og kos, har nå utviklet seg til å bli 1,5-3 timers mas og kamp med pupping, legging og skriking om hverandre.

Når jeg først får henne til å sove, våknet hun etter 2-3 timer og hyler. Roer seg ved puppen, men får ikke lagt henne i senga igjen. Ender som regel med vogna.

Utviklingsmessig er det mye som skjer med krabbing osv, men jeg vet ikke om jeg kan tillegge alt dette utvikling?

Andre som har opplevd dette og kan fortelle at det går over igjen? (håpe håpe...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nylig hatt det. Og det har gått over. Men det som hjalp oss mest var å endre rutiner. Og å være helt skråsikker på at hun er mett. Nå er hun 10 mnd og sover godt om natten :)

Hun bader nå hver kveld og det funker veldig bra! Hun legger seg så greit.

Vi må også legge henne for en liten lur før hun legger seg for kvelden ellers er hun så overtrøtt når sengetid kommer.

Så rutinene er som følger;

i 5-6 tiden legger hun seg for en dupp og får sove til kl 7.

Kl 7 får hun grøt

ca halv 8 bader hun til ca 10 på 8.(badenymfe)

Så får hun flaske melk littegrann melk, tannpuss også legger hun seg.

Problemene våre kom når hun lærte seg å reise seg opp og reiste seg opp i sengen men klarte ikke å sette seg ned igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...