Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har slitt nå i 2,5 år. gikk til legen første gang i sept/okt. og allerede nå vært på sykehuset på undersøkelser, og skal bynne med pergo.

de finner ingen klare tegn på hvorfor vi sliter så mye, men er nå i det minste i gang og kan håpe på positivt svar etter hvert. bare nå apotekene får inne pergo da....

men så lurer jeg da, er det noe jeg bør ta eller unngå i disse periodene? (glemte jo seff å spørre på sykehuset i går) Folat vet jeg en bør ta....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei kjære deg! Denne mnd har jeg gått på dobbel pergokur. Har denne mnd levd som "normalt", drukket 2 helger på rad og jeg trodde ikke jeg var gravid denne mnd! men jaggu, der satt spira. Gjorde ikke noe annet enn vanlig, kun folat med omega 3. Lykke til videre! Prøvde selv 35 pp før spira satt.

Skrevet

ok:) takk, pp er det prøve periode det (sliter med noen av forkortelsene) er min første gang med pergo å går rett på dobbel... tar folat (med b-vitamin) men mener huske det er div matvarer jeg bør unngå om jeg blir gravid?

Skrevet

Ja det er prøveperiode:) Matvarene er jeg ikke helt inne på enda! er jo nygravert så:)

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg har startet på 3kur nå uten hell:( skjønner ikke hvorfor det ikke setter seg??

• 3 uker senere...
Skrevet

hei selma, jeg har selv bare vært gjennom 1 av 3 kurer i håp om at det skal bli noe resultat i løpet av disse månedene.. 1 kur hjalp ikke (men hadde noe forferdelige mens smerter)

men jeg fikk beskjed at om jeg ikke ble gravid etter 3, kur skulle jeg ta kontakt så skulle de ta videre utredning om egglederne er tette osv, vet ikke om du har fått sjekket det? hvis ikke, ta kontakt med dem så du får sjekket det :) lykke til

Skrevet

Ett lite tips: Ikke tro at det garantert kommer til å gå, da blir du bare skuffet!! Ei heller når du får alle gravid-symptomene før mens, de er en del av pergo. Jeg var bombesikker på at jeg var på tjukka etter første kur pga symptomene. Men hverken kur nr. 2 eller 3, eller første ivf funka. Jeg ble derimot gravid på egen maskin i mars i fjor, men mistet desverre.

Den sitter når den sitter;)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg spør nok kanskje dumt, men er ikke inne i de forskjellige medisinene..

Hva er pergo og hva gjør den?

Lykke til jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...