førstegang...1 Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Har slitet leeeeeeenge med amingen og har nå etter 3 måneder bestemt meg for at nå orker jeg ikke mer og må ta til flaska. Hun har pleid å få sånn 50 ml ekstra på kveldene. Så hun har fint tatt flaske hele veien. Men nå som jeg vil gå over til flaske så vil hun ikke ha flaske lenger. Uff, synes dette er veldig slitsomt Hva kan jeg gjøre? Hva gjør jeg feil? Nå kommer bare tårene hos meg hver gang jeg ammer eller prøver på flaska som ikke funker
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Det er mange barn som har flaskevegring rundt 3mnd, så det er helt normalt. Det gir seg etter noen dager. Men er utrolig kjipt når det står på. Velkommen til flaskeverden å om ikke lenge når dere har kommet inn i rutinene så vil ting se mye lysere ut å du å lille jenta kan bruke dagene på å kose dere
førstegang...1 Skrevet 26. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2010 Å, takk for svar. Nå ble jeg litt glad. Hun har hold på sånn i nå 6 dager. Var en dag hun fikk i seg litt. Skal jeg bare fortsette å prøve da og håpe at hun plutselig tar den igjen?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 ja bare fortsett å tilby flasken, hun tar den nok igjen. her gikk snuppa faktisk opptil 6-8 timer uten å ville ha noe som helst drikke. (jeg har aldri amma) så når hun styrte med denne flaske nekten så fikk hun ikke i seg noe. men når hun ble sullten nok så tok hun den
førstegang...1 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2010 Ja da har det gått nesten to uker siden nekten starta og jeg har prøvd 2-3 ganer hver dag med flaska. Fortsatt går det ikke:( Om en måned skal pappaen overta. Hva gjør vi da? Da vil hun være 5 måneder. Det er vel først fra 6 måneder at de tar sånn tutekopp? Eller kan de drikke før fra den?
Vimse + gullene Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 ang tutekopp: min har aldri tatt flaske, men fikk prøve tutekopp når hun var 5 mnd. Suksess!!!!
*LillaMeg* Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Ha du prøvd en større tutt?Kan bli en del søl de første gangene da, men bare fortsett å prøv.. Det som funket her var å først tilby flaske, så ta av selve drikkedelen, og la han drikke av selve flaska.. Eller så byttet jeg til tutekoppdelen under måltidet. Var vel sånn i en uke eller 2, slitsomt. Men det går over.. Er ikke du som gjør feil, ikke alltid lett å finne den ene lille tingen som får babyen til å ta flaske..
førstegang...1 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2010 Oj, nå ble jeg glad:) Hvilket merke brukte du?
førstegang...1 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2010 Det rare er at hun vi har gitt flaske på kvelden hele tiden uten problem. Og plutselig har hun blitt så sint bare hun ser flaska. Har prøøvd større hull i tuten også. Hun er nå 4 måneder snart så måå vel vente litt med tutekopp.
*LillaMeg* Skrevet 2. desember 2010 #10 Skrevet 2. desember 2010 Det er ingen regel at du ikke kan gi tutekopp før 6mnd altså. Jeg ville prøvd tutekopp. Jeg begynte med tutekopp når min var rundt 3mnd.. Ikke at han drakk mengder liksom, men han drakk litt. og det var det viktigste.
førstegang...1 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2010 Hvilket merke anbefaler dere?
*LillaMeg* Skrevet 2. desember 2010 #12 Skrevet 2. desember 2010 Jeg er veldig fan av avent da.. Men det er fordi at alle flaskene er fra avent, og alt passer sammen. Tutekopp delene passer i flaskene og omvendt.
Gjest Skrevet 2. desember 2010 #13 Skrevet 2. desember 2010 Jenta mi har alltid fått flaske, men når hun var 3,5 mnd begynte hun å skrike når jeg prøvde å gi henne flaske.. Jeg endte opp med å bytte flaske, hjalp ikke med flere hull i tuten, og etter litt prøving og feiling fant jeg ut at hun rett og slett ville ha mykere tut. Nå bruker vi medela og sano flasker og det går strålende. Hun begynte å få tenner når hun var 3,5 mnd, så jeg regner med at det er derfor hun plutselig ville ha mykere tut.. Medela og sano flasker er begge myke, og ganske like, men sano er mye billigere. De fins på kiwi og mega i allefall, men sikkert flere andre steder også..
Vimse + gullene Skrevet 2. desember 2010 #14 Skrevet 2. desember 2010 vi har brukt avent tutekopp, selges i de fleste butikker. kjempegreie, for de søler ikke (baby må suge litt for å få ut noe) Bare hun seg koppen bøyer hun seg mot den og lager trutmunn, hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå