Gå til innhold

Hva kan og gjør deres baby på ca fem måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg finner litt lite info på nett om hva som er vanlig for baby på ca fem måneder å kunne. Vet at det selvfølgelig varierer veldig og er individuelt, men gøy høre litt uansett:)

Min nekter å ligge på rygg og har siden 4 mndr rullet over på magen umiddelbart om han blir lagt på ryggen, men ruller ikke like ofte tilbake igjen.

Gjør "krabbebevegelser" ved å løfte opp rumpa ca 10 cm og trekke bena frem, men får ikke med armer.

Synes humøret går litt opp og ned, noen dager er han kjempeblid, mens andre dager bare ser han på oss helt likegyldig når vi prøver få han til å smile.

Har ikke ledd sånn kjempemasse enda, men løsnet litt den siste uken. Kanskje ledd 20 ganger totalt bare.

Kan ligge alene på teppet og leke i ca 30 min, men da begynner han suttre og vil opp.

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Ja, min er vel ganske lik din! :-) Bortsett fra når han ligger i lekegrinda, så trives han veldig godt på ryggen. Men legger jeg han på lekematta, så ruller han rett over på magen og kan ligge slik lenge nå. Han har rullet tilbake noen ganger, men jeg må stort sett hjelpe han rundt igjen fremdeles.

Han kan løfte seg opp med strake armer, men gjør ikke alltid det med begge hendene samtidig (er vel derfor han havner på ryggen igjen noen ganger, fordi han vipper over). Han forsøker å gjøre krabbebevegelser, men bena sklir raskt ned igjen.

Han ler, men faren er mye flinkere til å få han til å skratte. Han liker å bli blåst på magen, men da jeg gjorde det her om dagen, så tok han tak i hårrøttene mine og lugget kraftig! Og du verden så vondt det gjorde, men det fikk han iallefall til å le! Hehe.. Ja, ja, vi må tåle mye!

Jeg lurer på om han er iferd med å lyde navnet sitt, men det er kanskje tilfeldig det og. Ikke lett å vite.

Ellers er denne oversikten ganske enkel og grei:

http://www.lekegrinda.com/det01.shtml

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...