TillaMaria81 Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Jeg bor slik at besteforeldre + to av mine yngre søsken bor i huset rett ved siden av oss. Vi er naturlig nok mye sammen med de, og sønnen min går mye fra "fang til fang". Er litt redd det skal bli litt mye for han og at han er for lite med meg/faren i løpet av dagen, selv om han jo selvfølgelig er mest med oss, men besteforeldre ol er jo så ivrige. Noen med erfaringer? Er dette bare bra for utviklingen, eller er det litt tidlig?
Aibell Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Tilknytningsmessig er det bra å ha 3-4 tett tilknyttede omsorgspersoner Så skadelig? Neppe.
Nynte Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Så lenge babyen synes det er ok og ikke gråter, så er det vel bare bra tenker jeg, men har tenkt tanken selv noen ganger... Man må vel også se ann baby, ingen er like... Her er minsten 6 mnd og han har helt fra fødselen av vært mye sammen med min mor og svigermor, så han har blitt godt kjent med de. De bor også rett ved siden av oss. Han har aldri vist tegn til at han ikke synes det er ok, nesten motsatt..hehe.. Det virker som han stortrives å være sammen med de. En gang i uken er han fast hos svigermor på dagen, sånn at jeg får gjort litt ærend osv. I tillegg overnatter han hos moren min og hos svigermor når vi skal bort eller rett og slett trenger en kjærste kveld, og det har aldri vært noe problem. De er flinke og følger våre rutiner og respekterer det. Han har gjort dette siden han var ca 3 mnd, og før det fikk vi også endel avlastning siden de to første mnd var ganske tøffe.. Nå har det jo vært ganske lett for oss siden han får flaske og ikke er så avhengig av meg da. Men det er ingen andre enn de som har fått lov til å være barnevakt ennå da:)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Vi har kun hatt barnevakt 2 ganger og det var bare i noen få timer... Det er nok greit å ha et par personer som er nære, som kan være der for deg hvis det skal bli krise en dag. Her kommer svigermor på besøk hver helg, uansett om vi vil eller ei... Men jeg forsøker å se det positive i det, hun blir godt kjent med bl.a rutinene hans og kjenner lynnet hans. Min mor satt barnevakt et par timer i går, men da hadde hun ikke sett han på en stund, så jeg var ute med henne dagen i forveien også, for bestemødre blir jo som fremmende for disse små om det går tid mellom hvert besøk. Men send han kun avsted hvis dere trenger det eller dere tror sønnen deres har glede av det. La de aldri være barnevakt, bare fordi de vil det, hvis du forstår! Da hadde jeg ikke hatt noen sønn tror jeg.. Svigermoren min hadde mer enn gjerne tatt han et par uker........
newone Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Jeg har hatt barnevakt til vesla fra 3 - 9 timer i uka mens jeg er på div treninger, allerede fra hun var 14 dager gammel nå er hun straks 4 mnd. Hun er kjempe sosial og prater med alle som viser intr. og har ikke noe i mot overfulte garderober med høyt støy nivå og mange fang. Så her trur jeg det bare har vært positivt. Men ingen barn er like.
ano`num *17.03.10* Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Vi bodd hos mine foreldre da eldste var baby. Hun var strengt tatt like mye sammen med oss alle sammen. Oss som foreldre, mine foreldre og mine to søsken som også bodde hjemme da. fult hus, og helt normalt for pia vår! Vi traff også svigers en del på dagtid. Flere dager i uken over et par timer hver gang sann ca. Hun har den dag i dag et godt forhold til hele gjengen!! Har mange ganger vært glad for det. Når det plutselig har skjedd ting som har gjort at de har måtte tatt over i hui og hast har jeg feks følt meg helt trygg på at hun har det bra sammen med de. De yngste er det værre med! Nå har vi flyttet så langt unna at vi nesten ikke har familie rundt oss. De er skeptiske og redde når vi først treffer dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå