Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange grader kan en baby på 4 mnd ligge ute å sove i vognen sin? I dag er det minus 10 grader.

Hun ligger på saueskinn og en dun dyne. også har hun dyne over seg. På seg har hun ull body og stilongs + strikket ull!

Må babyer ha slike dun poser ala voksipose o.l. ?

Det er rett og slitt ikke plass i vognen til slike store greier.

Hva mener dere? kan jeg legge henne ut i par timer? hun sover så godt ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minus 10 her også og lurer på det samme... Har akkurat lagt minsten på 6 mnd i vogna i gangen, men vinduet litt på gløtt så det blir litt kaldere enn resten av huset. Men han sover jo beste ute... Men merker at han er ganske tørr i ansiktet om dagen nå som ha ligget ute noen dager..

Skrevet

Så lenge hun er godt pakket inn og vogna står lunt, så tror jeg ikke det tar noe skade. Lillegutt her på 4,5 mnd ligger ute i vogna si nå på verandaen. Vogna står lunt inne i et hjørne og han har på seg body, strømpebukse, tynn innedress og mellomtykk fleecedress over. Og ligger i en dunpose med pledd over. Han sov ute i går også, var 10 minus da og. Og han var god og varm over hele seg:)

Han sover aller best ute i frisk luft.

Jeg tror ikke de tar noe skade av det så lenge man følger med på de innimellom selvfølgelig:)

Skrevet

10 minus er jo grensen sier jo "ekspertene". Men jeg tror ikke det egentlig er noen stor "krise" om de er godt påkledd. De små ligger jo i dypvogn og der er det ikke like kaldt som utenfor. Er det veldig isekaldt kan man jo ha et strikket teppe/helse teppe foran åpningen så blir det ikke fullt så kaldt.

Skrevet

ikke for å være dust, men jeg trodde at poenget ikke var kulda på kroppen, men kulda i luften som de puster inn; de skal visstnok ikke ha godt av å få så kald luft ned i lungene ... men de ligger jo godt og varmt nedi vognene sine :)

Skrevet

Vi fikk beskjed fra barnelegen at vi ikke skulle la baby sove ute under 5 minus. problemet var den kalde luften i lungene.

Skrevet

Jeg er lite komfortabel med å ha ungene ute for å sove når det er så kaldt. I dag var det ca 10 minus her, og både storebror på 2 og lillebror på 2 1/2 mnd sov inne. Når det gjelder de minste så tåler ikke lungene den kalde lufta. De større barna bør heller ikke være så lenge ute.

Men så er jo problemet at de aller fleste babyene sover best ute i vogna. Det gjør også mine. Hva med å ta vogna inn? Jeg kledde på minstemann lue og votter, og la han godt nedi termoposen sin og oppi vognbagen. Så satt jeg vognbagen på dobbeltsenga vår og dulta i madrassen med knærne for å få vuggeeffekt. I tillegg var det godt og kaldt på soverommet. Lillegutt sovna etter 2 minutter og sov litt over tre timer, like lenge som han gjør ute i vogna.

Skrevet

jeg bruker bæreselen inne nå som det ikke er vognvær ute. I den sover hun like godt som i vognen, fra to til fire timer. Men passer på å sitte eller halv-ligge i lenestolen så hun får "ligget" litt og sovet på magen.

Skrevet

Poenget er ikke nedkjølt baby, men skader på lungevevet. Derfor skal man ikke ta lett på dette med minusgrader og baby...

Skrevet

Hvis barnet er 4 mnd så skal den tåle 10 minus i ei lun vogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...