Gå til innhold

Har så lite overskudd. Gruer meg litt til dette julestyret...

Anbefalte innlegg

Jeg er altså så sinnsykt trött og sliten om dagen.

Har knapt ork til noe. Kunne gjerne bare sovet og sovet...

Samboer jobber hver dag, men er egentlig ikke frisk, så han er mye sliten selv. Har invitert både mine foreldre og hans mor hit til jul og begynner nesten å angre... Tanken på alt som må gjöres gjör meg helt matt! Er jo disse små-tingene som egentlig skulle värt koselig, som gir meg helt hetta. Handle inn smågaver til to adventskalendere, handle julepynt, julegavehandling (skal kun kjöpe de gaver jeg absolutt må da), finklär til jentene, baking... Og i tillegg skal vi få malt vegger og lagt gulv i kjelleren så vi kan bruke den fine kjellerstua med peis til jul.

Hjelpe meg... Og jeg jobber knapt engang! Nå ettermiddagen kommer og ungene kommer hjem, er jeg utrolig sliten, selv om jeg ikke har gjort noe spesielt. Föler da at jeg har nok med matlaging og orker ikke finne på så mye med dem. Dårlig samvittighet...

Andre som er trötte og slitne her?

Fortsetter under...

Som jeg skulle sagt det selv!

Jeg foreslo for mannen at vi utsetter jul dette året, men det funker dårlig når man har unger fra før... Vel, det får gå på et vis. Vi kjører i alle fall en moderat julefeiring i år, og ungene ble veldig glad da vi kjøpte sjokolade-kalender:)

Lykke til med svangerskapet!

Takker! :)

Jo får vel ta kun det nödvendigste. Men vil jo gjerne få klar kjelleren såpass at vi kan bruke den iallefall. Helt klart blir det jo ikke. Lister og vinduskarmer og sånt får vente til nyåret. Men med maling på veggene og ett gulv å stå på, kan vi få det koselig. Har holdt på så lenge nå også, vil bare bli ferdig.

Hadde egentlig sett for meg en skikkelig hyggelig förjulstid. Förste jula som familie og vi har jo bare ungene annenhver jul.

Men det får heller väre. Barn er vel ikke så kravstore. De blir vel fornöyd bare vi gjör litt.

Det er alltid mye jobb med jul, uansett. Nå håper jeg å ha ork til å pynte litt, handle og vaske rent det som synes. Har et lass med nevøer(8!!) og mange søsken, så gruer meg til julegavehandelen. Bare å måtte gå ut! Formen er så ustabil og er redd for å bli kvalm eller at jeg begynner å grine i butikken :P Tror det blir litt nettkjøp. Har tenkt å kjøpe noen gaveabonnementer på noen blader. Og alle er jo glade for gavekort på kjøpesenteret :) Har alltid vært flink til å kjøpe gaver og finne noe som passer til folk, men i år blir det enkelt! Jeg kommer ikke til å bake så mye. Vi får besøk i jula og til nyttår, men jeg bare kjøper det jeg må ha. Som regel er folk lei julekaker, og de får det uansett over alt ellers ;)

Kjenner til det å ha en sliten mann også. Nettopp derfor skal man ta det viktigste. Tenk på at jentene dine skal få en spennende og fin førjulstid og overse det som ikke er like viktig! Og de som kommer på besøk forstår det jo hvis du ikke orker alt. Hva med å spørre om hjelp til baksten? Og kanskje du kan få litt barnevakt så du får hentet deg litt inn av og til?

Håper det kan bli en fin førjulstid!! :)

Hei!

Jeg har tenkt til å sette bort jula i år! Som dere andre sier, så er jeg sliten og trøtt - hele tiden. Men siden vi har fortalt familien om St. Hans-vidunderet, så er det også en god del goodwill å hente.

Derfor er det heller ingen som forventer at jeg kommer i mål med rundvask til jul.

Og mamma, søster og svigerinner deler julebaksten sin med oss.

Og presanger til nevøer og nieser får jeg hjelp av de respektive mødrene/fedrene til å ordne.

Egne unger er fornøyd med Legojulekalendere.

Og jeg nekter å sette frem en eneste nisse før lille julaften. I desember er det enkle, lilla duker og lilla adventslys som gjelder. Og noen søte engler.

Og julaften og førstedag er vi invitert bort. Så hit kommer ingen før tidligst fjerdedag, tror jeg. Da begynner vel folk å bli lei av julematen, og jeg kan servere noe jeg synes er gøy i stedet.

Så da gjenstår det for meg å ordne gaver til barna og samboeren - og det tror jeg faktisk jeg skal orke!

Moralen: Engasjer familie og venner! De fleste synes det er greit å hjelpe litt!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...