Gå til innhold

sår... noen tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så veldig sår i underlivet. mellomkjøttet er sårt og blør litt.. er livredd for å revne men helt sikkert på at jeg kommer til å gjøre det etter at jeg merket at jeg var såpass sår der i dag - huff... Noen andre med erfaring eller tips??

Er dette vanlig? Jeg er førstegangs så alt er nytt og mye er skummelt :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forresten i uke 34..

Skrevet

Smør mellomkjøttet med litt olje.. husker ikke hva slags olje dem anbefaler,kan sikkert bruke nøytral matojle. Smør og masser litt hver dag og myk det opp litt. Dem sier det hjelper, men jeg har ingen erfaring med det...

Skrevet

Jordnøttolje fungerer fint, fåes på apoteket:) Men om du er så sår at du blør ville nok jeg tatt en sjekk hos lege/jordmor før du smører noe på, høres ikke særlig godt ut... Kan jo være at en sårsalve er best først? God bedring! :)

Skrevet

Jeg har det på samme vis, men blir bare verre av oljen. I alle fall hvis jeg forsøker å masserer noe særlig. Smører meg litt forsiktig, men synes egentlig ikke det hjelper noe særlig. Jeg har snakket med jordmor om det og det var ingenting å gjøre med ifølge henne, og det betydde heller ikke at jeg kom til å revne under fødselen. Jeg har skrevet det i fødselsbrevet mitt til sykehuset så er de i alle fall obs på det.

Skrevet

Tusen takk for svar!! Og til deg "venter første i november" tusen takk!!! det lettet veldig å høre!!

Er absolutt så jeg klarer å leve med det.. men en blir liksom litt betenkt med tanke på fødsel om en er så sår at en får bittesmå rifter nå liksom!

Da ser jeg det litt an fremover hvordan det går :)

Skrevet

Heisann:)

Jeg hadde prøvd med litt youghurt. Høres kanskje helt fælt ut, men jeg var også litt sånn i en periode, men det gikk over etter at jeg hadde gått med dette i to dager, og sovet med det i to netter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...