Gå til innhold

Julebord, what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo den store tid for julebord. Jeg vil ikke at jobben skal vite det riktig enda dersom jeg er gravid. Hvis jeg ikke drikker eller røyker ( som jeg alltid har gjort på fest) er jeg helt sikker på at de kommer til å få misstanker om at jeg er gravid.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar dere med egen drikke? Prøv å snike alkoholfri vin i glasset, eller drikk mørk alkoholfri juleøl fra glass, og si det er bayer eller vanlig juleøl. Det skal jeg gjøre. Evt. drikk "drinker". :) Ingen kommer til å lukte oppi glasset ditt. Når det gjelder røykinga har jeg ingen endre råd enn å unngå røykehjørnet, dans eller finn på noe annet i stedet. Når noen spør om du vil ta en røyk sier du: ja, jeg må bare på do først, vi sees ute.

Skrevet

Vi tar ikke med noe selv og det vi skal på utover kvelden gjør det klin umulig for meg å snike alkoholfri drikke. Håpløst hehe men tusen takk for tipset :)

Skrevet

Kjører du bil??

Da kan du evt unskylde deg med at noen er dårlig så du må være tilgjengelig om tlf ringer å du må stille som sjåfør....

Skrevet

Jeg var borti det samme i sommer når jeg nettopp hadde blitt gravid. Jeg sa at jeg gikk på penicillin pga urinveisinfeksjon og at jeg lot være å drikke av den grunn.Jeg sa og at jeg er veldig plaget med det(noe som er sant...) og at jeg før har drukket under en kur som endte med at det kom tilbake og at jeg måtte begynne på ny kur....

Lykke til med de hvite løgner;)

Skrevet

Jeg var borti en lignende situasjon når jeg var gravid i sommer. Jeg sa at jeg gikk på penicillin pga urinveisinfeksjon. Sa og at jeg veldig ofte plaget (noe som er sant....) og at jeg ikke ville ødelegge kuren nå. Så la jeg på til slutt at jeg har drukket under penicillin før og at jeg da måtte begynne på ny kur....

Lykke til med de hvite løgner;)

Skrevet

Jeg sa at jeg hadde fått magesjau og ikke ville gjøre det verre med alkohol, kjøpte "drinker" og lot være å snakke mye om det. Å det var faktisk nesten ingen som kommenterte det, dagen ettepå når jeg så helt fresh ut (vi har overnatting på julebordet) spurte folk hvordan det gikk an, så på druen som jeg hadde vært..hehe.. når alle andre er fulle så tror de automatisk at du også er det.

Så bare prøv og lage minst mulig oppstuss rundt det med drikkinga. Å ang røyken, om du bare er festrøyker så kan du jo si at du ikke har så lyst når du ikke drikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...