Gå til innhold

verden raser sammen....hvordan kan det skje når samtiidig noe så vakkert pågår??????????????

Anbefalte innlegg

Jeg har i de to siste årene hele tiden ønsket meg barn nummer to. Vi har prøvd,men det skjedde ingen ting. Nå nylig fant vi ut at jeg endelig hadde blitt gravid. Jeg er nå 8+5. Livet mitt så pluttselig helt perfekt ut. Jeg har mannen jeg elsker, jobb som betaler godt, en fantastisk gutt på 6 år, alt var perfekt. Helt til mannen min, som jeg har vært sammens med i 5 år sier : " Du jeg har ombestemt meg.... jeg vill ikke ha fler barn jeg. Tror det blir feil for oss"!!!!! Jeg holt på å ramle,hvordan kan han si dette???

Og i dag kom ultimatet....enten tar du abort, eller så blir du alene!!!!!!!!!!!!

Fra å tro at jeg hadde verdens beste liv, raste alt i grus på bare 2 dager,jeg er helt knust. Jeg vil ikke ta abort, men jeg har ikke akkurat så vedig lyst til å bli alene heller????

Har noen et godt råd, jeg ser ikke enden på tunellen, har sittet å grått i 2 dager nå, men det hjelper heller ikke.... Trenger hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Litt sent å komme på at han ikke har lyst likevel... Er jo ikke akkurat en ting du kan levere tilbake å få tilgodelapp på....

Hadde satset på at hans kalde føtter hadde gått over og beholdt barnet. Hvis han velger å dra, er han ikke verdt en dritt uansett! Og hvis han hadde klart å presse meg til abort, hadde dette ødelagt alle mine følelser for han i alle fall!!!

Men det er nå mine tanker...

Lykke til med avgjørelsen! Håper du finner ut av det :)

Klem

Hei kjære deg!

Helt uforståelig at han kan få seg til å si noe sånt!!

Det eneste jeg kan råde deg til er å følge hjertet ditt, skulle det bli til at han går fra dere så kan jeg love deg at du kommer til å klare de helt fint! snakker av egen erfaring. Ikke la han tvinge deg til noe du ikke ønsker, du kommer aldri til å klare å tilgi han.

Håper virkelig alt ordner seg for dere og at han våkner opp og forstår hva det er han ber deg om.

Sender deg en god trøste klem.

Hei!

Leste opp innlegget ditt høyt til mannen min for å se hvordan han reagerte på noe slikt. For jeg synes det er helt usmakelig! (av mannen din altså..)

Han reagerte kraftig! " For en idiot som skal få henne til å velge mellom seg og barnet sitt, etter å ha prøvd i 2 år!!"

Han mente at en som er så ustabil at han velger å prøve så lenge for så å si at han drar drsom du ikke tar abort, vil mest sannsynlig ikke stå ved siden din resten av livet heller....

Og som nevnt ovenfor, han mente at du aldri ville tilgi ham etterpå. Hvilket forhold sitter du igjen med da?

Dersom det ikke er en viktig underliggende grunn for at noe slikt skjer, mente han at du skulle hive kaill'n på dør og sørge for at du skaper det beste mljøet du kan for deg, barnet du har fra før og den lille. Selvsagt dersom du selv vil beholde, men har jo på følelsen at du ønsker det da, etter å ha prøvd så lenge.

Hvem vet hvilke sjanser man får på å få barn? Menn fins det nok av, tilogmed dem som ikke vil stikke når du blir gravid....

Må si meg hjertens enig med mannen min, og er glad han følte så sterkt for en slik umoden oppførsel!

Håper at ting løser seg på ett eller annet vis.

Forhåpentligvis har han fått kalde føtter, men roer seg og kommer til fornuft etterhvert. MEN, da skylder han deg ei sterk og opppriktig unnskyldning!

God klem,

fra meg og mannen min!

Oi oi oi oi...

Herremin for en fyr da! Sorry, men dette virker som en ekstremt umoden gutt! Dere har altså prövd å bli gravide i 2 år?? Og han var helt med på det? Nei vet du hva...

Du må prate med han. Kreve en forklaring på dette. Ta rede på hva han tenker på, og ikke minst med -for det er jeg veldig nysgjerrig på!

Jeg ville også satset på at han bare har fått kalde fötter og litt panikk.

Behold for Guds skyld! Enten kommer han krypendes tilbake, eller så klarer dere tre dere utmerket! :)

behold barnet!! reiser han så får du la han dra! makan!! kan ikke komme etter du er blitt gravid å si han har ombestemt seg.

jeg hadde sagt: "vettu det er greit! bare dra jeg beholder barnet for det er faktisk viktigere for meg en en selvopptatt dritt som deg!!"

drar han så får du søke om barnebidrag i en fei og så får han betale så det svir istedetfor.

trodde slik bare skjedde på film jeg... :o

Annonse

Seriøst...??? Dere har prøvd å få barn nr. 2. over lengre tid, dere lykkes, er 8 uker på vei og så sier han at han har ombestemt seg og setter et ultimatum som det der?!

Milde himmel! Jeg tror jeg hadde skallet fyren rett ned i pur sinne! :-Z

Enten får han skaffe seg et sett med baller og ta konsekvensene av valgene han gjør her i livet (det er aldri for sent) eller så hiv han på dør. Tar han ikke det ultimatet tilbake og/eller får seg en liten aha-oppvåkning de nærmeste dagene er han null & nix å ta vare på.

Da har både du og de to barna dine det mye bedre uten.

Stakkars deg da :((((

Det å stille ultimatum på denne måten er helt horribelt!! Han kan da ikke forvente at du skal velge vekk barnet! En liten tanke fra meg: Barna dine er alltid knyttet til deg med blodets bånd, det er ikke mannen din!

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ikke tvilt på hva jeg hadde gjort. Beholdt barnet!!

Om du velger abort pga hans ultimatum kommer du nok til å angre på det. Og jeg tror dette vil gå ut over forholdet deres....

Man kan ikke bare være med på "morroa" det er med å lage ett barn, det følger også med ett ansvar. Dette ansvaret vet han jo om fra før siden dere har ett barn. Kalde føtter kan alle få innimellom, men en må da være voksen nok til å ta konsekvensene av sine valg og handlinger! Å ta konsekvensen av egne handlinger handler ikke om å presse andre....

jeg håper du gjør som du selv synes er best og ikke som de andre her inne synes.....

Kanskje dere skal ta en krisetime på et familievernkontor ASAP!!!!!!

Det kan jo komme noe godt ut av slike samtaler.

Det er helt garantert en grunn til at han freaker. Tviler på at det er fordi han vil være slem med deg?

Etter min mening har mannen din med dette allerede gjort slutt på forholdet deres. Jeg ser ikke helt hvordan det kan bli det samme etterpå uansett hva du velger å gjøre. Derfor ville jeg nok beholdt barnet, som tross alt er uskyldig i det hele, fremfor noen som får deg til å si noe slikt i deres situasjon. Du har jo ikke akkurat lurt ham i en felle heller, dere var to om det og han har hatt 2 år på seg til å komme til denne avgjørelsen. Å gjøre det først nå er bare for grusomt.

Jeg tror at hvis du tar abort uten å egentlig ville det så vil det alltid mangle noe, og det "noe" kommer til å grave ei dyp grøft mellom deg og kjæresten din! Du ville antageligvis ende opp uten både mann og barn hvis du tar bort et barn du har knytta hele to års håp og tro til. Hvordan skal du kunne leve med en mann som ber deg om noe sånt? Man kan jo ikke bare ombestemme seg sånn! På den annen side er det jo ikke vanskelig å skjønne at du ikke vil bli alene heller.

Hvilke valg tror du det er minst sannsynlig at du ville angre på?

Annonse

Jeg synes det er helt utrolig at alle kan gi råd om å dumpe mannen uten å kjenne deres forhistorie og pardynamikk??

Mye kan fikses, det er utrolig barnslig og firkantede råd dere gir., Sorry meg,

Det er synd om hun dumper han før de har tatt en samtale med et familievernkontor. Kanskje har denne mannen forsøkt å formidle et budskap til henne såpass lenge uten å nå frem? Hva vet vi om det?

Syns dere bør komme dere til et familievernkontor kjapt ihvertfall!!

Jeg var i en situasjon for snart 7 år siden der jeg ble gravid (uplanlagt) der jeg fikk valget mellom barnet eller han! Jeg var så svak at jeg tok abort og angrer på valget den dag idag.... :( Bar nag til han i flere år i ettertid..... :(

Tenk deg godt om ihvertfall uansett valg...

hei ble helt sjokkert her jeg, fysj og fy....

vi har prøvd i 2 år vi også nå med 2 mann, og jeg lover deg at hadde min mann kommet å sagt noe sånnt til meg så hadde jeg tatt med meg hun vi allerede har og flytt hjem til min mor eller far på dagen....

men som også er blitt nevnt her inne, følg hjerte ditt ikke la noen overtale deg til noe du i virkeligheten ikke ønsker... stå på ditt;)

som du ser her inne har du allverdens støtte om du skulle velge å beholde;) stoor klem

• 2 uker senere...

Jeg tok rådet fra de fleste her inne, og gav han beskjed om at hvis han følte det slik burde han kanskje bare ta sakene sine å flytte ut`? Han sa først "Ja greit,skal gjøre det etter jobb i kveld"! Jeg ble så sjokkert...........................................Det var liksom ikke noe trist fyr, han sa bare greit liksom. Jeg ble så lei meg at jeg lå på rommet å grein i 4 timer...... skikkelig koselig å være gravid liksom.......føles ikke slik ut! Så ble jeg bare sint. Jeg tok alle tingene hans, pakket i kofferter , og søppel sekker, ringte på han å sa at jeg ble å levere dritten hans på jobb. Jeg fikk broren min til å passe min første, og satte meg i bilen å kjørte alt ned til han. Jeg var helt svimmel når jeg kom hjem.... følte meg ikke sikker på om jeg hadde gjørt riktig valg......følte meg bare helt sinsykt alene............................................Ikke en god følelse!

Klokken halv 2 på nattet ringte det på,han var ferdig på jobb. Jeg slapp han inn,for jeg følte meg så alene. Hadde vell vert i stand til å gjort alt mulig for å få han til å bli hjemme akkurat da...følte meg helt DESPERAT!!!! Da jeg spurte hva han ville sa han, at han ikke mente at vi skulle flytte fra hverandre, og at det aldri hadde vært en intensjon fra hans side. Han sa også at jeg kunne beholde barnet, og at han skulle ta seg sammens for å få ting til å funke, men at jeg måtte prøve å tenke litt på han også......hva nå det skuille hentyde?

Jeg har i de siste 2 år dedikert hele mitt liv til han, jeg har drevet en forretning for han i 2 år, og lagt min kariere på is. Nå vil han at jeg skal levere firmaet mitt/vårt (mitt navn det er reg. på) til han, så han kan drive det mes jeg er hjemme å blir mamma på heltid.

Jeg er så skeptisk. Redd denne pluttselige endring av hans syn på hele saken bare er for å få firmaet over på seg, for å så stikke etterpå, eller har han seriøst ombestemt seg tilbake. Jeg elsker han jo, og vil jo gjerne tro at han aldri ville gjort noe dårlig mot meg, men etter det med aborten, så ble jeg helt skeptisk til alt han sier. Hvardan kan man si noe så stygt til en person bare fordi man har kalde føtter, og så etterpå trekke det tilbake, og synes alt er helt greit?

Han avviser all nærhet for tiden, og det virker som han virkelig har problemer med at magen min vokser........er så redd!!!!!!

HOLDER JEG PÅ Å BLI FORLATT??

Ting passer ikke sammens, han vill ikke gjøre noe sammens med oss hjemme lenger,men i dag ville han at jeg skulle bestille en ferie til oss i romjulen, og når jeg smilte helt overrasket til han, sa han ja uten meg selvfølgelig...hehehehehe, og lat til nei da jeg bare tullett, etter at jeg så helt forvirret ut på han. Jeg blir jo helt nervevrak og forvirret av dette?

Er dette en normal oppførsel av en mann???

Stresset, forvirret, fortvilet og ja ensom

Nå håper jeg at jeg tar feil, men jeg tror han er ute etter å få firmaet over på seg...

Sånn som du skriver det her, så virker det jo ikke som at dere har det bra, han er jo ikke akkurat trivelig.

Føler med deg, må være trist dette...

Det du IKKE må gjøre uansett hvordan ting utvikler seg, er å skrive firmaet over på han!!

Hvis han vil være hos deg, så vil jo ikke det ha noe å si nå, i forhold til tidligere, om det står i ditt navn.

Han kan jo drive det mens du er hjemme uavhengig av hvem det står på??

Ikke la deg lure..

Han her høres heller ikke ut som han er verd tida di.

Kos deg med magen uten han, er mitt beste råd!

Jeg vet det høres brutalt ut, men hva skal du med han, om han ikke er snill med deg??

Håper alt ordner seg for deg, og at du får en kooosleig graviditet tetterhvert, det fortjener du :)

Klem

Nå må du være lur og ikke la følelsene styre deg. Det er HEEELT klart at det er firmaet han er ute etter. Ikke gi han noen ting, og at firmaet står på deg når du er hjemme har ingen ting å si!!

Still krav til fyren!! Tror ikke han er ærlig med deg!!

Hadde ALDRI tatt over hele firmaet til han.

Virker som han spiller på følelsene dine,så han kan

få hele firmaet å stikke uten at du har rett på

en dritt der i fra. Virker for meg at han allerede

bestemt seg for å forlate deg,ved å si noe sånt

etter 2 år med prøving.. Blir forbanna på dine vegne.

Kanskje enkelt å si over nett,men jeg hadde ikke

klart å vært sammen med en som hadde sagt

at jeg måtte velge mellom han å ett sterkt ønsket barn.(iallfall

fra min side)

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kontaktet en advokat og fått ordnet det formelle med firmaet, slik at du og barna dine er sikret økonomisk sett og rettighetsmessig. Advokaten kan hjelpe deg med å sette opp en kontrakt mellom deg og samboeren din (som for øvrig høres ut som en veik mann), og hvis ikke din samboer underskriver denne, så er det jo en ganske så klar indikasjon på at han forsøker å lure deg. Sikre dine og dine barns rettigheten nå!

Kan legge til dette. En skikkelig mann, med ryggrad og kjærlighet ville nok aldri oppført seg slik som din mann gjør. Det høres brutalt ut, men av og til gjelder det å stikke fingeren i jorda, og tenke på seg og sine (barn) først og fremst. Det finnes så mange herlige fantastiske nydelige og kjærlige menn ute i verden, hvorfor ta til takke med noe annet?

Lykke til!

Søk støtte hos veninner, familie, venner. Det ordner seg alltid for snille jenter til slutt! Bare ikke bli så snill at du blir overkjørt!

og for guds skyld..bruk en liten tusenlapp på samtale med advokat....

Stakkar deg! Du er oppe i en veldig urefferdig og vanskelig situasjon:( Jeg må si meg veldig enig med mange har at jeg synes mannen din kan få kroken på døra. Men av erfaring vet jeg at d er lett for andre som ikke er oppe i situasjonen å komme med gode råd. Jeg brukte lang tid på å komme meg ut av et forhold jeg burde ha gjort med engang:) D som jeg råder deg til å gjøre er å følge magefølelsen din. Kjenner du at d er noe som ikke stemmer der, så er det som regel riktig. Ikke vær naiv og tro at alt er bra nå, men vær litt kritisk. Forhåpentligvis så finner du ut at det ikke var noe å bekymre seg over.

Men uansett. En person som elsker en annen stiller ikke ultimatum til hverandre..

Håper du har det bra...Sender deg positive tanker:)

Jeg får helt vondt langt inni hjerterota når jeg leser innlegget ditt! For meg virker det som om forholdet er ødelagt allerede. Han er jo direkte fæl mot deg!! :( Nå vet ikke jeg noenting om historien deres, men sånn som du beskriver det her lyser det jo gjennom at han får deg til å føle deg usikker og alene og at det er han som på en måte har kontrollen på hele situasjonen. Han er din mann..Og hvis han ikke klarer å gi deg en følelse av at du kan stole på han lenger, så er jo det helt horribelt med tanke på at du går med barnet hans i magen. Tenk deg godt om før du gjør noe som helst. Og ikke minst - TENK PÅ DEG SELV, for han gjør det tydeligvis ikke! Det er utrolig trist å lese hvilken situasjon du er i nå og jeg håper så inderlig at du finner en god løsning for deg selv. Har han alltid vært så slem eller ble han det bare sånn plutselig?

Masse positive tanker herfra til deg og barna! Ikke la mannen kue deg på den måten. Du er sterkere enn som så og INGEN har rett til å behandle seg på den måten! Husk det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...