Gå til innhold

Maxi cosi cabriofix- trenger hurtig hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på nippet til å kjøpe en brukt stol og base, men skjønner meg ikke på alt i denne jungelen!

Jeg har quinny vogn og mener å ha forstått at cabriofix stol passer til denne vogna(?). Må jeg da ha adapter for å sette bilstolen på quinnyvogna?? Eller klikkes stolen direkte på vogna?

Vet jeg må ha adapter når bagen skal klikkes på vogna,men.. Og disse basene, hva er forskjellen? Isofix, easyfix-blir helt forvirra jeg!

Noen som kan opplyse meg? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

På sidene til Barnas Hus har folk kommentert at setet passer med adaptere til Quinny vogn :)

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/0-13-kg/maxi-cosi-cabriofix.html

Når det gjelder base skal isofixbasen festes i egne isofixfester ("kroker") i bilen (gjelder nyere biler). Easyfix base kan festes enten i isofixfester eller vha bilbelte og kan dermed brukes også på eldre biler (tror det er eldre enn 5-6 år) som ikke har isofixfester. Vi valgte den bl.a fordi vi har en bil fra 1995.

http://www.maxi-cosi.com/ot-en/carseats/baby/easyfix/specs

Her er et utdrag fra Maxi Cosi sine sider om IsoFix:

What is IsoFix?

IsoFix is an international standardised system for installing children’s car seats in cars. Many new cars offer the IsoFix system nowadays. The system consists of two hooks located between the back and the seat of the rear car seat. These hooks are attached to the body of the car, making it no longer necessary to install a car seat using the car safety belts. Maxi-Cosi car seats that are installed using the IsoFix system are attached not only to these two hooks, but have a “support leg” on the front to ensure optimal safety. In the event of a head-on collision, the car seat cannot be projected forward.

Lykke til med kjøp! :)

Skrevet

vår maxi cosi passer på quinny vogn, men det er på adapter ja.

der er de som står under babybagen.

utrolig praktisk!

Skrevet

Om jeg ikke husker feil, kan Easyfix-basen festes med både seler og isofix (du kan mao velge), mens Easybase kun kan festes med bilens seler (hvis du ikke har isofix i bilen, og ikke kommer til å kjøpe ny bil med det første).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...