Gå til innhold

Kan noen svare ang. å fryse morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å fryse det, så vi har et lite lager. Men jeg får ikke pumpet så mye hver gang... Kan jeg pumpe litt, fryse det, så pumpe litt til senere for å fryse sammen med det som er fryst tidligere? Eller samle det i kjøleskapet, før jeg fryser det? Eller bør jeg fryse det hver for seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du kan gjerne ha det i kjøleskapet før du fryser det, men ville ikke hatt det mer enn max et par dager før det fryses :-)

Skrevet

Flott! :-) Pumper litt hver dag, så da kan jeg samle melk fra to dagers pumping i kjøleskapet før det fryses :-)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Ja, du kan fryse det sammen, men du kan ikke helle en større mengde over en liten, om du skjønner. Hvis du pumper ut 30 ml kan du ikke helle 100ml over dette. Det vil nemlig tine litt av melken og kan derfor skade den.

Selv lar jeg aldri melken stå mer enn 24 timer i kjøleskapet. Jeg pumper om formiddagen og lar flasken stå til kvelden. Hvis jeg pumper fler ganger om dagen, så samler jeg det og fryser det samtidig. Hvis jeg kun får ut litt, så heller jeg det over det gamle. Men jeg merker ikke dette med ny dato, da det er "gammel" melk under.

Skrevet

Men hvis jeg heller f.eks. 50 ml over 100 ml, vil ikke det tine det øverste laget av den "gamle" melka da?

Skrevet

Takk for hjelp og link!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...