Gå til innhold

Hvor mye liv er "vanlig"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18 uker på vei. Har kjent liv i ca 2 uker.. men mer og mer de siste dagene. Dette er mitt 2. svangerskap, og jeg kan ikke minnes at det var SÅ mye aktivitet der inne sist. Det skal sies at d er 8 år siden sist, men likevel. Fantastisk å kjenne liv, å vite at alt er bra. Men jeg kjenner helt ærlig litt for mye aktivitet om dagen. Nesten så d blir plagsomt. Er d normalt? Er d tegn på at barnet er stresset??

Takker og bukker for svar og egne erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er så utrolig individuelt, så er i alle fall for min del umulig å gi noe som helst fasit svar på dette. Jeg har kjent liv fra ca uke 17, noen dager masse andre dager bare noen få spark om dagen.. (er i uke 23 nå) tror ikke mye spark har med stress å gjøre.. nyt det i stedet :D

Skrevet

Dette er mitt første svangerskap, og jeg er 18+3. Jeg har kjent mye liv i ca 4 uker nå, morgen og kveld. I de siste 2 ukene kjenner jeg det hele tiden når jeg slapper av (leser til eksamner, så blir mye sitting på meg), og ingenting når jeg beveger meg. Har lest i en svangerskapsbok at barnet sover når du beveger deg fordi det blir "vugget" i søvn. Det er derfor mange barn liker å bli løftet når de er så små, de har jo tross alt blitt bært i 9 mnd.

Men jeg hadde sinnsyke smerter i magen, rundt hoftene og i ryggen for en uke siden, klarte ikke å stå oppreist. Hadde heller ikke kjent noe særlig liv den dagen, så vi dro på legevakten. Fikk høre hjertet og legen sa at når man er gravid, så er man redd uansett når man får vondt. Mens når man er frisk bryr man seg ikke så mye. Det ligger litt i det da:) Så nå har jeg sluttet å bekymre meg så mye hvis jeg får litt vondt, eller hvis jeg ikke kjenner så mye liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...