Gå til innhold

Jenten min på 3,5 mnd bæsjer 6-8 ganer i døgnet.. Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis har hun bæsjet 1-2 ganger i døgnet men nå er det bæsj i hver bleie omtrent og hun må byttes på 2-3 ganger om natten. Dette er også nytt.. Jeg ammer henne, men hun får en flaske for kvelden med mme og har begynt å blande litt grøtpulver i denne. Kan det være grunnen? Eller reagerer hun på noe kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres mye ut, men alt kan jo være normalt. Jeg har en som ikke bæsjer på mange dager. Ville hørt med helsestasjonen jeg :)

Skrevet

Jeg har snakket med helsestasjonen og helsesøster sa at det hørtes ikke helt uvanlig ut, men at om det fortsetter ut i neste uke så skal vi ta en vektkontroll.

Skrevet

Sånn var eldste sønnen min fra han ble født til han ble 7-8mnd. Før han var et halvt år trengte jeg aldri å skifte bleier bortsett fra når han bæsjet fordi han gjorde det så ofte.

Jeg tipper det er fordi hun har fått mme og grøt. Jeg ville droppet grøtpulveret, det kan være at magen hennes ikke tåler det ettersom hun har begynt så plutselig å bæsje mye mer.

Skrevet

Droppe det helt eller bytte merke? Hun trenger jo mer mat etterhvert :)

Skrevet

Gutten min hadde det slik når han var ca 5 mnd. Hadde begynnt med litt fast føde 14 dager tidligere. Han hadde ikke bæsjet på 2 døgn og når det først kom, så var det akkurat som om han ikke hadde noe som stengte for i det hele tatt. Når jeg tok han opp etter amming, så spraket det med en gang. Slo aldri feil. Akkurat som om alt gikk tværsj igjennom. Tror han bæsjet 10-12 ganger om dagen i 1 1/2 uke.

Han var i god form ellers, så jeg tok han ikke med til legen. Han hadde god appetitt og var ellers like aktiv som før.

Men hipp hurra for bleieavtalen. Det gikk jo med utrolig mange bleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...