Gå til innhold

omg, gikk på en smell...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jobbet fullt gjennom disse 10 ukene og med ei jente på 2,5 år er det ikke mye tid til avslapning før hun er i seng. SÅ, når hun er i seng har jeg endt opp i fosterstilling. Nå har vi nesten ikke rene klær, jeg liker ikke mat og alt er bare rot i hele huset. mannen min har hatt en tung uke på jobb og kollapset på sofaen i stad.

Jeg gråt på vei til jobb i dag. Fikk tidenes hodepine, tok to paracet og jobbet videre, gråt på do og sluttet heldigvis kl to. Så gråt jeg meg hjem og la meg til sove en times tid-. Da jeg våknet var jeg så dårlig form og svimmel. Ringte mannen min og ba han avlyse et kurs for å komme hjem til meg. Så gråt jeg hele veien til barnehagen og hentet snuppa rød i øynene og dro til mannen min sin jobb.

Jeg har ingenting å gi på jobb lenger, Jeg får gjort halvparten av det jeg skal, til ergrelse for alle andre sikkert...

Svangerskap er stas.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars kjære deg! Skjønner godt du må være utslitt :(

Du kunne ikke vurdert å sykemelde deg halvanne uke eller noe ? Samle litt krefter ? Sove litt ?

Skrevet

Uffameg :/ *klemme*

Det skal ikke være enkelt gitt. Kan du sykemelde deg kanskje? Det skal jo ikke være sånn. Høres ut som det er alt for mye for deg nå. Og du er inne i en viktig del av livet ditt, så her gjelder det å høre på signaler og ta dem på alvor.

Håper ting blir bedre for deg etter hvert :)

Skrevet

Uffameg :( Det høres ikke bra ut. Vi er ikke altid like flinke til å ta vare på oss selv :(

Du bør nok ta kontakt med legen din og få en litt kortere arbeidsdag, ev. noen dager helt uten jobb, slik at du får kommet deg igjen. Det er ikke mningen at man skal slite vettet av seg.

(På den andre siden så er det jo slitsomt å være gravid, det er naturlig og ikke grunn til sykemelding. Den vurderingen er jo opp til legen å ta.)

Skrevet

Huff da :(

Sånn som dette kan du ikke fortsette!!! Kontakt legen din å forklar hvordan du har det fortiden! Så kan legen vurdere hva som er best for deg akkurat nå. Jeg tror nok en sykemelding hadde vært på sin plass. Du kan bli utbrent og få depresjoner om du ikke gjør noe.

Trøsteklemmer til deg ;)

Skrevet

Jeg føler ikke at det er grunn til sykemelding, men jeg trenger noen dager fri. Skal jobbe i morgen og på lørdag har mannen min døgnvakt så da er jeg alene med snuppa hele døgnet. Så komme han hjem helt skutt søndag morgen også er jeg alene med henne da og.

Tror jeg har en fridag neste uke, det hadde vært deilig.

Vil ikke klage på jobb, så når de spør sier jeg at alt er bra. De vet jeg har vært mye kvalm og at jeg brekker meg endel på jobb, men de vet ikke hvor sliten jeg er. Jeg begynte der rett før jeg ble gravid og kjenner ingen særlig godt ennå¨-

Jeg føler egentlig ikke at jeg kan klage dette svangerskapet. Sist lå jeg rett ut med hyperemesis, og nå har jeg kastet opp en gang i løpet av alle disse ukene. Tirsdag trente jeg ganske hardt på zumba og det gikk kjempefint. Jeg må bare justere ned aktivitetene på ettermiddag til ingenting, bortsett fra zumba, så kanskje jeg kan hente meg inn igjen.

Nå ligger det en jif mopp under sturbordet, støvsugeren står i stua ( jeg husker ikke hvordan de kom dit) og mannen min sitt verktøy ligger strødd i gangen utneofr rommet han pusser opp. .

Nå føyk han opp av sofaen og gikk rett på roveromsdøra med en brak før han sovnet i senga igjen. Han har sovet på sofaen siden halv syv.

Vi er vrak ass:)

Skrevet

Du føler kanskje nå at dette ikke er grunnlag for sykemeld, men du kan ikke gå lenge sånn før det tærer på kroppen din! Det kan være forebyggende med en ukes sykemeld...Og når en er så sliten at en ikke klarer hverdagen trenger en å gå ned på tempoet... Håper ihvertfall at du snart kommer deg ovenpå igjen.

Skrevet

Graviditeten i seg selv er ingen grunn til sykemelding, men plagene den medfører kan være god grunn til det.

Hi: Trøst deg med at du er inne i den tøffeste perioden nå, de første 12 ukene er gjerne utrolig slitsomme. Snakk med legen din, kanskje du kan roe ned litt på jobb til det blir bedre igjen.

Skrevet

Så søte dere alle er. Tusen takk for så fine svar.

Jeg kom meg da til jobb i dag, men i morges var jeg skikkelig s-l-i-t-e-n. Snuppa holdt meg våken fra 0445, så klarte jeg til slutt å stå opp ti på syv og kom alt fro sent på jobb.

Peste inn med håret til alle kanter og gråten i halsen. De var halvveis i rapporten, hadde dekket på et bord med ristet brød og syltetøy! Sjefen min spurte meg med verdens mildeste stemme om formen var dritt i dag også ga de meg mat og drikke....fikk en skikkelig lett dag på jobb med supergrei fordeling:) Jeg har virkelig nesten ikke gjort noe i dag. Jeg er såå glad jeg møtte opp, vi var alt en for lite og noe kan jeg jo bidra med. Jeg tror sjefen min så hvor sliten jeg var i går, jeg pleier ikke be om å få slippe interessante kurs for å dra hjem å sove.

Det var herlig og jeg er i mye bedre humør. Kom hjem til middag og verdens blideste datter.

Jeg skal helt klart ta det med ro fremover, men før jeg begynner å sykemelde meg må jeg roe ned litt på kveldene og. Jeg har vært litt for aktiv denne uken fordi jeg hadde det så bra forrige uke. Og om det ikke hjelper så skal jeg be om en kort sykemelding så jeg får hvilt litt.

Det er sant at de 12 første ukene er de tyngste og nå trer jeg inn i uke 11, så det er ikke lenge igjen. Alt i alt har det vært værst rundt uke 7-9, så jeg skal forsøke å klare dette så lenge det ikke går på helsa løs.

Jeg har ikke grått på jobb i dag og er ikke like vrak i kveld, så det er et godt tegn. Det er vel den første dagen denne uka hvor jeg faktisk føler meg tilnærmet som et menneske.

god helg:)

Skrevet

Høres bra ut det da Kokosyklus! :) Å så bra at du har en snill forståelsesfull sjef! :) Lurer virkelig på hva sjefen min kommer til å si ja, for er jo sykemeldt nå men det for betennelse i skuldra..... Så spørs ja.... Men men... :) Hun var jo klar over det at vi mest sannsynlig skule begynne å prøve nå i høst! :)

Skrevet

Så flott å høre =)))

Dette var veldig flott! Og om sjefen kan tilrettelegge litt i en periode er det supert!

Ha en super kveld å slapp godt av =)

Skrevet

Jeg er veldig heldig med sjefene mine:) Har tre...he he! De har tilrettelagt litt hele veien har jeg funnet ut. Gruppefordelingen er veldig tydelig i fht til enkelte dager som er tyngre enn andre bla. Plutselig er jeg aldri på en spesiell gruppe til visse dager:) DET er jeg svært takknemlig for.

Alle sammen er forståelsesfulle. Kollegaene mine har vært supre og hjulpet meg med det jeg brekker meg av. Sist var en helt syk situasjon og jeg vurderer å kjøpe blomst til henne for det altså, jeg hater å gi fra meg oppgaver som er eklere enn eklest.

Alle er like positive og hyggelige, og jeg er bare såå glad jeg fortalte det på jobb med en gang. Ellers hadde jeg virkelig gått på en smell og mest sannsynlig og vært dårlig likt på jobb.

Lykke til Trultemor, når du skal fortelle det! Det går sikkert veldig bra. De fleste blir jo glade for noe sånt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...