velsignet med to Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Er det kanskje vanlig at barna spiser færre måltider per dag etterhvert? Har "alltid" amma mange ganger iløpet av en dag, har aldri talt hvor mange ganger. Men i går og i dag har det vært så få ganger, nesten så jeg blei litt bekymra 4-5 måltider fra tidlig morgen (mellom 5 og 7), til hun er i seng rundt 19...
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Jeg hører mange sier at det er vanlig at de spiser færre måltider, da de blir mer effektive i spisinga. Men min spiser vel i grunn like mye nå som da han var litt over 3 mnd, men heldigvis litt sjeldnere om natta (han ammet hver 2.time leeenge)! Han sover 3 lurer hver dag og jeg ammer han etter hver lur og han tar gjerne en liten sipp fra det samme brystet før neste lur, så da kan det bli noen ganger i løpet av dagen. Om natten ammer jeg 2-3 ganger. Han er 5 mnd og 1 uke.
Vimse + gullene Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 ammer fremdeles mye, teller ikke, men syns faktisk det har blitt litt færre siste uken. Etter litt øking forrige uke,spiser hun kun 1-2 ganger på natten og hver 2-3 timen på dagen. noe oftere på kvelden
Mjølkekua Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Var en periode rundt 5 mnd hvor hun spiste lite, men så har det tatt seg opp igjen. Nå spiser hun ca 5 gg mellom 7 og 19 og 3-4 gg mellom 19-07. Hun er nå 5,5 + mnd og spiser avokadomos på formiddagen og litt grøt til kvelds. Hun bruker puppen til alt - sove, få ut luft og bæsj, kose.. Så tror i grunn hun ikke trenger alle måltidene hun får ;-/
Hannah81 Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Jeg ammer min baby på 5 mnd 07-10-13-16-18.30, i tillegg får han grøt etter siste amming og to nattamminger mellom 19 og 07. Han er ikke veldig sulten etter bare tre timer, men synes det blir så få måltider om jeg lar det gå fire timer mellom..
Turbojenta og lillesøster Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 Åh nå ble jeg SÅ glad her at dere kan ikke forestille dere det engang. Etter to tøffe netter med mye våkning har jeg sett mørkt på det med nattavvenning. Har liksom følt at alle andre med barn på 5mnd har barn som sover gjennom natten, men så ser jeg her at alle ammer fortsatt på nattestid!! Utrolig lettelse, for jeg har ikke akkurat hatt planer om å venne av hun nattmaten enda, synes det er litt tidlig. Takk skjønne damer, og god natt!
velsignet med to Skrevet 26. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2010 Jeg blir ikke klok på denne spisinga hennes. Virker nesten som om hun er lei av puppen. Spiser greit om natta, og på morgenen. Men fra lunsjtid og helt til kveld vil hun stort sett ikke ha, spiser bare yyyderst lite noen få ganger. I kveld ville hun ikke ha pupp før hun skulle legge seg, men hun roa seg aldri i senga, så jeg henta ei flaske mme og da drakk hun en god stund. Fikk ikke i seg mye da, ca 60 ml. Har begynt med grøt de siste ukene, hun har litt over en uke fått en liten porsjon på kveldstid, tro om det kan ha noe å si? I dag ville hun ikke ha mer enn et par bittesmå skjeer. Huff, blir mye rot dette her, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Hadde aldri noen problemer med å få mat i storebroren.
Turbojenta og lillesøster Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 Kjenner igjen dette, og flaska ble løsningen her. Nå gir jeg flaske til hvert måltid, bortsett fra det første om morran (som kan være alt fra kl 5 til kl 8) Etter vi begynte å gi hun grøt og andre smaksprøver var hun rett og slett ikke interessert i å jobbe for maten lenger. Vi hadde en periode med flaskenekt i 1,5 mnd før dette, men nå tok hun plutselig flaska igjen. Når hun får pupp vil hun spise maks 5minutter, hun får ikke i seg mye for jeg har fortsatt rikelig med melk igjen i brystene når hun sier seg ferdig. Da ligger hun og ler og spreller og herjer. Med flaska spiser hun alt fra 100 til 210 ml, mer når det er mme enn når jeg har mm pumpet på flaske. Rart for mme smaker jo i mine øyne helt grusomt Men de vet vel ikke bedre de små Litt vemodig at ammingen har blitt så redusert, men jeg tenker som så at jeg har ammet hun i 5mnd og det skal jeg være fornøyd med. Hun er tross alt en mye mer fornøyd baby nå enn hun var for noen uker siden. Var litt forberedt på at det kom til å gå den veien, det samme skjedde med mamma, og til nå har lillesnupp fulgt utviklingen jeg hadde som baby så og si til punkt og prikke. Prøver å få ut det jeg har igjen for å gi hun på flaske og frem til nå har hun kanskje fått 1 eller 2 flasker med mme i døgnet. Har hørt om flere som har hatt problemer med nattesøvnen etter at babyen har begynt med grøt på kveldstid. Magen jobber mye hardere med grøten og det kan gi urolighet de første ukene. Har du forsøkt å gi hun grøten på dagtid istedetfor? Vi måtte gjøre det de første 2 ukene før vi flyttet det til kvelden, ble rett og slett bare tull med sovingen. Langt innlegg, sikkert ikke så mye hjelp i det men ville bare dele litt tanker =)
velsignet med to Skrevet 27. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2010 Veldig greit å lese svaret ditt Snupp! Ser ut for at det går mot flasking her også, selv om jeg håper til det ytterste at hun vil godta puppen igjen. Er nesten et lite sjokk for meg dette, amminga har gått knirkefritt med henne frem til nå, og storebroren amma jeg til han var 14 mndr. Han var godt over 2 år før han slutta helt å mase etter pupp, så det at hun ikke vil ha den er uvant for meg. I natt igjen spiste hun helt greit fra puppene, ingen klaging. Men i dag har hun vært rasende ved puppen. Hun spiser altså, men det tar laaaaang tid, og hun vræler innimellom supene. Tenkte om det kanskje kunne være øreverk, men hun sover godt, klager ikke hverken i senga eller i vogna. Prøvde flaske i ettermiddag, hun drakk opp 100 ml kjempegreit, ikke ei vond mine. Da lå hun også i samme stilling som når hun ammes, så det er nok ikke noe med det. Kan vel være at det er grøten som er synderen her. Har bestemt meg for å kutte den ut noen dager for å se om det blir bedre. Stikker innom HS på mandag, så får jeg snakka litt der og, å forhåpentligvis får jeg hjelp/gode råd der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå