Tingenes Herre Skrevet 28. november 2010 #51 Skrevet 28. november 2010 Beste: DRYkid ammemadrass! Endelig sover jeg godt igjen og føler meg litt tryggere over å samsove. Baby elsker å ligge i den, trangt og trygt. Og blir det gulp eller bleielekkasjer på natten, slenger jeg den i vaskemaskinen på morgenen! Herlig! Dårligste: Babasling bæreslynge. Hun hyler hysterisk hver gang hun ligger i den! Ser skikkelig ukomfy ut for henne. :-( IKKE løp og kjøp...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 30. november 2010 #52 Skrevet 30. november 2010 Gode greier dere, da poster jeg dette på BIM nå, hvis ingen har noe mer å tilføye her?
Lenemor 1 rosa og 2 blå=) Skrevet 30. november 2010 #53 Skrevet 30. november 2010 Beste kjøp: Stokke newborn sett til tripp-trapp stol Avent mikro-sterilisator Mesoft kompresser til bleieskift Badebalje fra Ikea Sniglar stellebord med stellematte fra Ikea Maksi-cosi bilstolpose Dundyne og pute til vogna Verste kjøp: babybjørn bæresele og babybjørn vippestol elektrisk vugge\vippestol nuk flasker
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 30. november 2010 #54 Skrevet 30. november 2010 Beste: - Ammepute! Ble brukt flittig da jeg var høygravid + de to første mnd. Nå er snuppa blitt for stor. Fikk perfekt ammestilling og ingen såre brystvorter. - Elektrisk brystpumpe (medela). Måtte pumpe meg hver dag i 6 uker. Hadde alt for mye melk med tilhørende problemer... - Bæresjal (Tricot Slen). Deilig å bære spedbarnet helt inntil seg den første mnd. Hun trivdes bedre der enn i vogna også i starten. Var ofte redningen da hun begynte å gråte på tur. - Bugaboo Cameleon. Kjempefornøyd med vogna mi, ja! - Byssanlullvogge til stua - En dyr madrass til sprinkelsenga (Hästens). Snuppa elsker senga si, og jeg tror det er pga madrassen. - Brettebleier fra Name It som vi bruker som gulpekluter Verste: - Våtservietter. For noe tøys. - Medelatåteflasker. Snuppa spiser bare av Tummytippee. - Bomullsklær. Med septemberbaby (som riktignok kom i august) går man kjapt over på ull, i alle fall denne høsten! - Melkeoppsamler til puppen fra Medela. Trykket på puppen og da kom det jo bare mer melk.... - Ammesingleter fra H&M. Kast og brenn, er alt jeg har å si til de! ALT for små (strl M) og jeg har ikke store pupper, altså.
Daydreamer 81 Skrevet 1. desember 2010 #55 Skrevet 1. desember 2010 Det aller BESTE kjøpet: AIO Onesize Tøybleier! Fine, god mot huden, tette, slipper at det lukter urin av babyen og alltid bleier i hus! + våtposer. DÅRLIGSTE kjøp: Forhåndskjøpte sinksalve (ubrukt pga tøybleiene) og brystkrem, (dette er det masse av i "gratis-pakkene") Samme med smokk....ubrukt.
2tettebabyer Skrevet 4. desember 2010 #56 Skrevet 4. desember 2010 beste kjøp: fisher-price vippestol, ullklær, (strømpebukser og bodyer)!!! treningsmatte og "tvangstrøye". Altså sånn pose så jenta mi blir bundet fast i senga i...da hun tre mnd gammel begynte å snu seg ble jeg redd for krybbedød, for hun kunne bare snu fra rygg til mage, etterhvert som hun da kan reise seg etc så har jo dette vært gull. når vi legger henne oppi der så vet hun at det er natt og sovner fint med en gang. GENIALT!! men tror det er lurt å starte med det litt tidlig så de blir vant til det :-) men det er jo absolutt ikke nødvendig å kjøpe før fødsel. dårligste kjøp: hmmm, har faktisk ikke kjøpt så mye jeg ikke trenger... men venter du jente så er det INGEN vits å kjøpe kjoler, for det får du PLENTY i gave og du får ikke brukt halvparten med mindre du er sånn at du liker å pynte opp jenta di når dere bare er hjemme. jeg liker det mest praktisk når de er nyfødte, så strømpebukse og body er noe du trenger en del av :-) fikk og en ammepute som jeg aldri har klart å bruke, men jeg bruker den rundt hodet på jenta mi i senga for hun synes det er godt å ha noe rundt der.... :-)
2tettebabyer Skrevet 4. desember 2010 #57 Skrevet 4. desember 2010 måå bare legge til dunpose til bilstol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! perfekt for dere som føder på vinterhjalvåret :-)
Ronja&Odin Skrevet 5. desember 2010 #58 Skrevet 5. desember 2010 beste kjøp: elektriks huske (cradle swing) dårligste kjøp: elastisk sjal.. skjønner ikke en dritt... eller vi fikk de egentlig begge to av faren til gubben her men.. ghvis jeg skal si det jeg har brukt pengene på så er: Beste: avent flaskesterilisator dårligste: avent flaskene
Mønki Skrevet 18. februar 2011 #59 Skrevet 18. februar 2011 BESTE: BabyBjørn vippestol!!!!!!! Ammepute! Fisher Price lekegym. Lammeskinn-pose til vognen!(fantastisk!) Bleie dunk. Smokke-snor. VERSTE: Vippestol som ikke er fra BabyBjørn. Div. leker og bamser.... Søte men ubrukte.
siz85 Skrevet 19. februar 2011 #60 Skrevet 19. februar 2011 BESTE - Babygym er absolutt det beste kjøpet vårt. Har ligget på den leenge helt fra starten av, og det bør man ikke i vippestoler. Alt av leker og uroer har slått veldig ann. - Janus ullbodyer (er utrolig lette å få på og har en liten hals) Sefa ullstrømpebukser og Name It heldekkende ulldress i tovet merinoull, med fot og glidelås. - Mesoft kompresser, bruker bare våtservietter når vi er på farta. - Hundeposer! Bruker ikke bleiedunk. - Ikea stellebord med utstyr - Små frote kluter fra Prinsess, greier å ha når man ammer og babyen slipper puppen og spruten står. Også brukt de mye til gulping. - Ammebh fra cubus med blonder. Fantastiske DÅRLIGSTE - Ammeputen. Var veldig grei som nyfødt, men ble fort lagt vekk. Hadde ikke tenkt å kjøpe det, men fikk av venninne. -Vognposen faktisk! Har vært kjempe kaldt her, men jeg har foretrukket lag på lag med ull i stedet. Ligget på lammeskinn og hatt dyna over. God og varm og lett å regulere varmen. Vognposen blir nok ikke tatt i bruk før i sportsvogna. - Luer som ikke har vært av ull. - Smukker og flasker, men måtte jo ha noen for å prøve så er ikke helt bortkastet. Men har blitt mange flasker når man har prøvd alle i håp om at en vil fungere.
siz85 Skrevet 19. februar 2011 #61 Skrevet 19. februar 2011 Glemte å skrive pysjamas med glidelås og føtter under dårligste.
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 9. mars 2011 #62 Skrevet 9. mars 2011 Beste: Maxi Cosi Cabriofix m/base, gåstol (vet det ikke er anbefalt, men prøv 7 mnd med kolikk og ring meg så kan vi ta en prat) – hun ELSKET den!!, brystpumpe, Fischer Price Rainforest leketeppe og -vippestol, gammeldags sovepose som man spenner fast i sengen, smokkepute. Dårligste: Alle sko før hun begynte å reise seg, Babybjørn bæresele (følte hun ble hengende og slenge fra side til side når jeg gikk og jeg “stanget” hele tiden I bena hennes når jeg gikk. Selv om den skulle være god for ryggen var den absolutt ikke det), Tummy Tub og Lion Heart Tummy sleep (skulle fungere mot kolikk, men nope!), ammeputen (men kun fordi jeg kjøpte den billigste på Barnas Hus og den har for lite fyll. Fyllet flyttet seg til andre enden av puta når man la babyen ned på ene siden så hva var poenget?? Kommer til å kjøpe den dyrere varianten denne gangen), sinksalve (funket ikke for noe), reisesenga fra Jysk (falt fra hverandre på kun kort tid), vippestol som denne http://www.barnashus.no/vmbilder/756/medium/tarok-vippestol.jpg (faenskapet vipper jo ikke, men den var genial for henne å sove i den første tiden da hun absolutt NEKTET å sove og bare HYYYYYLTE når hun ble lagt horisontalt).
Gjest Skrevet 10. mars 2011 #63 Skrevet 10. mars 2011 Dårligste kjøp må vel være: IIamo, selvoppvarmende tåteflaske Alle andre tåteflasker Brystpumpe Alle disse små klutene Babybjørn bæresele Beste kjøp: Masse store gaskluter fra barnas hus Ammepute Microsterilisator Babypudder Alt av ullklær
Gjest Skrevet 10. mars 2011 #64 Skrevet 10. mars 2011 Må legge til, Dårligste kjøp: Besafe izi sleep bilsete, det er for bratt så hun henger med hodet Beste kjøp: Emmaljunga Edge Duo Combi, den er fantastisk! Liggedelen har blikt brukt som både vogn, vugge og seng frem til 4 mnd, nå brukes den fortsatt i vognen og som vugge i stua Elsker den vogna
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 10. mars 2011 #65 Skrevet 10. mars 2011 Beste: uten tvil newborn settet til Stokke *loooove* og flexibath. Verste: har vel faktisk ikke noe jeg vil putte innunder her, har unngått en hel del ting denne gang og dermed sluppet unna slike "verste" til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå