MissVaiper Skrevet 26. november 2010 #26 Skrevet 26. november 2010 Beste: Mam-smokkene, babygym (kjøpte en enkel og billig, og hun koser seg MASSE med den), lammeskinn (har både til vogn og seng) Dårligste: ammepute (brukte den bare når jeg var høygravid!!)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 26. november 2010 #27 Skrevet 26. november 2010 Nå har jeg fått låne en del utstyr av søstra mi da, men jeg nevner det likevel. Beste kjøp: Smokken hans (Mam silk teat). Biteringen fra Mam, han har hatt den konstant i kjeften i 1 mnd nå... Flaskene fra Mam. Ja, han liker tydeligvis Mam produktene! :-) Verste kjøp: Ammepute, den er bare i veien!! En stol på rommet hans som jeg liksom skulle amme i om natten, men nei, vi ammer bare liggenes i den gode og varme senga mi... Bæresjal - Vi trenger den rett og slett ikke, han stortrives i vogna. Brystpumper - Det er jo så mye lettere å pumpe for hånd!! At jeg ikke øvde på det fra dag 1..
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 26. november 2010 #28 Skrevet 26. november 2010 Beste: Ammepute (ja, faktisk! ;-) og en uro som kan festes på vogn/bilsete/vogge. Helt genial, for da har baby noe å se og strekke seg etter. Kostet 349,- på Barnas Hus. Verste: Hmmm... har ikke hatt noen bomkjøp enda. Men har fått en del hettegensere til nyfødt baby og lurer veldig på hva det er poenget med. Ligge på en klumpete hette eller ha hetten over hodet hele tiden? Fikk også noen todelte pysjer og det er bare tull til så små!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 26. november 2010 #29 Skrevet 26. november 2010 beste: dunpose til bilstol! utrolig deilig å slippe å kle på så mye! verste: bæresele, blir ikke brukt.
Grand Old Lady Skrevet 26. november 2010 #30 Skrevet 26. november 2010 Beste: Babybjørn vippestol. Klappes sammen og legges under vogna når vi drar på besøk, perfekt å mate babyen i, lett å holde ren, osv... Verdt hver en krone! Dårligste: Engangs papirsmekke, det tar han et kvart sekund å rive den av. Ingen stor investering, men totalt ubrukelig!
Løvinna30 Skrevet 26. november 2010 #31 Skrevet 26. november 2010 Beste: Lekegrind baby kan ligge i på stua .. Genial, ligger å ser på uroen og koser seg (ligger mykt og godt, og da han var nyfødt lå han i vognbagen i grinda). OG URO'en er genial! godt kjøp! Dårligste: har en del klær som nesten ikke er brukt. og både el-pumpe og man-pumpe, jeg har hatt lite melk, å ha prøvd i tre mnd å pumpe og pumpe i all håp om mer melk, funka ikke. Babybæresjal... brukt 2 ganger og da var det min søster som bærte han! + Ammeputa ble ikke mye brukt nei.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. november 2010 Forfatter #32 Skrevet 26. november 2010 hehe, ser at det er mange som har bæresjal som sitt dårligste kjøp, og det skjønner jeg godt- for vanlige sjal er ganske så vanskelige og tungvindt synes jeg! Nettopp derfor digger jeg CloseBaby-sjalet mitt, for det er like enkelt å ta på som Babybjørn-selen omtrent, så det blir ikke noe tiltak å bruke det. Synes også den nærheten man får til babyen i bæresjal er helt unik, er så koselig å ha henne tett inntil kroppen min=) Hun kan forresten ofte protestere litt mot å sitte oppi der med en gang hun puttes oppi, men så fort jeg begynner å gå litt rundt roer hun seg og begynner å lage skikkelige koselyder! Og digg å slippe å trille den store vogna når man skal på shopping osv, praktisk å ha begge hender fri- i tillegg til at hun sover som en STEIN nedi der mens i vogna våkner hun ofte av høye lyder og når vi kommer inn i butikker f.eks. (ooops, enda mer reklame gitt, nå får det være nok ja;) Er også veldig godt fornøyd med høystolen fra Ikea (Antilop heter den vel), den har storesøster brukt mye og bruker den fortsatt (2 år). Utrolig grei stol, og bedre for små babyer enn tripp-trappen synes jeg, også så billig da gitt:D Sniglar-stellebordet fra Ikea er også en favoritt, det passet fint på det trange badet i gamle leiligheten vår- og nå når vi har flytta til nytt hus med badekar så har vi bare kappet litt av beina og snekret på en ekstra planke, så nå funker det ypperlig som stellebord på badekar også gitt! Vel verdt de 200 kr det kostet ja (vi fikk det riktignok gratis via finn.no da..
Evigheten Skrevet 26. november 2010 #33 Skrevet 26. november 2010 Må bare spørre om noe som er litt utenfor tema her jeg. Bærer du babyen i sjalet ute også? Nå som det er kaldt mener jeg. I så fall, hva har babyen på seg, og hvor lenge i strekk kan ho sitte der uten at det blir for kaldt? Jeg har nemlig nærbutikken 5-6 minutter unna, og den dumme butikken har ikke plass til vogna mi.
LittLykkelig Skrevet 26. november 2010 #34 Skrevet 26. november 2010 Beste kjøp: Emmaljunga City Cross. ELSKER den! Ammeputa mi er vi avhengige av, babybjørn vippestol, manduca, kosekluten hans, fennikelte, microsterilisator fra Avent, ammeskjold (bruker dem hver dag enda), en humleleke som han elsker (knitrer, har bjellelyd og kan vibrere). Dårligste kjøp: Er så heldig at jeg har få bomkjøp. Men ammeforkle er noe jeg angrer på! Har ikke brukt det en eneste gang.. 399 rett ut vinduet. I tillegg angrer jeg på medela brystskjold som han nekter å ta, melkeoppsamlere fra Avent (brukt en gang) og kortermede bodyer i str 68 (som han har fint lite bruk for siden det er vinter).. Angrer også på parkdress i str 62 (haha han ligger jo i vogna), en skinnjakke i 74 (stiv og ekkel) og sånne stive små sko. Penger rett ut vinduet. Så klær burde man virkelig ikke hamstre ukritisk inn, men ta etterhvert som behovet melder seg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. november 2010 Forfatter #35 Skrevet 26. november 2010 Jeg også digger City Cross-vogna mi, den er virkelig HELT super, kunne ikke tenke meg å bytte den ut i noen annen vogn=) og sept.frøken; ja, jeg bærer utendørs også, så lenge det er over 10 minus. Er det så kaldt som 5 - 10 minus ute, har jeg på babyen ullundertøy, så en hjemmestrikket ulljakke og bukse, og over der igjen en litt tykkere heldekkende ulldress i tovet merinoull fra name it, med glidelås og fot (digger den dressen forresten!!). Så er det votter og lue såklart, og vindtette fotposer fra Reima. Er det litt varmere, dropper jeg det mellomste ull-laget, slik at hun bare har to lag med ull på seg. Bærer henne inni jakka mi (vindtett fleecejakke som er litt for stor- egentlig mannen sin hehe), så hun har det lunt og godt der inne, og i tillegg får hun jo masse varme fra kroppen min! Ganske digg med en medbrakt "varmeflaske" på kroppen nå som det er så kaldt hehe! Jeg kan gå lange turer med henne, passer bare på å sjekke bak i nakken hennes med jevne mellomrom om hun er passe varm (som regel ca tre kvarter, for det er tiden det tar for meg å gå til og fra barnehagen for å hente storesøster:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. november 2010 Forfatter #36 Skrevet 26. november 2010 ...har forresten planer om å kjøpe meg en oversized boblekåpe på salg over nyttår, selv om det nok vil se litt rart ut hehe!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 26. november 2010 #37 Skrevet 26. november 2010 Beste kjøp: Ergo bæresele og vippestol Dårligste kjøp: Stellebord med badekar. Bruker det ikke! Har stellematte på vaskemaskinen i 1.etg(stellebordet står i 2.etg, der er det kun soverom. Når han våknet på natta skifta vi på sofaen i stua oppe.)! Og babybjørn bæresele. Den ble solgt fort!
tromsøjenta Skrevet 26. november 2010 #38 Skrevet 26. november 2010 Vi har egentlig ikke kjøpt så mye selv. Har fått og arvet så utrolig mye. Men av alt babyutstyret vi har er det -beste: babygymmen, Manduca bæresele, ullpysj (spesielt i disse dager), div ullklær. -verste: tåteflasker (har ikke brukt dem...), hettegensere og -jakker, kortarma bodyer. Det var det jeg kom på i alle fall:-)
2010 Mammaen Skrevet 26. november 2010 #39 Skrevet 26. november 2010 Beste kjøp: Vuggen, mikrosterilisator og yogamatter. Nuk bitering er geniale (har 4 stk nå). Verste kjøp: Elektriske brystpumper (har både Medela og Avent). Diverse totalt ubrukelige klær som kortermete bodyer og en del upraktiske klær som jeg har fått i gave (eks. fillete, trange, stive jeans, hettegensre, sko til nyfødt, klær til "feil årstid").
hjerterom Skrevet 26. november 2010 #40 Skrevet 26. november 2010 Beste kjøp: ammepute, microsterilisator, vugge i stuen, babygym, vippestol, biteringer, smokk, sovepose til å ha i sengen, lammeskinn, masse ullklær, maxicosi cabriofix med base, tisselaken, tredelt boks til melkepulver, TFK Joggster twist... Kommer ikke på noe som jeg er misfornøyd med... Jo, forresten.. regntrekkene til TFK er kjempedårlige, har kjøpt nytt fra brio. Og jakker og gensre med hette, for hetten er bare i veien!
hjerterom Skrevet 26. november 2010 #41 Skrevet 26. november 2010 Glemte bleiebøtte, kjempebra greier!
Draculababy Skrevet 27. november 2010 #42 Skrevet 27. november 2010 Beste kjøpet mitt er som ei an skrev, Emmaljunga City Cross vogna, den er helt suveren, kjørt mange mil! Jeg har i tillegg en hard bag oppi, de i butikken vil ha meg til å kjøpe soft bag (eller er det quadrolift det heter?) eller city bag, men jeg "tvang" de til å bestille inn en hardbag til meg, det er det beste jeg noen sinne har funnet på i løpet av mine tre babytider:-) Dessuten er jeg superfornøyd med ammeputa mi, en diger tykk sak fra reflex. Men jeg har brukt den bak ryggen sånn at jeg har sittet inne i halvmånen og støttet ryggen på den og albuene på hver ende av puta. Kjempe deilig ammestilling! Verste kjøp: Dunpose til bilstol, har aldri brukt den selv om min desemberbaby er født i en av de kaldeste vinterene på mange år her jeg bor.
Trultemor73 Skrevet 27. november 2010 #43 Skrevet 27. november 2010 Beste kjøp: Vinterdress med votter og lobber som sitter fast i dressen. Nonwoven kompresser til å vaske med etter bleieskift. Bruker disse også til å vaske babyen med i ansiktet når han har spist. Bare å kaste etterpå. Koster 15 kr for 100 stk. Brukt disse til alle 3 barna mine og bare må ha det, he, he. Verste kjøp: Ammepute. Har prøvd med 3 barn og synes ikke den er noe behagelig i det hele tatt. Mye beder uten. Babykurv. Brukte heller vognoverdelen da denne hadde vuggefunksjon.
kirvill Skrevet 27. november 2010 #44 Skrevet 27. november 2010 Har vel ikke fått noen sånne YES-opplevelser på noen av kjøpene - men derimot ÅNEI på en god del - Nevner i fleng: -Ammepute - ble løs og udugelig etter et par gangers bruk - 10 ulike smokker som ungen konsekvent spytter ut -Bobledress i str 56 - ungen foretrakk å ga sine armer og bein tett inntil kroppen og ikke der armer og bein skulle være i dress - Moby Wrap bæresjal - ungen fikk klaus med hodet så inntil mor, vil ut og seeee (Så, det er til salgs om noen er interessert! Brukt to ganger à 5 minutter Ergo Bæresele med spedbarnsinnlegg - ungen fikk noia av å ha beine samlet, vil kunne sprelle og sparke. (Fikk heldigvis deponert og 1200 tilbake!) - Det som funket av bæretøy var faktisk en lånt babybjørn, endelig en plass pjokken sovner i! Det beste kjøpet sånn sett var kanskje ny bil og bilstol..og City cross vognen - generelt alle plasser kolikk-ungen vår sovner på er gode kjøp!
kinaputten Skrevet 27. november 2010 #45 Skrevet 27. november 2010 Beste- moses kurv som kan vugge, fleece pose til maxi cosien, angel care monitor, ammetelt og forhåpentligvis bæresjalet når det kommer Dårligste- helt klart ammeputen, hvorfor ialledager trodde jeg at det var en god ide. Er faktisk mannen i huset som sitter med den nå og bruker den til, ja vet sannelig ikke hva han bruker den til, men han har den rundt magen hvertfall
Gjest Skrevet 27. november 2010 #46 Skrevet 27. november 2010 Beste kjøp: - Babyhawk meitai <3 Uten den hadde jeg nok blitt gal! - Ammepute (ja faktisk), ingen bedre enn to too (mamma måtte faktisk ut å kjøpe en da vi var på besøk der i et par uker da jeg etter 3 dager uten begynte å slite med tette melkeganger pga dårlig ammestilling/sugeteknikk uten). Og til snuppa som har kiss så får hun mye bedre ammestilling på nakken når hun ligger på ammeputa, men henne klarer jeg greit å amme uten også. - Babybjørn vippestol - Stort, tykt leketeppe på gulvet (visste ikke at jeg trengte det engang før jeg arvet et), brukte kun babygym til storebror, men jeg elsker dette leketeppe til snuppa - Babycall med kamera (vision nova) - Elektrisk brystpumpe - Emmaljungavognen min - Ullklær fra janus/nøstebarn - enkle å ta på og varer lenge (her har vi en body i str. 60 som er brukt fra nyfødt til nå når hun bruker str. 74), myke gode sparkebukser - Ammeklær fra boob og ammedekke - Babysolbriller m strikk rundt hodet - Service m skje/gaffel/kniv fra ikea i stål Dårligste: - Alle produkter fra babybest som jeg kjøpte på konkurssalg, makan til dårlig kvalitet, ikke rart de gikk konkurs - Oth vogna - "Pene babyklær" som absolutt ikke er praktisk, skjorte m/slips i str. 62 (!), og sommerklær til snuppa, klær i utlandet (stram i strikken og merkelig i fasongen). - "Treleke" til 299,- Kjempe pedagogisk liksom, ingen av barna liker den + masse leker som vi har fått i gave som tar mye plass, f. eks en leketraktor med dyr som bråker masse/høyt og har kun engelsk tale! - Dyrt glass servise (fått i gave) og aldri brukt, er jo livredd for å knuse kardemommeby - Ullklær fra tom&trine (små i str. / krymper) og joha (ble hull på med en gang) - Babysolbriller uten strikk
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. november 2010 Forfatter #47 Skrevet 27. november 2010 okeiokei, må utvide og samle lista mi litt jeg også da;) BESTE kjøp; - Close Baby Carrier bæresjal (til de første månedene) og Manduca bæresele fra ca 4-5 mnd - Babybjørn vippestol - Ikea Sniglar stellebord - Ikea Antilop høystol - Janus ullbodyer, Sefa ullstrømpebukser og Name It heldekkende ulldress i tovet merinoull, med fot og glidelås. Ull er gull ja! - Myke sparkebukser med fot og omslagsbodyer - Exerfit treningsmatte (fra XXL), digg å ligge/ krabbe på for både mor og baby - Lammeskinn til seng og vogn - Emmaljunga City Cross vogna mi, og GT Safari søskenvogn (billig, men likevel suuper trillekomfort og LAV vekt!) + Odenwalder Holly dunpose - Badestol til badebalja DÅRLIGSTE KJØP; - Smokk... arg altså - Babybjørn bæresele - Upraktiske babyklær som hettegensere, kjoler, stive selebukser og tykke "bamsedresser" til bruk i bil/ vogn
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. november 2010 #48 Skrevet 27. november 2010 Beste kjøp: -emmaljunga city cross vognen -dr browns flasker -avent flaskevarmer (ja, bruker den til dr browns flaskene) -fisher price babygym + vippestol, dette kan underholde han i timesvis -INFACOL magedråper, gjorde underverker for magevondten til lillegutt!! -BOZZ saueskinnspose til vogna -nuk smokker -ullklær VÆRSTE KJØP: -avent flasker (lillegutt fikk i seg UTROLIG mye luft!!) -basen til britax bilsete (den gjør så setet tipper så mye forover at ungen blir sittende med hodet og dingle.. ) -bleiebøtte (aldri brukt, kjøper heller sånne libero avfallsposer som vi samler opp et par bleier i og hiver... tanken på en bøtte full av dritt bleier var lite fristende) -tønnevis med strekklaken til senga hans.. han ligger jo på saueskinn uansett det var det jeg kom på
*LillaMeg* Skrevet 27. november 2010 #49 Skrevet 27. november 2010 Hmmm.. Dårligste kjøp var vel egentlig ammeputa, men på en måte ikke. For den funket ikke til amming, men er så sinnsykt god til andre ting.. Bruker den i senga om jeg vil lese, ha noe mellom bena, støtte i sofa osv.. Angrer bare på at jeg ikke brukte den mer til flaskemating i starten.. For var ikke i mine tanker at den kunne avlaste litt på samme måte som når man ammer. Beste kjøp.. Hmmm.. Microsterilisatoren. Lenge leve latskapen og at ting ikke skal ta tid..
husmus &2 Skrevet 28. november 2010 #50 Skrevet 28. november 2010 Tja, jeg vet ikke. Synes det endrer seg etter behovet, men babycallen med videomonitor var en stor hit forrige gang, men den er nå ødelagt. Doro, dårlig kvalitet, men funket som den skulle til vårt bruk. Ellers er vippestolen fra Baby Bjørn genial. Tvillingvogn er genial, dog tung. Men Ikea høystolen er nok i topp fem, 2 åringen bruker den fortsatt og jeg er veldig glad jeg sparte de pengene på en Stokke stol selvom de er garantert penere å se på. Så kort fortalt; - Babybjørn vippestol - Ikea høystol (Antilope) - Doro videomonitor (men anbefales den? Nei...) - Sprinkelseng, 2 åringen sover fortsatt i den uten videre planer om å skifte enda. - Avent smokk. Til begge, kunne ikke ha levd uten. - Ipad. Genial leke til en 2 åring! - Tvillingvogn med softbag til babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå