Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Bortsett fra vogn, seng osv da- det er jo rimelig obligatorisk hehe. BESTE kjøp: Bæresjal, uten tvil! (Close Baby Carrier- ferdigknyttet og utrolig enkelt og behagelig) Den beste sovemedisin for urolig baby, og utrolig koselig når man skal ut på tur=) Dessuten sover hun mye bedre og lengre nedi der enn i vogn/ vugge, så jeg bruker sjalet mye hver dag. DÅRLIGSTE kjøp- Smokk... Hun tar den jo ikke!!! Og kjedelig å bruke så mye penger på ulike typer smokker når hun uansett ikke tar noen av dem Hva med dere? =)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Beste ; Ergo-baby bæresele og avent elektrisksterilisator, prosjonsbokser for mme-pulver. Dårligste: Avent flasker, bare lekker å piper når jenta suger for å få ut melk. Gå-stol brukt den 2 ganger hun hater å være oppi der.
lillespire08+10 Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Beste kjõp : badebøtte (tummy-tub) Babyen sitter og bader, og det blir nesten som å bade i en livmor. He he. Vannet holder seg varmt lengre, barnet får lettere opp luft. Kjempefornøyd Dårlig kjøp: babycall merke Doro. Med tanke på å bruke den i vogn. Suger batteri, så holdt veldig kort, før den var tom. (grei å bruke innendørs med strøm).
Virreli Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Interessant! BESTE kjøp: Medelas elektriske brystpumpe. (flott for meg at samboer kokte den elektriske brystpumpa fra Avent...Ja, han kokte hele skiten! Hehe DÅRLIGSTE kjøp: Elektrisk flaskevarmer. Jeg stiller inn de riktige innstillingene, men melka blir ikke rett temperatur.
Sola111 Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Beste kjøp: Babybjørn vippestol! Dårligste kjøp: Ammeputen! (Har heller brukt vanlige myke puter)
gumo Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Beste: Dr.Brown-flasker, natursutten (elsker den), sammenleggbart badekar (tar ingen plass på badet). Dårligste: brettebleier (ble for tungvint, men AIO er supre), Tricot slen bæresjal (samme forklaring, ble for tungvint). Hadde store intensjoner før jeg fikk barn, men har lært at ting må være så enkelt og funksjonelt som mulig:)
Ennai Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Beste kjøp: Jeg hadde ikke klart meg uten vugga på dagtid! Han må vugges i søvn på dagen, men på natta er det ikke problem i det heletatt å sovne i senga si Eller kanskje vippestolen.. Den og akvariumet er den perfekte barnevakt hvis jeg har noe å gjøre Dårligste kjøp: Brystpumpa.. Brukte den i 2 uker for å prøve å øke produskjonen, men gav til slutt opp..
Gullblomst Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Beste: Leandervuggen og stokke tripptrapp babysett. (Vuggen sover minsten i både dag og natt, og den har han sovet godt i helt fra første dag. (Det samme gjorde storebroren). Baybstolen til stokke gjør at babyen kan sitte til bords sammen med resten av familien til måltidene. Dette er gull verdt. Blid og fornøyd liten kar nå. Det var ikke slik før når han måtte sitte i vippestolen på gulvet mens vi spiste) Verste: Har ingen. Alt er blitt brukt og har fungert slik vi hadde tenkt oss på forhånd.
velsignet med to Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Beste: Babykurv, og Stokke tripp-trapp babyset. Frøkna sov i kurven dag og natt, frem til hun var ca. 3 mndr. Herlig å kunne bære den med meg rundt i huset etter behov. Babyset'et fra Stokke har lettet måltidssituasjonene til resten av familien utrolig mye. Ikke mere nysgjerrig lillesøster som må ligge på gulvet eller sitte i vippestolen mens resten av familien er samlet rundt spisebordet Verste: Ammeputa. Har nok brukt den maks 10 ganger.
Virreli Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 Jeg kom på et ENDA dårligere kjøp! Coco vippestol fra bloom, 3000,- rett ut av vinduet! Hun kan ikke bruke den mange måneder, da den går så langt bakover at hun fort blir for tung til at den kan vippes. Hallo! Det er en vippestol!! Tullete pris for en tullete "vippe"stol. Puh, fikk ut litt frustrasjon der ja
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2010 Ja, vi vurderer å kjøpe det baby-settet til Stokke tripptrappen vi også- hvor mye koster det sånn ca, og hvor kan man få kjøpt det? og Virreli; kjipt med dyr og dårlig vippestol, ser den hehe! Vi har Babybjørn sin, og den er virkelig helt knall=)
Virreli Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 Jeg har ei venninne som prøvde å prakke på meg babybjørn sin vippestol, jeg sitter her med skjegget i postkassa nå ja ;p
Virreli Skrevet 25. november 2010 #13 Skrevet 25. november 2010 Lykkeli, du burde forresten ta kontakt med de som selger Close Baby Carrier, og høre om de er interessert i å betale for reklamen du gir dem her inne Jeg har sett du har nevnt den i flere sammenhenger, så jeg har nesten blitt overbevist om at dette må man ha!
Vimse + gullene Skrevet 25. november 2010 #14 Skrevet 25. november 2010 beste: bambusteppe, smokk verste: bæresele, hun haater å bli bært. Ps: noen burde poste dette på bim 3. trimester, så kan noen lære av våre triks og feil;)
Mjølkekua Skrevet 25. november 2010 #15 Skrevet 25. november 2010 Hihi ;-) gøy! Beste: babybjørn vippestol, manduca/beco bæresele, safe baby feeder (sånt nett man kan gi barnet mat uten at det løses opp i biter (fint håndtak som barnet kan holde selv), høystol og stellebord fra Ikea, beskyttelselaken fra IKEA for å unngå søk i vår seng (gulp, tiss og melk), langhåret skinn fra oth til vogna - herlig lunt i disse dager, korthåret lammeskinn fra nøstebarn - brukes i seng, vogn og på gulvet. Dårligste: Brioknotter som festes under sengen for å gi sprinkelsengen vuggefunksjon (spilte ingen trille om senga vugget - ville heller sove i vår seng), elastisk bæresjal (for noe knot!!), sov godt hele natten (en bok om søvn - tror det er det den heter), innleggspute fra IKEA til den hvite høystolen (er ikke plass til jentas rumpe oppi stolen med puta), sengetøy fra IKEA som ikke passer syner og puter fra andre steder enn IKEA. ellers tror jeg det meste er ok, mer eller mindre. Kan nevne at jeg bare er sånn passelig fornøyd med reisesengen fra phil and teds, og denne prampack synes jeg er litt knotete å få pakket sammen (men alternativet liker jeg heller ikke). Tommy tub er helt greit - men har ei tjukkebolle som er såpass røsslig over rumpa at det blir en smule trangt for henne.
Aini Skrevet 25. november 2010 #16 Skrevet 25. november 2010 Beste: vippestol,smokk og heffalump bamsen. værste: slik dress pose man kler på babyen og trer selen på bilstolen gjennom, funket ikke,neste gang blir det nok heller slik bilpose som man fester i bilsetet og bare putter ungen oppi.
Evigheten Skrevet 25. november 2010 #17 Skrevet 25. november 2010 Beste kjøp - NUK smokk. Den eneste smokken ho tar, og vi hadde aldri klart oss uten Dårligste kjøp - Ammepute.. altfor mye styr å dandere meg og ungen inn i den, når det fungerer utmerket å bruke vanlige puter. Også får jeg drive litt reklame jeg også. Har også en Close Baby Carrier. Har ikke brukt den så mye enda, men de gangene jeg har fått bruk for den har den vært kjempepraktisk å ha!
smelia Skrevet 25. november 2010 #18 Skrevet 25. november 2010 Beste kjøp: Babybjørn og Ergo, Flexibath Verste kjøp: Bæresjal
Jenteflokken Skrevet 25. november 2010 #19 Skrevet 25. november 2010 Beste kjøp : Babybjørn vippestol Dårligste kjøp: Ammeputa, funker bedre med vanlige puter og den "bråker"
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. november 2010 Forfatter #20 Skrevet 25. november 2010 haha, ja jeg vet Virreli, jeg reklamerer like mye for CloseBabyCarrier-sjalet denne gangen, som jeg gjorde for Manduca-bæreselen sist gang;) Men det er virkelig så genialt dette sjalet, for jeg har alltid tenkt at bæresjal er altfor vanskelig og derfor IKKE noe for meg ihvertfall, så jeg ble så utrolig glad da jeg fant dette sjalet, siden det ikke krever noe knyting og styr at jeg bare må spre budskapet ut til folket hehe! For det er virkelig så utrolig koselig å bære babyen så tett inntil, jeg er helt bærefrelst her merker jeg, og jeg som i utgangspunktet tenkte at bæretøy var noe ordentlig "hippietull" som ikke passet for meg ihvertfall- MEEN så feil kan man altså ta ja Og mens jeg først er i "bærehjørnet"; Manduca-selen (eller Ergo/ Beco) er supergode for litt eldre og tyngre babyer, siden de har et hoftebelte i tillegg som tar det meste av vekta. Og de er veldig enkle og greie å ta på også, ihvertfall er det sånn at Manduca-selen enkelt klikkes på som en vanlig ryggsekk omtrent, men samtidig er den mye bedre for både baby og bærerns rygg/ hofter enn f.eks Babybjørnselen. (babybjørn-selen var forøvrig mitt dårligste kjøp sist gang hehe, så man lærer så lenge man lever;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. november 2010 Forfatter #21 Skrevet 25. november 2010 ...og ja, jeg kan poste det på 3.tri etterhvert- god ide vimse+lillegull=)
Terese med to jenter Skrevet 26. november 2010 #22 Skrevet 26. november 2010 Beste kjøp: Sånn babystol til å ha i badebaljen, slik at baby kunne ligge i den, begge henda fri genial. Verste kjøp: Bæresjal, aldri brukt, men har ikke hatt noen skrikebaby heller. Vil ikke venne baby til å bli båret rundt, hun får pent ligge på gulvet eller sitte i vippestolen når jeg skal gjøre noe
stjertløvetann Skrevet 26. november 2010 #23 Skrevet 26. november 2010 Beste: Mesoft-kompresser til å vaske stumpen med! Brukte vaskekluter med storesøster, og kan ikke fatte og begripe at jeg gadd det når det er så mye enklere og mykere med mesoft! Verste: Har ikke gjort noen bomkjøp ennå denne gangen, men højdaren fra første barn må vel være BabyBjørn bæreselen. Brukt 2 ganger, og så forkastet til fordel for min etterhvert velbrukte Babyhawk meitai
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 26. november 2010 #24 Skrevet 26. november 2010 Beste kjøp: Elektrisk brystpumpe og vippestolen. Verste kjøp: Bæresjal (Close baby carrier faktisk) snuppa nekter å sitte der. Smokker, hun tar dem fremdeles ikke, men har enda ikke gitt opp håpet:)
mamma og my Skrevet 26. november 2010 #25 Skrevet 26. november 2010 Beste kjøp: Vognene våre! Emmaljunga Edge Duo, og Scooter. Begge vognene er blitt brukt så godt som daglig, og mange ganger for dag. Edgen ser og oppfører seg fortsatt som om den var ny, selv om den er blitt brukt til to barn, og det sier litt om kvaliteten. Søskenbrett til Edgen: er blitt brukt nesten like mye som vogna til nr to, har spart oss for mange tårer og mye mas Vippestolen og bæreselen er også blitt mye brukt. Trøst-smokker: eneste smokken han tar... Dårligste kjøp: Hettegenser i str 56, ble ikke brukt. Avent-pumpa... kanskje ikke et direkte dårlig kjøp, for den klarer jo å få pumpa ut melk, men skulle gjerne hatt en bedre og mer behagelig pumpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå