LittleMissCandy Noah08+Spire<3 Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg skal flytte til en leilighet som er 50 kvm men det er kun et soverom. Grunnen til at vi må flytte er at husverten skal selge leiligheten.Størrelsen på leiligheten er jo bra nok for to, men har alltid hatt lysst til at lillegutt skal få seg et eget rom med tanke på at han begynner og bli såpass stor.Vi skal ikke flytte langt unna så han slipper og bytte barnehage. Her vi bor nå har vi også kun et soverom, vi har alltid delt rom og verken jeg eller lillegutt har noe i mot det. Men han er nå 2,5 år og lurer på om det blir kjipt for han og dele rom med meg når han blir eldre. Leie prisene i denne byen her er skyhøye, og skal du ha en leilighet med 2 soverom får du ikke det til under 9000 kr mnd, noe jeg ikke har råd til. Ikke vil jeg at han skal bytte barnehage heller da både jeg og han trives kjempegodt her i området og har alle leke kameratene her. Har tenkt og bo i den nye leiligheten i vertfall i 2 år, gjerne enda lengre, da har jeg gjerne råd til og kjøpe meg en leilighet. Så til dere som deler rom med barnet, hvor gammle er barna og hvor lenge delte dere rom?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Vi hadde vel 55 kvm da jeg bare hadde eldste, og ett soverom. Det gikk helt greit frem til skolealder
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Hvorfor kan ikke du bare sove i stuen???
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Bor alene med to barn 5år og 2år. leiligheten er på ca 65 kvm. Barna har hvert sitt rom. Vi har to stuer, så jeg bruker den ene stuen som mitt soverom. Fungerer kjempe bra.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 du kan jo sove i stuen på en dagseng fra ikea som du kan velge mellom enkel, dobbelseng og "sofa" 2990,- brun eller hvit ellers tror jeg nok det fungerer fint til nærmere skolealder, men min gutt har hatt eget om hele tiden da jeg sover lett og våkner av den minste lyd... om du ikke vil sove i stua eks og du føler du har lyst samtidig å ha rommet for deg selv( noe jeg skjønner) så kankje du kan finne leilighet i nabobyen/nabostedet ? hos oss er leia mellom 2500 og oppover alt etter hva en vil ha.
Gjest Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Da hun ble født bodde vi i en to-roms på rundt 50kvm og det fikk helt fint. Og jeg hadde tenkt at vi skulle bo der iallfall 1-2 år til, men så fikk jeg et tilbud jeg ikke kunne takke nei til så nå bor vi i en 4-roms på 82kvm. Jeg ville heller leid noe mindre, slik du tenker, delt soverom og hatt litt ekstra penger til overs enn å bo seg ihjel. Så lenge han er liten så kan dere fint dele soverom og de fleste unger på den alderen oppholder seg vel mest på stua uansett;)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Har en gutt på 10 mnd, bor i kjellerleilighet på 98 kvm + garasje. Har 2 soverom, men bruker for øyeblikket bare det ene.
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Har en gutt på ett år, leilighet på 90 kvm og hvert vårt soverom. Jeg er veldig glad for at vi ikke deler soverom, det var veldig deilig å få han inn på eget rom, selv om det fungerte greit å sove sammen:)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Jeg kjøpte leilighet for 1år siden, den er 60kvm. Prisene her er helt vanvittige, så jeg hadde rett og slett ikke råd til noe annet (betalte 1,8mill). Til gjengjeld så er den helt, helt strøken, og ligger en liten km fra der vi bodde før, barnehage og gå avstand til skole når den tid kommer. Vi har et soverom, hvor et er ganske stort, og et er lite. Datteren min sover foreløbig på det minste (er 3år), av den grunn at det ligger best til i leiligheten. Det store soverommet har inngangsdør fra stuen. Men regner med vi bytter etterhvert. Er hvertfall veldig fornøyd. Selvom leiligheten er liten i størrelse, føler jeg at den er større enn den jeg hadde før, som var 75kvm.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 Vi bor på ca 59 kvm med to soverom.7 åringen har det største soverommet. Jeg eier leiligheten vår da.Vi delte rom i noen år,nå er jeg glad vi har fått oss to soverom her.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. november 2010 #11 Skrevet 25. november 2010 jeg har på en måte to soverrom, det ene er så lite at det ikke er registrert som rom, men det fungerer som barnerom nå. småen bor der og har plass til sengen sin og noen leker. resten av lekene har han på stuen. han er 4 år, og hadde blitt den gladeste gutten i verden om han fikk lov til å flytte inn på rommet mitt. han leker aldri på sitt rom. vi har stor leilighet, men med idiotisk planløsning og det største rommet i leiligheten er vaskerommet. men til gjengjeld har jeg vaskerom da
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 Jeg bor i rekkehus 94m2 og har 3 soverom (2 etg). Vesla (15 mnd) har det mindste rommet nå, men får et større etterhvert... mitt soverom (som er størst) får hun nok ikke - der har jeg walkincloset<3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå