Gå til innhold

Han vil plutselig ikke ta puppen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene synes jeg lillegutt på fire uker har blitt "dårligere" på å spise - tar mindre tak i puppen og er fortere ferdig, og nå har han ikke spist på mange timer og illskriker når jeg prøver å legge ham til for å spise. Han kaver og virrer og blir helt fra seg.

Noen som vet hva som kan være galt med ham og hva jeg kan gjøre`??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Gutten min begynte sånn når han var 5 uker ca. Det var akk som aldri fikk skikkelig vakuum, han bare slapp og rivde i puppen. Ble kjempe sinna og bare kava og vifta med armer. Jeg strevde og strevde i 2 uker så når han ble 7 uker måtte jeg gi opp. Jeg måte desverre gå over på flaske og begynte bare å gi han mme. Etter det ble ting mye bedre. Prøvde smått å amme han ett par ganger etterpå men var fortsatt det samme.

Det du kan gjøre er å fortsette å prøve å amme litt, og vil han fortsatt ikke prøv å pump deg litt å se hvordan han tar flasken.

Min erfaring der var at lillegutt ville ikke ta aventflaskene men tok mam flaska med en gang. Fant ut han roa seg så mye mer med flaske og ble en mye mer glad gutt.

Skrevet

Vi sliter med det samme. Kommer melka med en gang han legges til eller må han jobbe for det? Jeg stimulerer brystene slik at melka er klar til hun legges til, slik blir hun ikke frustrert og utålmodig for at det ikke er klart. Vi har også måttet legge oss i senga på soverommet, ha det svalt og mørkt, og det går bedre enn om vi tar det i sofaen med eller uten støy rundt. De siste ammingene har jeg prøvd å klappe henne på rumpa slik at hun blir litt distrahert, det kan virke som hun har magesmerter når vi ammer (hun spenner seg), og det har virket. Om det er tilfeldig gjenstår å se. Man kan også prøve å amme stående, eller liggende over babyen når baby ligger på ryggen. Legger ved en link om brystvergring fra ammehjelpen med tips til muloge årsaker og hva du kan gjøre:

http://ammehjelpen.no/artikkel/18/Brystvegring'

Lykke til!

Skrevet

Heldigvis endte det godt for min del - etter mye bekymring i går var han plutselig tilbake til "sitt gamle jeg" og har spist ivring og lenge fem ganger siden i går kveld. :-) Jeg har masse melk, det "renner over" hele tiden og bare jeg ser på ham så renner det melk fra puppene. Så det var ikke problemet. Tror bare han rett og slett ikke var sulten og heller var skikkelig trøtt i går - han tar fint tak igjen også, heldigvis!!

Jeg snakket med mamma som har jobbet i ammehjelpen, og hun sa at jeg ikke skulle prøve å "tvinge" ham til å spise hvis han ikke ville, men heller vente til han ga signal om at han ville ha. Det funket, men han har aldri gått så lenge uten å spise før så jeg var helt stresset.

Tusen takk for svarene deres, og lykke til med deres små. Er ikke bare bare å være mamma nei!

Klem til dere

Skrevet

Godt å høre at det ordnet seg for deres del! Det er jo så vondt når man ikke kan tilfredstille de små med mat. Her er det verre enn noen gang i dag og jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Og på toppen av det så kokte samboer sunt noen deler av brystpumpa i dag, så nå sitter jeg her med brystspreng og venter på at vesla skal våkne og forhåpentligvis vil ha litt pupp. Pupp Grusom 1 og 2 som de heter. Blir så redd for at jeg må over på flaske, for vil virkelig amme! Det er jammen mye utfordringer man møter på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...