Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gøy å høre litt om andre med baby på samme alder:-) Feks vektoppgang siden fødsel, lengde, str på klær, søvnrutiner etc.

Jenta mi er 2 mnd. Var 3800 gram og 52 cm ved fødsel. Hun er fortsatt ikke veldig stor, akkurat 5 kg på vekta i dag. 57 cm ved 6-ukers kontrollen, men har nok blitt ganske lang etter det. Bruker str 56 stort sett- 62 er fortsatt ganske stort i de fleste plagg.

Hun har i mange uker nå sovnet mellom 19.30 og 21.00, stort sett. Vi legger henne alltid kl 19.30. Hun har alltid en soveøkt på 6 timer og deretter en på 3-4 timer. Har alltid sovet godt om natten, så der er jeg veldig heldig. På dagen sover hun ca 45 på morgenen, 3-4 timer sammenhengende midt på dagen og 30-45 min på ettermiddagen.

Ellers har hun smilt siden hun var 5 uker og har de siste ukene begynt å skravle masse for seg selv, og le høyt:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er artig å sammenligne sånn :)

Min er 2,5 mnd, veier 5400 gram og er ca. 60 cm. lang.

3400 gram og 49 cm. ved fødsel.

Har akkurat begynt på str. 62, men bruker fortsatt mest 56, siden bodyene i 62 blir litt store..

Sover fra 20.30-8.30, med en matpause i 5-6 tia. Dagsovinga har ho plutselig bestemt seg for å variere veldig, men det er tre-fire timer jevnt fordelt utover dagen.

Ho smiler og prater masse når ho får oppmerksomhet. Og hvis pappan kommer hjem midt i legginga, så har ho IKKE tid til å sove enda, uansett hvor trøtt ho var for fem minutter sia. Da er det bare pappa og skravling som gjelder :)

Skrevet

Gutten min er 2 måneder i dag <3

Var 3450 g og 53 cm ved fødsel. 4650 g og 58 cm på 6 ukers kontrollen.

Bruker stortsett str 56, men noe i 62 og. Størrelse 50 brukte han kun 1. uka :P

Nå legger vi han kl 22-23, og så sover han til seks tiden, amming og bleieskift, så sover vi videre til 9-10.. :)

På dagen varierer det veldig, men er våken 1-2 timer også sover han en liten stund... Pleier ikke sove mer enn 1,5 time sammenhengende da.

Har smilt helt fra uke 2 :) Og nå prater han mye, smiler og ler :)

Skrevet

Jenta mi er også 2 mnd nå, og er en sosial og fornøyd liten frøken må jeg si=) Hun smiler stort når hun får oppmerksomhet, og har også begynt å humre som en gammel mann hehe, skikkelig søt liten latter :P Vi kan også føre lange "samtaler" sammen, hvor jeg prater og hun gurgler til svar, og det er jo bare helt fantastisk hvor sosiale og "med" de er såpass tidlig!

Hun er sterk i kroppen, og kan ligge lenge i mageleie med hodet høyt hevet (10 minutter pluss minus). Hun ruller ofte over til ryggleie igjen selv, men det sies jo at slikt bare er tilfeldig såpass tidlig (at de bare mister balansen), selv om hun har gjort dette i flere uker nå, og av og til ligger og balanserer litt halvveis i rullen. Hun prøver også å rulle motsatt vei, fra rygg til mage, men kommer foreløpig bare halvveis og blir liggende på siden og kave. Hun har kommet seg helt rundt et par ganger, men blir da liggende med armen under kroppen, så har ikke helt teken på det riktig enda hehe. Hun fører også hendene sammen, og putter fingre i øyne og munn- gnage gnufse hehe.

Når det gjelder soving, så sover hun stort sett hele tiden føler jeg- har noen korte våkenperioder iløpet av dagen såklart, men skal ikke lange stunden til før hun må ha en blund igjen. Kvelden og natten er forsatt litt variabel, men hun sover som regel ca 5-6 timer før hun skal ha mat første gang på natta, og sovner greit med en gang igjen etter det, så jeg får nok med søvn heldigvis, selvom hun ikke er fullt så veloppdragen enda som din lille sovefrøken hva gjelder nattesøvnen;)

Hun var 3200 g og 52 cm ved fødsel, og 5100 g og 58 cm på 6 ukers-kontrollen (skal opp på HS og veie imorgen tenkte jeg, spent på vekta nå:). Bruker str 62 nå, men har sannelig begynt å vokse ut av en del av str 62-sparkebuksene og pysjene allerede, så her går det unna gitt- litt FOR fort synes nå jeg, får jo knapt brukt alle de fine klærne vi har :P

Hun fullammes, og ammingen har virkelig gått som en drøm fra første stund denne gangen- utrolig deilig, siden det var så mye trøbbel med førstemann=)

Dagens avhandling fra meg hehe, god kveld i stuen dere:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...