Gå til innhold

Ang hodestørrelse... Hvor stor var din baby i rundt hodet på 6 ukers kontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i går på 6 ukers kontroll og jeg syntes hun har så lite hode. ikke før det ble målt altså,men det var ikke mer enn 37 cm og er ikke det ganske lite når hun var 35 cm v/fødsel?

Helsesøster mente hodet kunne vært litt hovendt når de målte etter hun var født. Men ble litt bekymret når jeg kom hjem.. Men er det noe å bekymre seg over når hun sa alt var helt fint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var 3 cm forskjell fra førdselen til 6-ukerkontrollen hos jenta mi iallefall. Men hun ble tatt med vakum og jeg kan med sikkert si at hodet hennes var iallefall hovent ;-)

Skrevet

Det var 3 cm forskjell fra førdselen til 6-ukerkontrollen hos jenta mi iallefall. Men hun ble tatt med vakum og jeg kan med sikkert si at hodet hennes var iallefall hovent ;-)

Skrevet

Min var 37 cm ved 6 uker, og 33 cm ved fødsel. Det er sikkert helt normalt hvis helsesøster ikke reagerte på det :)

Skrevet

Nei, ikke noen grunn til bekymring ;-) jenta her var 32,5 cm!! rundt hodet ved fødsel (noe som er endel under normalen) og 37,5 cm på 6 ukerskontrollen. Ingen har sagt noen ting om at det er unormalt. Tror faktisk hun har nærmet seg snittet i str på hodet nå på 5 mnd. Kontroll. Viktigste er at hun vokser etter sin egen kurve.. (alle kan ikke ligge på snitt eller over).

Hun er sikkert perfekt!

Skrevet

Gutten min var 36 cm rundt hodet ved fødselen og på 6 ukerskontrollen var han blitt 39 cm. Tror ikke du skal bekymre deg. Ser også i helsebøkene til de andre barna mine at hodene har vokst mellom 2 og 3 cm fra fødsel og 6 ukersk.

Skrevet

Jenta mi var 35 ved fødsel og 39 v 6 uker. Man kan ikke feste for mye lit til dette målet, da hodet ofte er deformert etter fødsel. Ved neste kontroll blir det lettere å sammenligne!

Skrevet

Min har vokst 3 cm. fra 33 til 36 cm

Skrevet

Jeg var på kontroll igår, og min hadde gått opp fra 34 til 38.

Da sa helsesøster at de ved senere sammenligninger tar utgangspunkt i størrelsen ved 6ukerskontrollen, nettopp fordi at babyer har varierende hodefasong ved fødsel, alt etter fødselsforløp.

Og en annen ting, som jeg husker fra forrige gang, er at hodemomkretsen varierer etter hvem måler - vi hadde vikar-helsesøster på en kontroll, og da var hodeomkretsen avvikende ifht målingen før og etter, og de endte opp med å skylde det på at forskjellige folk måler på forskjellig måte..

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Ja, så var min størst igjen da......... 36,5 ved fødsel og 41 ved 6-ukerskontrollen. Helsesøsteren målte 2 ganger, for hun trodde liksom ikke det var sant. Han er generelt sett stor og alt står heldigvis i stil til hverandre! :-)

Skrevet

han var 34 ved fødsel og 39 på 6 ukers kontrollen :)

Skrevet

Vesla vår var 35 ved fødsel og 37,6 på 6-ukers kontroll. Det var ingen som nevnte at det var bekymringsfullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...