Gjest Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Prøver å ikke tenke på ikm og gleder meg til jul Skal snart begynne å vaske krinkler og kroker, så det er klart til julepynten. Også grubler jeg fælt på årets julegaver... ikke begynnt enda og aner ikke hva jeg skal kjøpe til noen... Hmmm, nå fikk jeg egentlig lyst på nybakte rundstykker med brunost..namnam... Må finne ut hva jeg skal lage til middag også..like vanskelig hver dag det der ;D
zassy☆ Skrevet 25. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2010 Ikke begynt på julegavene jeg heller :S uff..må vel gjøre det snart.. Rundstykkene ble kjempestore og fine :-D fornøyd! Får besøk som kommer å spiser Hva med noe hjemmelaget i julegave? Strikker du? ullsokker f.eks. Eller broderi. Hva med konfekt? Så en oppskrift på noe konfekt som så nydelig ut! Ellers: bøker, dvder, pysj, deilige varme vintersokker, store badehåndkler.
Gjest Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Takk for mange gode ideer til julegaver Lagde konfekt et år og ga det i et pyntet norgesglass. Ble satt pris på det, for da vi var på besøk i romjula var det tomt Liker gaver som kan spises eller brukes opp. Er nok elendig i håndarbeid, skulle virkelig ønske jeg kunne strikke. Prøvd å lære det flere ganger, men blir bare rot. Skal tenke gjennom hobbyene mine og se om ikke jeg kan lage noen julegaver, ja. Kos dere med rundstykker og besøk
81-Mamma<3<3 Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 ååå.. Konfekt har jeg lyst å lage!!! ELSKER sjokolade Du har ikke en god oppskrift?
Gjest Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Jeg bare smelter masse sjokolade og blander oppi det som er godt Noen dråper peppermynteolje i mørk sjokolade er veldig godt. Ellers så putter jeg alt mulig oppi; puffa ris, non stop, krokan, daim, nøtter, mandler, kokos...bare fantasien som setter grenser i grunn. Pleier å lage de i små konfektformer. En annen ting som er godt er delfiakake i konfektformer, blir som de iskonfektene en får kjøpt rundt juletider. De beste er marsipankuler med nougat inni som er dyppet i sjokolade....mmmmmm... kanskje jeg også må lage det snart. Anton Berg har et eget hefte med mange oppskrifter, ikke prøvd de, men ser veeeldig gode ut
zassy☆ Skrevet 25. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2010 Åå jeg kan bare ikke finne den oppskriften igjen, var oreokjeks som var knust og så sjokolade rundt, formet som hjerter, og personen som laget dem pyntet dem med rosa marsipanhjerter, har prøvd å google men finner det bare ikke Men er kanskje ikke så vanskelig på egenhånd heller Cornflakes dyppet i sjokolade er også veldig godt, særlig mørk sjokolade. brente mandler, karamell Kommer ikke på noe annet i farta.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Super_betta Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 26. november 2010 #8 Skrevet 26. november 2010 Så koselig med rundstykker og baking zassy☆ :-) Nå fikk jeg åsså lyst hehe bakte en ny sjokoladekake i går som ble kjempegod, så satt å slafset deb i går kveld :-p der gikk nå noen timer i allefall :-p Vi blir tålmodige sjeler av dette til slutt hehe
zassy☆ Skrevet 26. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. november 2010 Jepp det var koselig, bakelukt i hele leiligheten og MASSE rundstykker som vi nå har til helg og har fryst mange også sjokoladekake..mmmm! hehe..elsker å bake jeg Kanskje fordi jeg elsker å spise? tihi. Finner på noe hver dag nå for å slippe å dra på trening..måååå komme meg avgårde snart, kommet helt ut av det :/ men går turer i det minste. Men VET hvor godt det er å jogge, trene styrke, dra på pulsstep osv..men det er så kaldt ute, og tiltak å dra..hehe.. uff I kveld skal kjæresten bort på besøk så jeg blir hjemme alene hele kvelden, en hel kveld der jeg kan tenke tolke.. :S Ja håper tålmodigheten slår meg tilslutt, den har glimret med sitt fravær, både nå og i resten av livet mitt Ha en kjempefin helg
Petrine +spire=❤ Skrevet 26. november 2010 #11 Skrevet 26. november 2010 Hjemmelagete julegaver er det beste som finnes Strikker sokker, tovete tøfler og votter, genser som min kjære har ønsket seg til jul, broderer, baker de fleste sorter kaker, koker drops osv. Elsker alt sånt =)) Så hjelper det å få tankene over på andre ting også =)) Ha en super helg damer =)
zassy☆ Skrevet 26. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. november 2010 Hvordan koker du drops? Oppskrift?
Collette Skrevet 26. november 2010 #13 Skrevet 26. november 2010 Jeg tror du finner dem på www.villaperlesukker.no.
zassy☆ Skrevet 26. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 26. november 2010 Jaaa der var de :.D Oreokonfekt! Tusen takk Collette :-D Var mye annet som så godt ut der også Klem til deg!
Collette Skrevet 26. november 2010 #15 Skrevet 26. november 2010 Bare hyggelig. Klem tilbake og god helg.
Petrine +spire=❤ Skrevet 26. november 2010 #16 Skrevet 26. november 2010 Koker vann, sukker og druesukker opp til 162 grader. Så må en helle det over på en teflonplate, blande i farge og smak. Når massen begynner å stivne er det bare å klippe de opp ) Namm. Blir mange julegaver av dropsene mine hehehe. Lager mange sorter. Her er bilde av polkagriser: http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/586834/offset/2
zassy☆ Skrevet 26. november 2010 Forfatter #17 Skrevet 26. november 2010 Å så stilig! De så kjempegode og søte ut! :-D hvor får du kjøpt farge og smak? konditorfarge? Og selges det "smak" ? hehe, mulig jeg er dum nå men Jeg vil lage og gi bort i år! :-D Hvilke smak bruker du til polkagrisene f.eks? de var så fine
Esperanza84 - gravid! Skrevet 26. november 2010 #18 Skrevet 26. november 2010 Petrine: Hvor mye vann, sukker og druesukker? Og hvor kjøper du farge og smak=? Litt grønn på sånt:S Jeg strikker som en gal - prøver å få ferdig en genser til mannen min (som jeg begynte på i fjor) og så leser jeg til eksamen. Og prøver å ikke tenke på ikm. Prøver å gå noen turer også. Også baker jeg. Bakte skjokoladeknapper her om dagen (småkaker) - veldig søte og gode:)
Petrine +spire=❤ Skrevet 26. november 2010 #19 Skrevet 26. november 2010 Kan finne oppskriften etterpå. Ser x-faktor nå =)
Petrine +spire=❤ Skrevet 26. november 2010 #20 Skrevet 26. november 2010 http://sunvita.no/?PageID=450 Fra denne siden bestiller jeg det jeg trenger =) Dette er den billigste jeg har funnet. De selger endel på apoteket også, men der er det nok dyrt. Ellers selger de sånne komplette startpakker på panduro Var en sånn jeg begynte med en gang i tiden Man trenger litt utstyr også. Som termometer, teflon og noe til å vende massen med. Den er jo kjempevarm!! I år har jeg laget eple, polkagriser, jordbær, appelsin, fløtekaramell og tyrkisk pepper =) Nammmm. =) Oppskrift: 1 dl vann 450 gr sukker 2 dl druesukker Så er det smak, farge, titandioksid og sitronsyre. Alt etter hvilken drops du skal lage. Titandioksid gjør at dropsene ikke blir "gjennomsiktige" hehehe. Noen som vet hva polkagriser smaker?? hehehe =)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 28. november 2010 #21 Skrevet 28. november 2010 Petrine: går det an å bruke sitronsaft? El må det være sitronsyre?
zassy☆ Skrevet 28. november 2010 Forfatter #22 Skrevet 28. november 2010 Takk for svar, så ikke dette før nå
Petrine +spire=❤ Skrevet 28. november 2010 #23 Skrevet 28. november 2010 Står sitronsyre i oppskriften.. Har aldri prøvd med sitronsaft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå