Gjest Skrevet 25. november 2010 #1 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg har fått angst i svangerskapet og "gamle ting" har dukket opp igjen. Jeg sliter med å stole på samboeren min... Vi har det jo kjempefint egentlig! Og han virker irritert på meg ofte syns jeg ...kan jo ikke noe for at jeg kan være litt smågrinete av og til, er faktisk stort sett alltid i strålende humør. Men han takler svært dårlig at jeg kan ha en dårlig dag feks. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142604025-flere-som-sliter-med-tilliten-for-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
babybel Skrevet 25. november 2010 #2 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg tror det er ganske normalt å være litt i tvil og få "angst" for at ting du ikke vil skal skje kommer til å skje. Jeg drømmer feks mye at mammen min er utro! Og jeg har jo ikke noe grunn til det, men jeg tror hormonene og det at en skal ta vare på det nye barnet er så sterkt at en får følelser som ikke er reelle men som en er veldig redd for at skal skje. En annen ting er jo at menn ikke kjenner svangerskapet på samme måte som oss. De er kanskje rådville og det er kanskje lettest å vise negative holdninger når han ikke vet hvordan han skal møte deg. Jeg håper jo at dere finner en løsning ved å prate sammen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142604025-flere-som-sliter-med-tilliten-for-tiden/#findComment-142605452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutselig_gravid Skrevet 25. november 2010 #3 Del Skrevet 25. november 2010 Jepp. Til vanlig er jeg kjempe tilitsfull overfor samboer, og finnes ikke sjalu overhodet. Har heller aldri hatt grunn til å være det. Men er et eller annet som skjer når jeg er gravid altså. Piner meg selv og tenker på fortiden hans med ekser, drømmer at han er utro osv. Sånn var det i forrige svangerskap også. Heldigvis går det over. Glad jeg ikke sliter med sjalusi og er paranoid til vanlig. hehe Men holder dette godt skjult for han da, han skal få slippe og bli plaget. Jeg vet jo det er meg som er helt på¨jordet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142604025-flere-som-sliter-med-tilliten-for-tiden/#findComment-142605565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverigjen:) Skrevet 25. november 2010 #4 Del Skrevet 25. november 2010 det er ikke lett å være gravid alltid altså!!!! humøret kan virkelig svinge!!!! jeg er innmari følsom på alt om dagen, og mannen får jo mye av det, men han er heldigvis veldig fin å snakke med, så får bearbeidet tankene ofte med han. har vært og er mye trett og må sove mye av og til, det hjelper på tankene også. dukker også opp mange gamle ting, det kan være innmari slitsomt, men faktisk føler jeg at det er personlighetsutviklende, at jeg får bearbeidet ting "på nytt" eller enda mer. snakker endel med venninder og som har vært gravide, de sier at mange gamle ting ofte kommer opp, jeg har hatt godt utbytte av å snakke med de om det. kanskje du har en god venninde du kan snakke med:) viktig at mannen din kan takle at du har en dårlig dag, det syns jeg at du skal spørre han om hvorfor han ikke tåler det. en har jo etter min erfaring mange dårlige dager når man går gravid, er virkelig ikke lett alltid!!!!trøtt kvalm, utslitt, hormonell for å nevne noe... kanskje han bare er utslitt etter jobb eller noe, men da må han jo si det, så du ikke tror at noe er galt...kanskje du kan kjøpe en av disse pappa bøkene til han, der står det jo mye info til menn om svangerskap ol. gi det som en gave og inkluder han i hvordan det er å gå gravid, og spør han om hvordan det føles for han. mannen min hadde snakket med noen venner som hadde fått barn som sa til han at mange menn får endel av de samme symptomene som kvinnene, tisse mye på natten f.eks tjhi, vet ikke hvor vanlig det er men, kan jo hende at han tenker på mye han ikke setter ord på. hvis han ikke allerede er med så ta han med til jordmor ol. f.eks masse lykke til!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142604025-flere-som-sliter-med-tilliten-for-tiden/#findComment-142606601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå