Gjest Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jepp, eg har berre vikariat ut året her eg er no, og no skal eg på nytt intervju på onsdag! Jippi! Hadde vore heilt ypparleg om eg fekk den jobben då det er eit vikariat ut juli og eg har termin (foreløbig) 30.juli! Eg kan ikkje sei noko om at eg er gravid, det har eg rett og slett ikkje råd til... Kva tenkjer de? Er det dårleg gjort av meg? Eg skal jo tross alt fø på denne ungen og ho eg allereie har frå før... Og eg veit eg ikkje får jobben om eg nevner at eg er gravid... Sukk, livet er ikkje lett, men eg håpar eg får jobben altså
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Du skal gå på intervjuet og gjøre ditt aller beste for å få jobben. Graviditeten skal du ikke si noe om, og hvertfall ikke tenke at det er dårlig gjort av deg å la være å sin noe. Jobb må man ha, gravid eller ikke. Lykke til - håper du får jobben!
Oktobergutt2010:) Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Helt ærlig syns jeg det er egoistisk å ikke si noe om det. Men det er jo opp til hver enkelt. Du kan overhodet ikke vite at du ikke får jobben om du sier det. Samboer har drevet butikk i masse år, i det vi fant ut jeg var gravid (som også jobbet i butikken) kom det to andre å sa de var gravide, samt at vi allerede hadde ei i fødselspermisjon. Han var kjempeglad på deres vegne, de var veldig kort på vei men det gjorde at vi fikk lagt opp et program som passet oss "alle gravide" like bra. Så ja, jeg syns det er dårlig gjort... Du blir ikke spesielt godt mottatt av verken arbeidsgivere eller kollegaer om du lar være å si du er graivid (en gang MÅ du jo si det og de skjønner at du lot være å nevne det tidligere grunnet jobben.
arg...nick.allerede.i.bruk Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Det er ikke relevant for om du er kvalifisert for jobben eller ikke. Si det heller rett etter at du har fått den. Mye diskriminering ennå.
Ellois Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 For et halvt år siden ville jeg svart at det hadde vært dårlig gjort å ta jobben og fortelle etterpå. Idag sitter jeg i samme dilemma som deg! ;-) Var på jobbintervju på selveste Drømmejobben forleden og dagen etter intervjuet fant jeg ut at jeg er gravid. Tenkte først: ja, ja, der misset jeg DEN unike muligheten, før folk rundt meg overbeviste meg om at får du den, så TA den! Og fortell etterpå. Vi har dessuten ingen garanti for at svangerskapet går bra heller. (I alle fall ikke oss i 1. trimester.) Tenk om man mister og så sitter man der uten verken noen spire eller morsom jobb. Dobbelt så trist! Krysser selv fingrene for at jeg får den jobben jeg var på intervju på. Det er en fast stilling og en vanskelig stilling å få, så får jeg den er det er kjempekompliment!! Da kan jeg bare ikke si nei. Selv om det fortsatt blir veldig pinlig å fortelle at jeg er gravid noen uker etterpå.... Men skitt au! Lykke til så masse, masse! :-) Hilsen en som har foreløpig termin 29. juli.
BluePixie Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Ikke si noe! Jeg jobbet som vikar sist jeg var gravid. Men en gang de fant det ut mistet jeg jobben. De hadde lovet meg fast jobb og dum som jeg var fortalte jeg de at jeg var gravid. Plutselig gjorde jeg ikke en bra jobb og vikariatet ble ikke forlenget (selv om de allerede hadde lovet meg fast jobb).
Katsi Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Jeg var i samme situasjon som deg, hadde vært på intervju en gang og skulle tilbake for 2 gang. Fant ut at jeg var gravid og sa ifra med en gang. De ville fremdeles ha meg men var glad jeg fortalte det så de kunne være forberedt. Svigermor jobber i helsevesenet og hun fortalte at hun hadde ansatt en som var gravid men som ikke hadde sagt det men hun sa at hun ville ansatt henne uansett, det var hun som var best kvalifisert til jobben. De fleste arbeidsgivere tenker på lang sikt, ikke bare noen måneder fram.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Du er jo bare noen uker på vei ? Så hvorfor skal du fortelle noe ? Vanlig å vente til man er over 12 uker, fordi da er risikoen for spontanabort så mye mindre Jeg hadde nok ikke sagt noe på intervjuet.. Fordi intervjuet handler om hvorvidt man er kvalifisert til å utføre en jobb, hvilke erfaringer man har og hvilke holdninger man har til arbeid...og graviditet har jo ingenting å si for det ? Du er jo faktisk ikke pliktig til å si noe, og de har heller ikke lov å spørre.. Så hvorfor ikke bare vente ? I tilegg så er det jo nok av diskriminering ute å går på akkurat det der.. uansett om vi vil eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå