Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Syns dere ikke det er fryktelig ekkelt? Vi har fått lapper som vi skal krysse av. Der står det hvem som har behov for plass. Kan jo hende jeg har behov for å slappe av, men fysj så stygt gjort mot de ansatte... Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Tror dette er en veldig konstruert problemstilling. En ting er (som i en annen tråd her) å ha ett barn hjemme LILLEjulaften, mens det andre er i barnehagen -v det er helt OK, synes jeg - en annen ting er å sende unger i barnehagen når man ikke er på jobb i jula (romjula til nyttårsaften). Men mange må jobbe både jul, romjul og nyttår, sånn er det bare!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Vi kommer til å sende han i barnehagen 2 dager kanskje i løpet av de 2 ukene. Sånn for at han ikke kjeder seg i hjel i jula..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Synd på de ansatte? Det er jo jobben dems! De får jo betalt for det. Selv om de gjør en fantastisk jobb og tar vare på det aller viktigeste jeg har, så er det ikke synd på dem altså!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Ja stakkar. Dere å jo ikke prøve å finne på noe med barnet da..... Skjønner godt at barnehageansatte blir oppgitte. Kunne sikkert hatt fri de også og vært hjemme med poden sin.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 men går det ikke an å gjøre noe hjemme sånn at de ikke kjeder seg hjemme da? Kan ikke forestille meg at det er mange barn i bh i jula, er det så spennende der da? Jeg gjør alt for å være sammen med barna mine i jula. Det er så viktig det!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 I fjor gråt min eldste seg til barnehage i romjulen selv om vi skulle ha ferie og kose oss. Men det er ingen barn i nabolaget på hennes alder så hun hadde ingen å leke med. I år lar jeg hun gå noen halve dager på SFO så hun får lekt litt. Hvorfor er dette stygt gjort mot de ansatte? De som ikke har timer til avspasering må jo da enten ta ferie eller fri uten lønn og barnehagen/SFO skal være stengt i romjulen.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Jeg gjør det ikke, men må bare kommentere dette. Og jeg synes virkelig ikke det er mest synd på de ansatte her, men de barna som blir satt bort mens foreldrene har fri. Greit en og annen dag ila året når man har fri, og har andre ærend man bør få gjort, som ikke er noe interessant for barnet. Men at det gjøres ofte synes jeg er feil. Spesielt i romjulen, en familietid. Skjønner ikke hva man skal med barn, og man ikke kan være med de når man har fri... Kjipt for de ansatte å jobbe og, men de har jo arbeidstid som andre, sånn er det bare!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 mitt svar fra den andre debatten,les og lær annie 13:16 dere som ikke jobber i barnehagen vet virkelig ikke hvordan det ER å jobbe i barnehagen i jula,når man helst villet ha fri selv også,vært sammen med egne barn istedet for deres(ja faktisk,jeg kan med hånda på hjerte si at jeg vil mye heller være sammen med mine egne barn enn de jeg jobber med!) til dere som tror det er så "utrolig koselig og fint of godt" i barnehagen i jula:det er det ikke!perosnalet er slitne,det er ikke mange barn her,ergo DITT barns venner er ikke her så han/hun savner de,kjeder seg,synes det er rart med så lite barn/voksne,det er lange dager til oss alle nettopp fordi det er mye færre barn/voksne og mye mindre og gjøre. det er KJEDELIG i barnehagen i jula!ikke tro noe annet dere som på død og liv skal ha barna i barnehagen i jula fordi "det er sp mye bedre for småtten"! (nå må jeg selvsagt presisere at jeg VET at noen må jobbe og har desperat behov for at barnehagen er åpen) ja dere betaler for det,men herregud hva er viktigst:å få utbytte av ALLE pengene dere betaler eller at barnet ditt skal ha det fin i jula? dette var myntet på alle dere som IKKE har behov!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 enig,det er ikke mest synd på personalet men på barna. hilsen bhgpersonal (som helst vil ha fri for å være sammen med egne barn!)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #11 Skrevet 25. november 2010 I barnehagen er det mange andre barn og leke med.. derfor koser min gutt seg i barnehagen.. syns ikke det er forferdelig å sende barnet i barnehagen i 2 dager når han ellers skal være hjemme de andre 12 dagene..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 Om mitt barn hadde grått i romjula for at hun hadde syns det var kjedelig hadde jeg virkelig følt meg dum. Hva med å finne på ting? Besøker dere ikke folk eller får besøk? Juletrefest? Her har bestandig barna gledet seg til ferier, og de elsker få hjemmedager nå og da. Det betyr ikke at de ikke trives i bhg, tvert imot.
Dunder Skrevet 25. november 2010 #13 Skrevet 25. november 2010 Det er vel strengt tatt ikke brukerne av barnehagen som har ansvar for de ansattes velferd. Dersom det er så ille å jobbe i jula får de ansatte ta seg ferie (eventuelt ubetalt) eller de får stenge barnehagen i jula. Man lar ikke være å gå på butikken på julaften heller for å være grei med dama i kassa.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #14 Skrevet 25. november 2010 13:19: FLOTT INNLEGG!! Er så enig med deg! Hilsen ped.leder.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #15 Skrevet 25. november 2010 Skjønner jeg godt 13.20. Selv har jeg jobber overtid på kveldene og jobber i helger hjemmefra for å jobbe inn romjulen slik at barna kan få full juleferie. De gleder seg stort:)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #16 Skrevet 25. november 2010 Sønnen min har alltid fri når jeg har fri, å det skal vi ha i romjulen også. Men hvorfor syns du synd på noen som har en jobb? De får jo betalt? Veldig mange arbeidsgrupper jobber i romjulen, å for ikke snakke om alle arbeidsgruppene som jobber både dag, kveld og natt, hverdag, helg og helligdager.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #17 Skrevet 25. november 2010 Syns alle barnehager bør stenge i jula. Man fortjener ikke å ha ungene sine der når man har fri. Vi har nå en gang satt disse ungene til verden og da får vi ta oss av dem også. Hadde vært digg med noen dager fri for meg også. Men hadde hatt vondt i magen og hatt det forferdelig dersom jeg skulle sitte hjemme og hatt guttenene i barnehagen i jula. Da fikser vi heller en playdate med venner, sender bort ungen til en tante eller bestemor om vi absolutt må ha alenetid....
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #18 Skrevet 25. november 2010 Hah kunne ikke sagt det bedre, Dunder!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #19 Skrevet 25. november 2010 Jeg jobber på NAV og vi må holde åpent i romjula (på de vanlige virkedagene vel og merke). Jeg viller heller vært hjemme sammen med barna mine, så jeg håper dere har vett til å holde dere unna!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #20 Skrevet 25. november 2010 Altså, jeg er enig i at det er tragisk når foreldre sender barna sine i barnehagen når de selv har fri. Jula er stort for barna, og skal brukes sammen med familien, så lenge man har mulighet. Det jeg reagerer på her er de egoistiske fehodene over her som kommer med syteinnlegg om hvor synd det er på dere som må jobbe i barnehagen i juletiden! Dette er jobben deres, og å legge ut om hvor fælt det er for dere å være i barnehagen i julen osv blir bare for mye for min del. Hva med å gjøre det beste ut av situasjonen?? Finne på noe ekstra koselig, siden dere har mindre barn og mer ressurser? Det er uansett ikke barnas feil at de må i barnehagen, så slutt å klag!!! Det er greit å irritere seg over at foreldrene, men å begynne å mase om hvor "fælt" det er å være sammen med barnehagebarna i jula blir for dumt!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #21 Skrevet 25. november 2010 Jeg er i permisjon å er da hjemme i hele romjulen, pappaen har fri halve romjulen og jobber 28,29,30. å jeg skal selvfølgelig ha vesla hjemme hele romjulen, ja det kan hende jeg hadde trengt å hvilt litt på dagen siden jeg ammer masse på natten, men ikke snakk om at vesla skulle måtte være i bhg i romjulen. Så her hjemme skal vi kose oss i heeele romjulen
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #22 Skrevet 25. november 2010 Hva med oss sykepleiere som må jobbe i jula da? skal vi stenge sykehuset? gjerne for meg! men rekner med dere ser at det ikke går. ser at hi har spurt om dere som har fri i jula, har jeg fri, har ungene fri. må jeg jobbe, må ungene i barnehagen. done deal!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #23 Skrevet 25. november 2010 Altså, jeg er enig i at det er tragisk når foreldre sender barna sine i barnehagen når de selv har fri. Jula er stort for barna, og skal brukes sammen med familien, så lenge man har mulighet. Det jeg reagerer på her er de egoistiske fehodene over her som kommer med syteinnlegg om hvor synd det er på dere som må jobbe i barnehagen i juletiden! Dette er jobben deres, og å legge ut om hvor fælt det er for dere å være i barnehagen i julen osv blir bare for mye for min del. Hva med å gjøre det beste ut av situasjonen?? Finne på noe ekstra koselig, siden dere har mindre barn og mer ressurser? Det er uansett ikke barnas feil at de må i barnehagen, så slutt å klag!!! Det er greit å irritere seg over at foreldrene, men å begynne å mase om hvor "fælt" det er å være sammen med barnehagebarna i jula blir for dumt!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #24 Skrevet 25. november 2010 Hvem vil vel ikke ha fri i jula? Og hvem vil vel ikke være med sine egne barn fremfor andres? Teit ting å si igrunn. Synes ikke mer synd på barnehageansatte enn andre fordi di må jobbe i jula, uansett grunn.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #25 Skrevet 25. november 2010 Omtrent like stygt mot de ansatte som å handle, ta toget, spise ute, dra i skibakken eller liknende i romjulen. Det kan man klare seg uten i en halvannen uke om man bare planlegger litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå