☆☆☆ Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Fikk dere bekreftelse på mottatt søknad eller måtte dere vente på at behandlingen av søknaden var ferdig før dere hørte fra dem? Gynekologen sa for 2 uker siden at han skulle sende søknad så snart svarene på HIV/hepatittprøvene forelå, noe som burde ta ei uke. Så søknaden burde da vært sendt for ei uke siden. Jeg er spent på når jeg kan forvente å høre noe. Vil nødig risikere at søknaden forsvinner og at vi mister verdifull tid pga en glipp. Er ekstra nervøs fordi samboer ikke har tatt mer enn 1 sædprøve og de krever 2 iflg søknadsskjemaet som ligger på nettsidene deres. Når bør jeg ringe og etterlyse svar fra St.Olavs?
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Jeg har brukt hele året på å være frustrert over behandlingsprosessen til St. Olav. Ikke mye vits å tenke på nå som jeg endelig er i gang.... men, ting tar tid ja. Så er nok bare lurt å smøre seg med tålmodighet. Vi fikk henvisningen vår sendt i januar. I mai fikk vi endelig time for utredning, og da etter å ha "presset på". Samboer var på telefonen ganske så ofte! i Oktober fikk jeg endelig begynne på behandling. Tror det står på hjemmesiden deres nå at det er 16 ukers ventetid på time for utredning. Var i alle fall det sist jeg sjekket. Normalt så skal man jo få tilbud om behandling like etter utredning om alt ser ok ut. Men, i vårt tilfelle måtte saken opp til behandling i sånn felles diskusjonsforum som alle legene har sammen. Vi fikk beskjed om at de hadde normalt slike møter hver 14. dag. Meeen, det viste seg og ikke være tilfelle. Og derfor gikk det altså hele 5 måneder fra utredning til jeg fikk brev om at vi var innvilget behandling. Må jo tas med i sammenhengen at det var både sommerferie og streik i den perioden, og det nok var grunnen til at det tok ekstra lang tid. Hver tilfelle er jo individuelt. Så det er vanskelig å si noe generelt her tror jeg. Men har lært en ting, og der er at sykehus-postgang ikke er det samme som når vi private sender post ;-) tar gjerne ei uke eller to bare noe skal gå med posten. Men ring om ei uke eller to for å høre om de har mottatt henvisningen. Dessverre har i alle fall vi opplevd at hun ene som jobber skranken hos St. Olav er særdeles lite serviceinstillt..... :-(
☆☆☆ Skrevet 25. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2010 Vi er ferdig utredet og vet hva som er problemet, det som er sendt søknad på er behandling. Forandrer dette noe?
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Jeg er nok ingen ekspert altså. Men trodde kanskje at selv om man har tatt alt av blodprøver og slikt hos lege o.l. så må man fortsatt på utredning til St. Olav. Eller dvs. oppstartssamtale hvor man snakker med lege + tar innvending UL av eggstokker, livmor osv. Det hjelper på å ha tatt alle nødvendige prøver først i alle fall. Det skal man vel helst ha gjort før denne samtalen. Var den samtalen som tok lang tid før vi fikk time til... Deler av utredningen hadde blitt gjort iforkant. Jeg hadde tatt nødvendige blodprøver på ulike dager i syklusen og mannen hadde sjekket svømmerne sine...
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 25. november 2010 #5 Skrevet 25. november 2010 Jeg er nok ingen ekspert altså. Men trodde kanskje at selv om man har tatt alt av blodprøver og slikt hos lege o.l. så må man fortsatt på utredning til St. Olav. Eller dvs. oppstartssamtale hvor man snakker med lege + tar innvending UL av eggstokker, livmor osv. Det hjelper på å ha tatt alle nødvendige prøver først i alle fall. Det skal man vel helst ha gjort før denne samtalen. Var den samtalen som tok lang tid før vi fikk time til... Deler av utredningen hadde blitt gjort iforkant. Jeg hadde tatt nødvendige blodprøver på ulike dager i syklusen og mannen hadde sjekket svømmerne sine...
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Jeg er nok ingen ekspert altså. Men trodde kanskje at selv om man har tatt alt av blodprøver og slikt hos lege o.l. så må man fortsatt på utredning til St. Olav. Eller dvs. oppstartssamtale hvor man snakker med lege + tar innvending UL av eggstokker, livmor osv. Det hjelper på å ha tatt alle nødvendige prøver først i alle fall. Det skal man vel helst ha gjort før denne samtalen. Var den samtalen som tok lang tid før vi fikk time til... Deler av utredningen hadde blitt gjort iforkant. Jeg hadde tatt nødvendige blodprøver på ulike dager i syklusen og mannen hadde sjekket svømmerne sine...
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Jeg er nok ingen ekspert altså. Men trodde kanskje at selv om man har tatt alt av blodprøver og slikt hos lege o.l. så må man fortsatt på utredning til St. Olav. Eller dvs. oppstartssamtale hvor man snakker med lege + tar innvending UL av eggstokker, livmor osv. Det hjelper på å ha tatt alle nødvendige prøver først i alle fall. Det skal man vel helst ha gjort før denne samtalen. Var den samtalen som tok lang tid før vi fikk time til... Deler av utredningen hadde blitt gjort iforkant. Jeg hadde tatt nødvendige blodprøver på ulike dager i syklusen og mannen hadde sjekket svømmerne sine...
☆☆☆ Skrevet 25. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2010 Gynekologen mente det ville være 3-4mndr ventetid på å få ICSI...
Liaes Skrevet 26. november 2010 #9 Skrevet 26. november 2010 Vi hadde siste timen vår hos gyn, der vi tok hiv/hepatitt prøvene, den 16. Nov i fjor. To uker etter fikk vi brev fra gyn om at prøvene så bra ut og at henvisning til icsi ved st.olavs var sendt. rundt 10. des ringte vi st.olavs som hadde mottat henvisningen vår og at vi var satt på venteliste, og det var ca to mnd ventetid til icsi. Den 10. Januar, nøyaktig 1 mnd etter vi var satt på venteliste, fikk vi brev i posten om at vi var akseptert og at vi skulle ringe inn til de så fort vi mottok brevet. Ringte vell samme dag. Og fikk beskjed om at vi skulle gå på kort regime og at vi skulle få tilsendt medisinene ganske raskt, og at vi skulle ringe inn neste mens. Begynte på medisiner i begynnelsen av februar! St.olavs praktiserer ikke forsamtaler, og paret må være ferdig utredet når henvisningen fra gyn blir sendt.
MK73 Skrevet 26. november 2010 #10 Skrevet 26. november 2010 Nå vet jeg ikke om det samme gjelder St.Olavs som ved Ullevål, men det er ikke noen grunn til at det ikke skulle det. Vi var fullt utredet da vi ble henvist til Ullevål, og vi var ikke engang på samtale før vi startet opp.
☆☆☆ Skrevet 26. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2010 Det er dette som gjør meg nervøs, det er bare tatt en sædprøve, og gynekologen sa det ikke var nødvendig med 2, siden vi vet hvorfor (testiklene kom ikke ned av seg selv, men måtte opereres ned), men når jeg leser søknadsskjemaet på nett står det at det kreves to.
Liaes Skrevet 26. november 2010 #12 Skrevet 26. november 2010 Bare ta det helt med ro! Min mann leverte også bare en sædprøve! Ble henvist til ICSI og er må 7+1 på vei:) Kvaliteten på sædprøven hans har faktisk gått litt opp siden den første for litt over ett år siden, uten at han har gjort noe særlig for det:)
2,5barn+1engel Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 vi hadde det samme som MK73.. Vi var ferdig utredet da vi ble henvist til St.Olav.. ingen forsamtale eller noe, bare rett på å startet IVF. samboern leverte bare en sædprøve han også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå