vår-lalala-vår Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Min bekymring i all gleden, er den at jeg ikke klarer å gå opp i vekt. Var for 6 uke innlagt på sykehus m intravenøst, men veier nå 1 kg mer enn da jeg ble innlagt og er nå i starten på uke 17. Alt er bra med babyn i magen, men jeg er redd for for lav fødselsvekt og for tidlig fødsel. Spiser kalloririk mat og spiser selv om jeg ikke er sulten. Er alikevel på 5 kg minus siden før jeg ble gravid. Er det flere som har det sånn?
li2 Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Hei jeg har ikke vært innlagt på syke hus, men jeg har gått ned nesten 10 kg siden jeg ble gravid. jeg har flere kontakter som mener at barnet har det bra og tar det den skal ha... det jeg kjenner det på er energien, vil helst bare sove. jeg var ikke undrevektig da jeg ble gravid men det som ikke er logisk for meg er at magen blir større. puppene har vokst ut på sin egen skala og jeg går ned i vekt hvor er logikken??
@melie Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Jeg går også ned i vekt.. Er i dag 16+2 og gått ned 5 kilo siden jeg ble gravid.. Fikk i tillegg omgangssyken før helgen, så den siste kiloen mistet jeg der.. Men babyen vokser det den skal, så prøver å trøste meg med det.. Kaster ikke opp noe særlig lenger, men sliter med å få i meg mat likevel.. Har ikke matlyst.. Alt jeg spiser må jeg "tvinge" i meg.. Ikke spesielt koselig!! Men vi får holde motet oppe, det vil nok snu!!!
liny88 Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Er 16 uker i dag å har ikke veid så lite som nå på leeenge! gikk litt opp de første ukene men etter 12 uke har jeg gått ned omtrent 5 kilo. skal til legen igjen til torsdag og ul på fredag å sjekke om alt fortsatt er greit:) snakka lenge med kusina til mamma som er jordmor å ho sa det er helt vanlig å gå ned. er noen som bare går ned gjennom hele svangerskapet. man må bare påsse på å få i seg nok veske så man ikek tørker ut, vist man ikke greier det annbefales sykehuset i noen dager. men ikek vær urolig for vekt tapet. jeg ble mye tryggere etter jeg hadde snakket med henne, for jeg følte jeg var døden nær i 2 uker. greide ikke å spise ådet jeg spiste kom opp igjen med en gang, også det jeg drakk. men bebien får i seg alt det den trenger uansett den. den tærer på våres kropp når vi ikke ha noe i oss. så er bare for våses egen skyld at man burde ta kontakt med lege og avnt sykehus. lykke til videre dere håper vekta mi ha steget til torsdag for ha hatt en uke nå med nesten ikke noe spying og fått greid å spist meg god å mett deilig
slufa Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Hvordan merke forskjell på omgangssyke og vanlig svangerskapskvalme? Jeg har vert nede i -6 kg. er nå bare -2, så det går rette veien. men jeg må ta tabletter for å holde på maten. Ikke noe gøy. Men magen stikker ut, og det samme gjør puppene. Forteret får alt det trenger, den oppfører seg som en parasitt. Så jeg er ikke bekymret for den lille. håper bare at jeg får bygget opp reservene før fødselen. hvis ikke, kommer jeg til å bli en svak mor.
MayLinn77 Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Kvalme og spying fikk meg også ned 6 kilo først. Har vært sykmeldt siden september og nå er jeg endelig blitt litt bedre. Jeg har gått opp1,5 kilo de siste tre uker men er fremdeles 4,5 minus. Puppene har gått opp fra B til D -cup og magen har vokst bittelitt de siste ukene men man kan absolutt ikke gjette at jeg er gravid hvis du ikke visste dte fra før. Er hos legen hver andre uke for å kontrollere at alt går bra med barnet og meg. Barnet har det visst fint :-)
TrueHæppiness Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Jeg er - 4,5 kg. Har lagt på meg rundt mage og hofte, men blitt en smule tynn i armer og ben. Ser litt rart ut:p Vært litt bekymret, men har blitt betrygget om at den lille får den næringen som trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå