Gå til innhold

Bidronninggelé ETTER el...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det er meningen at man skal ta bidronninggelé før EL, men jeg lurer på om det er noen som vet hva som er årsaken til dette. Er det bare fordi det skal ha effekt på eggløsningen og mao ikke ha noen effekt etter eggløsningen, eller er det en annen årsak?

Jeg lurer fordi jeg imorgen for to uker siden hadde utskrapning etter en MA og det er nærmest umulig for meg å vite akkurat når jeg har EL siden el-testene påvirkes av at jeg fortsatt har Hcg i kroppen. Jeg begynte å ta bidronninggelé rett etter utskrapningen (har også blødd lite, og ikke det hele tatt de siste 4-5 dagene). Igår kjente jeg plutselig stikninger i siden slik som jeg har hatt før ved eggløsning, så da lurte jeg på om jeg faktisk allerede kan ha hatt eggløsning.

Jeg synes jo det er veldig raskt, egentlig helt tilsvarende som i en normal syklus, men så ble jeg usikker på om jeg kan fortsette med bidronninggelé....

Noen som vet hvorfor man sier at man kun skal ta det før el?

Videoannonse
Annonse
Gjest En til 2011 <3 1-pp <3
Skrevet

Dette lurer jeg også på!:)

En ting til,er bidronninggele i kapsler? Hvilket merke er best?

Skrevet

Ingen som vet...?

De jeg bruker er kapsler, Vet ikke om ett merke er bedre enn et annet. Jeg kjøte på helsekost og de er fra Vitalkost.

Skrevet

Hei.

jeg synes å ha lest at grunnen til å ikke ta etter EL er for at det ikke skal bli for glatt sånn at egget ikke fester seg. Eller så var det med slimløsende hostesaft... hehhehe.. :D

Skrevet

Ja, jeg har også lest noe sånt. At bidronninggele skal gjøre at det blir mer "fruktbart slim" som gjør det lettere for svømmerne å komme fram. Men etter EL skal det ikke være glatt og slimete, hehe.

Skrevet

Hehe, vel, jeg hadde ikke hørt om at bidronninggele skal gjøre at slimet blir mer fruktbart, men jeg vet at bidronninggeleen skal gjøre at eggkvaliteten blir bedre. Kan hende det gjør det andre også...ikke vet jeg.

Men, uansett, er det dette det gjør vil det jo ikke gjøre noe skade på et befruktet egg hvis det skulle feste seg. Det er jo det jeg er mest redd for da. Joda, veldig kjipt om bidronninggeleen skulle forhindre at et egg fester seg, men værre om det kan skade egget i etterkant...

Skrevet

Hostesaft skal ikke brukes etter EL, da det kan forhindre egget i å feste seg.Bidronningsgèle skal øke fruktbarheten, ettersom jeg har forstått. Men om en kan bruke det etter EL er jeg usikker på. Her kommer jeg til å ta det hele denne mnd, da det ikke blir prøving på oss nå (Sambo jobber turnus og er på jobb fram til jul). Men jeg kommer for sikkerhetskyld til å slutte ved neste EL, siden det er det jeg har hørt en skal gjøre.

Skrevet

Ja, hadde jeg visst når jeg har EL, så hadde jeg også sluttet da. Men, sukk, jeg får jo bare positive el-tester nå med hcg fortsatt i kroppen. Vel, jeg får smøre meg med tålmodighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...