Gå til innhold

Kan noen svare meg? Mens og EL etter SA (samme som Bli gravid og Ufrivillig abort)

Tre små troll :)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA for 7 uker siden, 6. oktober. Jeg blødde i underkant av en uke, og alt gikk greit for seg. Ca 3 uker etter SA fikk jeg ny blødning som varte i en uke . Jeg gikk ut fra at dette var mensen, men jeg hadde ingen menssmerter, som jeg pleier å ha. 3 uker senere får jeg mensen igjen, og nå med kraftige menssmerter. Denne gangen startet faktisk menssmertene en hel uke før mensen kom.

Det som gjør meg så urolig er at jeg har testet etter EL hver dag (2 ganger daglig) siden SA, men har enda ikke fått påvist EL. Har blitt gravid med EL test to ganger før, og har aldri hatt problemer med at det ikke fungerer. Lurer på om jeg kanskje ikke har EL...

Dere som har hatt SA, hvor lang tid tok det før dere fikk EL og mens, og var syklusene stabile? Dvs bør jeg kunne regne med 3 ukers syklus nå, og EL etter 1 uke?

Håper noen kan svare. Kjenner jeg er så urolig for dette, men prøver å ikke være det.

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt SA, men måtte gjennom en senabort i uke 15 i forrige svangerskap på grunn av alvorlig hjertefeil hos fosteret. Etter aborten blødde jeg i nesten to uker. Fra abortdagen til den dagen jeg fikk første mens gikk det akkurat like mange dager som min vanlige syklus (32), men etter dette har jeg hatt to sykluser på tre dager mindre enn vanlig begge gangene (altså 29 dager). Så ble jeg gravid. Har aldri prøvd EL-tester, så dette innlegget hjalp kanskje ikke helt.

Uff, så forferdelig å lese om hva du måtte igjennom. Det må ha vært ufattelig vondt å oppleve noe sånt.

Før jeg ble gravid denne gangen hadde jeg syklus på 36 dager, men tror den var veldig lang fordi jeg fremdeles ammet min yngste datter ganske mye. Tidligere har jeg stort sett hatt syklus på mellom 20-28 dager. Nå vet jeg jo ikke. Kanskje den første blødningen ikke var en vanlig mens, men at kroppen rett og slett bare kvittet seg med rester... Hvis blødningen jeg nettopp har hatt var den første reelle mensen har jeg jo 44 dager syklus. Det høres jo veldig lenge ut. Uff, håper ikke det da blir 30 dager til neste EL... Men hvis det faktisk er 21 dager skal jeg ha EL omtent nå, men EL test er negativ.

Prøver å ikke stresse så mye, og tenker at kanskje kroppen ikke er riktig innstilt enda. Har litt lyst til å prøve å tempe for å finne ut om jeg har EL, og i dag vurderte jeg å bestille ny gyn time for å forhøre meg litt, men fant ut at det vil være å stresse det hele litt. Kanskje bedre å ikke legge så mye i det enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...