Gå til innhold

Kan noen svare meg? Mens og EL etter SA (samme som Bli gravid og Mistet, gravid på ny)

Tre små troll :)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA for 7 uker siden, 6. oktober. Jeg blødde i underkant av en uke, og alt gikk greit for seg. Ca 3 uker etter SA fikk jeg ny blødning som varte i en uke . Jeg gikk ut fra at dette var mensen, men jeg hadde ingen menssmerter, som jeg pleier å ha. 3 uker senere får jeg mensen igjen, og nå med kraftige menssmerter. Denne gangen startet faktisk menssmertene en hel uke før mensen kom.

Det som gjør meg så urolig er at jeg har testet etter EL hver dag (2 ganger daglig) siden SA, men har enda ikke fått påvist EL. Har blitt gravid med EL test to ganger før, og har aldri hatt problemer med at det ikke fungerer. Lurer på om jeg kanskje ikke har EL...

Dere som har hatt SA, hvor lang tid tok det før dere fikk EL og mens, og var syklusene stabile? Dvs bør jeg kunne regne med 3 ukers syklus nå, og EL etter 1 uke?

Håper noen kan svare. Kjenner jeg er så urolig for dette, men prøver å ikke være det.

Fortsetter under...

heisann....

leit du ogå har opplevd en sa.. Jeg har vel fått en følelse av at det er veldig innviduelt det med når kroppen .... det er vel ingen skreven regel... desverre.... men med det samme når jeg leser tenker jeg om du har vært til UL etterpå å sjekket at alt er komt ut??? Jeg hadde pillekur men da jeg kom på sjekk 14 dager etter var det ikke bra.... jeg hadde også blødninger en uke med lite for så å ha en blødningsdag dann og vann.....

men da sa gyn. til meg at så lenge det var rester igjen kom ikke syklusen igang igjen.... men jeg har hørt mye rart i det siste.... men det kan jo være lurt å sjekke fordi en har jo ikke mens før en en har fått EL og siden du tester....hvet du jo at du ikke har hatt EL....

Lykke til.....

Hei, leit å høre at du måtte gjennom det samme som mange av oss her.

Man kan ha mensen uten EL, men man kan ikke bli gravid uten å ha EL. 14 dager før mensen legger kroppen til rette for befruktning, dvs. legger i stand livmoren for at befruktet egg kan komme og feste seg der. Hvis det ikke forekommer en eggløsning og befruktning, vi det være dette (tykke blodansamlinger fra livmorvegger o.l.) som kommer ut i form av mens. Det kan skje noen ganger at kvinner ikke har eggløning. Men skjer det for ofte (man oppdager at det går over et år uten graviditet) er dette grunn til en utredning.

Som me5 sier, alt er individuelt, du må gi kroppen tid til å komme seg etter dette. Om du opplever endring i syklus, bør du kanskje gi det litt tid for å se om det kommer tilbake til det gamle/stabiliserer seg. Bør også som me5 sier ta en gyn undersøkelse for å se om alt er som det skal etter aborte.

Ikke stress på forskudd, det er sikkert i orden. Jeg fikk min normale syklus tilbake på første menst etter sa, og selv om jeg "skulle hatt" eggløsning den 14.dagen og selv om vi prøvde når vi skulle ble jeg ikke gravid på pp2. Venter nå neste uke igjen og håper på det beste. Jeg regner med at jeg ikke hadde EL etter sa, rett og slett.

Ta det rolig og lykke til:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...