Gå til innhold

Kaffe? Nei takk!

Anbefalte innlegg

Jeg er en skikkelig kaffekjerring, og da jeg fant ut at jeg var gravid, gikk jeg over på koffeinfri kaffe.

Nå, derimot, er jeg 8+2, og orker ikke tanken på kaffe engang! Har ikke drukket kaffe på over en uke. Det er tre ting som gjør meg uggen bare av tanken; Kaffe, vin og ostepop! Og dette er tre ting jeg normalt er veldig glad i.

Flere som har mat- eller drikkevarer som man plutselig ikke orker tanken på?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602961-kaffe-nei-takk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sugen på julemat og det lukter så godt de to gangene samboeren min har stått på kjøkkenet og laget deilig middag...men når jeg spiser merker jeg at jeg har vanskelig for å svelge maten. Problemet er at jeg også da er fryktelig sulten, og jo mer sulten jo mer kvalm blir jeg.

Kylling er noe som ikke frister noe særlig...men har fått dilla på brødskive med banan! Husker den reddet meg i mitt forrige svangerskap også. Det er akkurat som om bananen er kvalmeregulerende...men jeg må ha den i skiver, blir kvalm av å kun spise banan! Snodig!

Epler holder jeg meg unna....etter dårlig erfaring fra forrige svangerskap. For å si det sånn, det er ikke noe man har lyst å få opp igjen! Grøsser ved tanken.

Jeg kjente meg veldig godt igjen i beskrivelsen din. Pleide å drikke storee mengder kaffe, minst 7-8 kopper pr dag. Nå er jeg 7+6 og synes ikke kaffe smaker spesielt godt lenger. Det hender jeg tar meg en kopp midt på dagen nå, for syns skyld, men da med masse melk i.

Julemat fikk jeg veldig lyst på for 2 uker siden, men etter å ha spist ribbe i rikelige mengder ble jeg litt kvalm - og nå byr det meg litt imot, egentlig.

Mizuno

Samme her! Kaffen smaker motbydelig for de fleste i starten tror jeg. Nå er jeg 18 uker, og begynte å drikke kaffe igjen for et par uker siden. Veldig slitende å ikke klare å drikke kaffe, når d er d som holder en våken, i sånne trøtte tider.

Kylling, taco, leverpostei smaker heller ikke godt lengre.. d gjorde d ikke forrige gang heller. Jeg skal ha jente, d fikk jeg sist også :)

Har vært avhengig av frukt siden starten av svangerskapet.. spesielt eple.. noe jeg ikke bryr meg om ellers..Frukt er en jente greie trur jeg ;)

Trøst deg med at kaffen kommer til å smake godt igjen om et par mnd :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...