-Lykkelig-med junispirer Skrevet 25. november 2010 #1 Del Skrevet 25. november 2010 Hei Er "bare" i uke 14, men er litt kontrollfreak og tenker mye på hva som kan skje fremover. Vet at det er mye som kan skje ved tvillinggraviditet, og har lyst til å kunne få pusle og ordne ting selv, ikke overlate alt til mannen, dersom noe skulle skje. Greit at han kan klare å bestille vogn, få tak i stellebord osv dersom jeg blir innlagt eller noe annet skjer, men JEG vil være med på dette, ikke overlate alt til han eller andre. Har tross alt ventet lenge på dette, og vil ha muligheten til å se på div utstyr, kjøpe litt dilldall og alt det andre som hører med. Føler jeg er litt egoistisk som vil begynne på dette tidlig (tenker rundt uke 24), men jeg og min familie er ikke som svigerfamilien (overtroiske), og jeg mener at man må få lov til å glede seg og kose seg med innkjøp, og ikke hele tiden tro det verste. Jeg vil gjerne ha barnerommet ferdig oppusset til jeg blir sykemeldt, slik at jeg kan pusle litt der inne og få på plass de siste detaljene før noe evt skjer (trenger jo ikke skje noe da, men føre var). Mannen har forståelse for dette, så det begynner han på snart. Ser for meg at det vil bli bare stress å gjøre det etter at de kommer til verden. Når begynner dere med innkjøp av det dere trenger? Oppussing av barnerom? Ble langt og rotete dette:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602793-hvor-tidlig-gj%C3%B8r-dere-klart-barneromkj%C3%B8per-inn-div-utstyr/
ungmortil3 Skrevet 25. november 2010 #2 Del Skrevet 25. november 2010 Forstår godt hva du mener med at du vil ha det klart itilfelle-tilfelle. Jge tror jeg startet allerede da jeg var rundt den tiden du er nå. Mest fordi jeg datt over et supertilbud og bare måtte slå til men også delvis fordi jeg ikke klart la vær . Nå er jeg 28 uker på vei og er nesten ferdig med alt av innkjøp, har kun babycall, stellebord fra IKEA og en sprinkelbeskytter igjen. Barnerommet er under konstruksjon og vil være ferdig før jul. Her har det rennt på med snekkere, elekstrikere ++ den siste tiden (vi har omgjort en lagerbod til soverom, så veldig mye måtte gjøres). Så til slutt er det jo montering av stellebord, sprinkelseng + det lille der som gjenstår. Vasking av tøy er jeg så og si ferdig med allerede. Er nok litt kontrollfreak jeg også, men merker at det er veldig deilig å ikke måtte starte med alt nå for selv nå begynner ting og bli tungt nok. Syntes det absolutt ikke er egoistisk av deg på noen som helst måte. Heller fornuftig og gjennomtenkt spør du meg . Det viktigste er jo at du koser deg med graviditeten og alt som hører med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602793-hvor-tidlig-gj%C3%B8r-dere-klart-barneromkj%C3%B8per-inn-div-utstyr/#findComment-142603210
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 26. november 2010 #3 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg er i uke 19 nå, og vi var og hentet vognen forrige helg. Har "bestilt" en sprinkelseng som mamma/bestemor har på loftet, og 2 åringen flytter over i "stor gutt seng" rett etter jul. Da vil vi ha 2 sprinkelsenger klare. Rommet til tvillingene trenger vi heldigvis ikke gjøre så veldig mye med, men 2 åringen bruker det nå som lekerom, så det må ryddes og gjøres om på litt, og det tar vi sånn innimellom nå og utover, for jeg skal være klar i god tid! Før 2 åringen ble født tok jeg det veldig med ro, og det straffet seg litt. Vi hadde alt i hus, men han ble født for tidlig, og fikk komme hjem fra sykehuset før jeg hadde termin. Dermed ble det litt stress på oss den dagen han skulle få komme hjem, med sengemontering og ommøblering. Så jeg har lært, og vi tar sjansen på å være tidligere ute denne gangen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602793-hvor-tidlig-gj%C3%B8r-dere-klart-barneromkj%C3%B8per-inn-div-utstyr/#findComment-142607758
marsve Skrevet 27. november 2010 #4 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg er 22+5 i dag og samboeren er nå i fullgang med å male barnerom. Møbler handlet vi for to uker siden, og vogna kom i hus samtidig. Møbler var nødt til å gjøres nå fordi formen er på vei nedover, og at vogna er i hus allerede skyldes igrunn at jeg kom over et kupp ;D Hvis du skal tråkke rundt på ikea, har noen som helst planer om å skru sammen ting selv eller noe i den duren så er det bare å sette igang. Jeg er som sagt 22+5 i dag, og jeg begynner slite med å bøye meg allerede, for å ikke snakke om føtter som verker. Planen er å være ferdig med alt som MÅ i hus (store ting, og ting det er viktig for meg å være med å bestemme hvordan skal være) før jul (har termin i slutten av mars), mens å handle klær fks det stresser jeg ikke med, samme med zink salve og smokker liksom, det får jeg i verste fall bestille over nett mens jeg sitter med beina høyt og ruger Det er klart ting kan skje men man må jo velge å tro at det går bra, og så lenge man er over uke 12 kan man godt begynne sånn sakte men sikkert å bygge rede syns jeg Den største risikoen vi løper er jo å føde for tidlig, så greit å ha ting på stell sånn sett, for å ikke snakke om at noen storshopping de siste tre mnd antagligvis ikke blir spesielt lystbetont. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602793-hvor-tidlig-gj%C3%B8r-dere-klart-barneromkj%C3%B8per-inn-div-utstyr/#findComment-142611439
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 28. november 2010 #5 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg er helt enig med deg marsve. Skal vi kunne nyte redebyggingen litt, kan ikke vi tvillinggravide vente til siste trimester. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602793-hvor-tidlig-gj%C3%B8r-dere-klart-barneromkj%C3%B8per-inn-div-utstyr/#findComment-142614904
Trekkoppfuglen Skrevet 30. november 2010 #6 Del Skrevet 30. november 2010 Nå får jeg nesten litt panikk her, vi har ikke begynt med noe enda! Og tvillingene kommer om ca 2,5mnd. Men men, det ordner seg nok. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602793-hvor-tidlig-gj%C3%B8r-dere-klart-barneromkj%C3%B8per-inn-div-utstyr/#findComment-142622913
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 1. desember 2010 #7 Del Skrevet 1. desember 2010 Da er vi to, Trekkoppfuglen :-). Jeg kjøpte litt babytøy etter 18 ukers kontrollen, men jeg måtte bytte en del babytøy etter å ha kjøpt inn til både gutt og jente, for de 3 siste ul har vist at det er to jenter og ikke en av hver som er på veg :-). Ellers så mangler vi stort sett alt annet, men det ordner seg sikkert :-). Jeg har nesten ikke oversikt over hva vi trenger en gang... Sjefen min på jobben er en skikkelig pessimisst og han sa at jeg ikke måtte finne på å kjøpe inn noe før de ble født, for da kom det til å gå galt i følge gammel overtro... Enda godt at jeg ikke er hårsår og særlig nærtagende av natur . Noen som har gode råd om hva vi med tvillinger bare MÅ ha for å overleve? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602793-hvor-tidlig-gj%C3%B8r-dere-klart-barneromkj%C3%B8per-inn-div-utstyr/#findComment-142626963
vilja Skrevet 1. desember 2010 #8 Del Skrevet 1. desember 2010 Vi er flere i samme boks (til trøst for dem som ikke har vasket, ryddet og ordnet alt måneder på forhånd - jeg er full av beundring!) Er selv 38 uker i dag. Det meste er i hus, men far må nok vaske litt tøy mens mor er på sykehuset og seng og vogn og sånt må forvandles fra byggesett hhv lagerplass for alt mulig annet til barnestasjon. Det handler vel litt om hva man har fra før. Her har vi tre små barn og prioriterer tid med dem - og alenetid for oss to voksne - nå. Men det er klart, det ideelle hadde jo vært ryddig organisert hus, alle julegaver og kort i boks og masse tid.. Men da får man kanskje ikke fem barn evt har stor glede av rydding og ordning i seg selv. Se det, da skal jeg kanskje ordne julepresang til barna i stedet for å være her... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602793-hvor-tidlig-gj%C3%B8r-dere-klart-barneromkj%C3%B8per-inn-div-utstyr/#findComment-142627662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå