missme Skrevet 25. november 2010 #1 Del Skrevet 25. november 2010 Hei Jeg googlet og kom over innlegg her datert over 2år tilbake i tid som var ganske negativ om Dr. Merete Blakstad. Nå går jeg ikke til henne selv, men til hennes partner Heidi Høgdahl. Jeg ble henvist til henne av min fastlege og hun anbefalte henne varmt og jeg føler meg selv godt tatt i mot. Men er hun virkelig så fæl som de innleggene skal ha det til? Og er det noen som har erfaringer med Heidi Høgdahl? Mitt første møte var kanskje litt spesielt, hun skjønte ikke helt hvorfor jeg var henvist så raskt til henne, men hun foretok en undersøkelse og ba meg komme tilbake etter 3 måneder dersom ingenting var skjedd og når jeg kom tilbake så var hun veldig imøtekommende og foreslo selv å sette i gang prosessen for ivf og tok prøver av meg og sendt henvendelse for utredning av endometriose. Tror litt på at om man skal ha den hjelpen man ønsker så må en være tydelig og klar, og ikke være redd for å si fra. For meg er det ytterst betryggende å vite at de er best i sitt felt i Oslo i allefall for det viktigste for meg er å bli gravid Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602664-erfaringer-med-dr-merete-blakstad-klinikken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Vanillie Skrevet 25. november 2010 #2 Del Skrevet 25. november 2010 Hei, jeg har gått til Merethe Blakstad, først for å få henvisning til Rikshospitalet for snart et par år siden, og nå i høst for å legge til rette for IVF i Danmark om Rikshospitalet skulle drøye for lenge med å gi oss forsøk i Norge. I forhold til om hun er så ille som det ble sagt, så kan jeg ihvertfall si at hun nok var det. Hun var ikke direkte uvennlig da jeg var der i feb/mars-09, men hun hadde alltid dårlig tid, var distrè og hun var kronisk forsinket. I tillegg brukte de en hel måned på å få lagt inn personnummeret til kona mi, noe som endte med at jeg måte ringe det inn dagen søknaden skulle sendes. Det positive var jo at hun utvilsomt visste (og fremdeles vet) hva hun driver med. Alle undersøkelser ble gjort før søknaden ble sendt, noe som nok bidro til at vi hadde første insemineringsforsøk med donorsæd bare tre måneder etter at søknaden ble sendt. Så får det heller være at ikke alle undersøkelsesresultatene ble sendt med, og at jeg måtte ringe og be dem ettersende dem til riksen. Men, da jeg var der nå i høst (oktober) var det noe helt annet. For det første var Blakstad blid som en lerke, ikke noen forsinkelser og hun tok seg veldig god tid. Var inne hos henne i en halvtime, og hun tok seg tid til å sette seg inn i ønsket behandling hos CFC og ikke minst oppdatere seg på de forsøkene jeg allerede hadde hatt. Hun spøkte og lo og var en annen person enn jeg opplevde tidligere. Jeg vet ikke om hun bare hadde en god dag eller om det er en permanent forandring, for jeg har ikke vært tilbake siden ettersom riksen gav oss IVF ganske kjapt. Så, det er ikke sikkert at det er så ille å gå hos henne nå. Jeg er ihvertfall mye mer positiv enn jeg var. Og de faglige kvalifikasjonene hennes gjør at jeg uansett tåler litt venting og dårlig humør. Hun samarbeider direkte med de danske klinikkene, noe som også teller positivt for de som eventuelt skal den veien, og hun er med i trygderefusjonsordningen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602664-erfaringer-med-dr-merete-blakstad-klinikken/#findComment-142603140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne66 *gravid* Skrevet 25. november 2010 #3 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg har gått til Blakstad 5-6 ganger siden august og valgte henne fordi CFC sa de samarbeidet med henne. Første møte startet ikke bra. Det eneste hun visste om meg var fødselsåret (1966) og hun gjentok flere ganger at om jeg skulle bli gravid så var det som å vinne i lotto. Jeg er av den sindige typen og fortalte rolig at hormonprøvene mine var veldig fine men hun hørte ikke på det øret. Først da hun mot slutten av avtalen tittet på prøvepapirene jeg hadde med og scannet meg snudde det helt. Hun beklaget til og med at hun hadde vært forutinntatt. Siden det har det fungert veldig fint. Men jeg kan være enig i at hun kan virke litt distre innimellom. Det er ikke viktig for meg så lenge hun er dyktig og effektiv og det er hun absolutt. Og hun har god kontakt med legene på CFC har jeg selv erfart etter at hun ringte dem mens jeg satt der. Klinikken er også fleksible når det gjelder å fikse scanning eller annet på dagen. Så alt i alt anbefaler jeg både klinikken og henne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602664-erfaringer-med-dr-merete-blakstad-klinikken/#findComment-142605359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansine lengter sårt Skrevet 26. november 2010 #4 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg har benyttet M. Blakstad ved utredning og kontakten videre til Porsgrunn. Jeg har derfor vært hos henne en del ganger. Mitt inntrykk og opplevelse er at hun er distre, konstant forsinket, opp og ned i humøret ettersom hvordan hennes egen dag er, kan være forutinntatt i sin holdning, sier oppmuntrene ord, jobber ikke fredager og det var ofte da jeg skulle ha hatt undersøkelse for å sjekke videre behandling (slikt bestemmer en ikke selv, men syklusen... men hun har gjort dette lenge. Selv om hun har holdt på med dette lenge, syns jeg det ikke er noen unskyldning for å drive sin klinikk på den måten. Hun skal ivareta mennesker som er i en sårbar situasjon og det kan oppleves noe vondt at hun ikke til tider viser med aktsomhet. Hvis man er en person som trenger å bli tatt vare på og lyttet til, vil jeg ikke anbefale Merete. Er du en person som gjerne vil ha en mer upersonlig og rask oppfølging, kan hun være den du kan bruke. Hadde jeg valgt om igjen, ville jeg ikke brukt henne. Det er mest fordi jeg følte meg utilpass med henne som min behandler og har i ettertid gått til andre hvor opplevelsen har vært mye bedre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602664-erfaringer-med-dr-merete-blakstad-klinikken/#findComment-142609967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara-lara Skrevet 30. november 2010 #5 Del Skrevet 30. november 2010 hei. jeg har gått til Merete i 2008 og 2009 for utredning og vil absolutt ikke anbefale henne. Hun var alltid forsinket opptil flere timer, hadde alltid dårlig tid når man først kom inn til henne, hadde dårlig humør, og sa ingenting om videre behandling. Vi hadde rett og slett ingen kommunikasjon. På toppen av det hele brukte hun ett helt år på å henvise meg til Riksen. Hun kan ikke ivareta sårbare mennesker som oss som trenger å bli tatt vare på. Det var alltid vondt å gå til henne. Hun er ikke den som gir håp i vår situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142602664-erfaringer-med-dr-merete-blakstad-klinikken/#findComment-142624836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå