Gå til innhold

er dette rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele natt har det murret, og m jevne mellomrom kommer disse voldsomme lignende mensensmertene. Varer vel ca 30-40 sek, varierer.. Og ca 3-4 ganger i halvtime, men det murrer i mellomtiden.

Nå er d sånn at magen er begynt å bli rar, føler for å sitte på do å tømme meg.

Er dette bare maserier eller kan det være starten?

Det er overkommelig vondt for å si det sånn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det kan selvfølgelig være starten, men du kan nok ta det med ro og se om det tar seg opp enda en stund. Du er ikke i tvil når det virkelig er i gang :) Men er fullt mulig at dette er begynnelsen! Spennende :)

Hvor langt er du i forhold til termin?

Skrevet

Mensentermin er i dag, mens UL er 7 desember. Så det er jo fullt mulig at det kan skje.

prøver å slappe av og tar det med ro. Så får d skje det som skjer.

Har iallefall ikke hatt sånne smerter i løpet av svangerskapet hittil. men det kan jo selvfølgelig bare være lurerier!!

Skrevet

Ja, det kan absolutt være en start:) Men det bør tar seg opp i styrke utover dagen hvis det virkelig er noe på gang.

Hvis du bor langt unna sykehus må du ikke vente for lenge med å kontakte noen. Jeg gjorde det, og vi hadde såvidt rukket å komme inn på fødeavdelingen før ungen var ute. Men bodde 1.5 time unna da :P

Lykke til :)

Skrevet

Takk takk :)

Får bare vente å se, tok to paracet. Var det jordmor sa tidligere at eg kunne gjøre å se om det roet seg igjen.

Føler et slags nedpress og at nurket presser seg nedover.

Bor i Bergen, så det tar vel maks 20min til Haukeland om det er kø.

D går nok fint uansett hva som skjer :)

takk for lykkeønskninger!¨

Håper virkelig noe er på gang etter denne natten.. Da blir det liksom verdt det! hehe

Skrevet

Det kan ikke være modningsrier?

Jeg hadde det slik 3 dager før fødselen, jeg måtte mye på do og slike murringer og "rier" som du har med 4 minutters mellomrom og varte fra 40-sek til 1 minutt jevnlig. Hadde også et voldsomt nedpress (Men det hadde jeg stortsett de siste to ukene, han lå så langt ned at jordmora trodde først at fødselen var i gang.. men så var det bare han som lå helt nede)

Var Ikke om natten, da fikk jeg sove - mens når jeg stod opp var det på'an igjen.. :-)

Skrevet

det kan jo væreså mye.. aner ikke. Har ikke merket noe til kynnere i dette svangerskapet, ikke noe ubehagelig sånn iallefall. Dette er direkte vondt, men overlever. Babyen presser seg voldsomt nedover, og det kommer innimellom sånne trykk på hele sulamitten, rompa og alt. Har heldigvis fått tømt meg..

Får vel bare vente å se ka som skjer..

Skrevet

Høres ut som starten på min fødsel, de var vonde men gikk helt greie. Hadde ikke hatt noen kynnere eller lignende tidligere. Det gjorde vondt i korsryggen, lysken og rumpa. Det roet seg nesten helt ned dagen før fødselen... stille før stormen nesten ;-) Derfra gikk alt i ett, gikk fra 3-10cm på rekordtid og ting var i full sving.

Lykke til iallefall! :) Jeg er nesten ikke i tvil om at du er i gang altså.. Men jeg er heller ikke fagutdannet, hehe.

Skrevet

hvor lenge gikk du m disse smertene før d plutselig var storm som du sier??

:):)

Skrevet

det kan være starten... min fødsel startet med maserier fra torsdag kveld, roet seg og kom tilbake fredags kveld enda vondere... dette var bare maserier før de skikkelige riene startet lørdags kveld.... jeg fødte søndags morgen kl 9 :-)

Skrevet

men de var vonde nok til at det ble lite søvn.... men det føltes litt som det du beskriver.... samtidig har jeg ei venninne som hadde sånne maserier i flere uker før fødsel, så ikke godt å si....

Skrevet

Modningsriene, som jeg tipper de var - varte i 3 dager før fødselen.

Fra 3-10cm brukte jeg 45 minutt, da var pressriene i gang og derfra tok det 25 minutt til han var ute. Så ganske så kjapt!

Skrevet

Sånn var det for meg også, litt sånn som novemberspire.

Jeg gikk med jevne tak gjennom hele dagen, men syns liksom ikke det var sånn kjempevondt, bare litt, så jeg var veldig i tvil om det var noe.

Tok seg opp utover ettermiddagen. Fikk sjekk hos jordmor etter omtrent 10 timer med modningsrier. Hadde 3 cm åpning og ble sendt avgårde på sykehus. 2 timer etterpå var ungen født.

Modningsriene var slik som du beskrev, de varte i ca..40 sekund og var helt overkommelig vonde. Kom med 6-10 minutters mellomrom gjennom hele dagen. Jeg dusjet og gjorde alt mulig rart mens riene pågikk.

Ble vondere på turen bort til sykehuset og måtte stoppepauser opp sykehustrappa når jeg fikk rie. Fra 7-10 cm skjedde på maks 15-20 minutt, og det var bare en diger rie, og var det som kan karakteriseres som maks vondt. Men det var jo fort overstått da :)

Hvordan går det forresten? :)

Skrevet

Det går helt fint her.. Kommer sånne tak innimellom, hvert 20min ca. Varierer litt, så er sikkert bare lurerier.. men er førstegangs så vet jo ikke helt :) Magen er heldigvis tømt og fått i meg litt brødmat og mandariner!

Skal ut å spise m f oreldrene mine i kveld så får tankene over på noe annet, så håper det tar seg opp egentlig. Eller hva tror du?

Kan bli gående sånn et par uker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...