mim2012 Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Da ble hormonspiralen tatt ut for 1 mnd siden, etter at kjæresten og jeg har bestemt oss for å prøve å bli gravide, i en alder av 40. Jeg har en 16 åring fra et tidligere forhold, og har brukt spiral helt siden han ble født i 1994 (hormonspiral de siste 5 årene). Jeg har brukt Clearblue eggløsningstest i 1 1/2 uke nå, uten utslag i perioden 20-10 dager før forventet mens, men det er kanskje litt optimistisk å tro at jeg skal få utslag i første syklus etter at hormonspiralen ble fjernet? Noen som er i min situasjon? Noen rundt 40 som har prøvd i ca 6 måneder og så gått til lege for div sjekk? Legen ønsket meg lykke til da jeg fjernet spiralen, og hun sa at '40 er ingen alder'. Hvilke erfaringer har dere andre modne kvinner som prøver å bli gravide med fastleger og babyforsøk? Ønsker meg så veldig et barn sammen med mannen i mitt liv (han er like gammel som meg), men har jo statistikken i min disfavør.
LHHR Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Min fastlege har sagt omtrent det samme som din. Men etter 2.5 år, vet jeg ikke hovr lenge jeg skal vente, før jeg evnt. krever å bli videre henvist til f.eks Alleris. Min gyn. har også bare sagt "lykke til" og det er ikke noe å gjøre annet enn å vente og se....ingenting er "feil". Han tror heller ikke det er noe feil med min mann fordi vi har en gutt på 5 år sammen. Jeg og min mann har heller ikke samme fastlege, så koordinere dette prosjektet er ikke så lett. Savner et sted hvor de kunne sjekke "alt" på oss begge. Hadde nok avventet til over jul, før jeg hadde best. time hos evnt. gyn bare for å sjekke at alt er som det skal. Lykke til!
Lis@mor Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Hei. Jeg er også 40 år og har prøvd i 5 år på å lage nr 3. Vi trodde også at mannen var ok siden vi sammen har 2 barn på 6 og 9 år fra før . Men det viser seg nå at mannen har veldig redusert sædkvalitet og vårt eneste håp er icsi. Så mitt råd hvis graviditeten lar vente på seg er å bestille deg en time til en privat gynekolog og få både deg og mannen sjekket.Gynekologen ordner henvisning til sædprøve. Lykke til
mim2012 Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2010 Hei, og takk for svar. Ja, jeg skjønner at jeg må være tålmodig. Men i pp2 testet jeg positivt på ELtest - og vi passet på å gjøre det vi skulle de to dagene Det var 10. des, og jeg forventer derfor mens julaften. Altså kan jeg teste for gravitidet tidlig neste uke. Er så spent at jeg har lyst til å teste i morra, selv om jeg vet det er for tidlig. Og jeg har innstilt meg på at dette kan ta tid, og at jeg kan få MA og SA og alt jeg leser om her inne. Jeg er føler med dere som har prøvd lenge uten å få det til. Jeg ser for meg at det også kan gjelde meg, og vet jeg må jobbe litt for at dette ikke skal styre livet/sexen for mye. Men tenker å ta en tur til fastlege og så gynekolog i mars dersom ting ikke har klaffet. Har jo dårlig tid, og jeg kjenner at det ville være greit å vite det dersom jeg ikke har mulighet for å bli gravid. mim70
kitty67 Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har det litt på samme måte. Fastlegen mener at jeg fint kan få en til, selv om jeg nettopp har fylt 43. Jeg og mannen har jo fått det til før, og kan derfor klare det igjen, sier hun. Håper bare hun har rett! Men tenker at jeg kanskje bør bestille time hos privat gynekolog for å høre om vi kan gjøre noe for å øke sjansen før det blir for sent. Hva synes dere? Noen med liknende erfaringer som kan gi råd? Vi har brukt (og fått positivt utslag på) EL-test i to prøveperioder, uten å få det til. Er utålmodig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå