Gå til innhold

Å amme lenge, over 28 måneder gammel barn.

Anbefalte innlegg

Dette er ikke min sak, og jeg har heller ikke kommentert noe til denne personen. Ei av jentene i barselgruppa mi ammer forsatt, barnet er nå 28 måneder og springer ofte bort til mamma for å få en liten melke tår.

Barnet og mammaen har ett flott forhold, man kan se at de er veldig glad i hverandre. Så det er ikke at jeg ikke tror at barnet har det bra.

Men, alltid ett men når man skriver slikt. Hvor gammelt er barnet får han/hun kan huske ting når man blir eldre. Kan det ikke da bli litt rart å huske at man ammet? Barnet ammer også forsatt om natten, opp til 10 ganger. De samsover og hun blir nok brukt som tutt om natten.

Hvor lenge kan dette pågå før det ikke lenger er koselig men, rett og slett ikke bra. Er det noen andre her med erfaringer fra å amme barna sine lenge?

Fortsetter under...

Jeg ammet så lenge, og lenger. Hun selvavvente ved 30 måneder. Det aller beste er å la barnet selvavvenne. Det er ingenting sykt ved å amme lenge og barnet har godt av det tilknytningsmessig og ernæringsmessig, så dette kan pågå så lenge mor og barn er fornøyde uten at det er skadelig på noe vis. Som regel er omgivelsene det største problemet.

http://www.barnavnaturen.no/tag/amming

Her står det en del om å amme større barn.

• 3 uker senere...

Jeg ammet barnet mitt til han var 29 mnd. Fra 20 mnd bare morgen og kveld. Ved 29 mnd sluttet han plutselig å spørre etter puppen og avvente seg selv. Nå er dette et halvt år siden og han har fått et søsken. Han husker godt at han fikk melk av puppen selv og prater mye om det, men han vil absolutt ikke ha igjen nå. Synes det er helt greit at det bare er lillebror som får. Ser ikke ut som han har tatt skade av å bli ammet lenge og jeg håper lillebroren også vil ammes lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...