storetrille Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Hei! Jenta mi på 6.5 mnd, nekter nå helt pupp, bortsett fra når hun våkner ca kl 6 ( så lenge det varer....). HUn har tidligere tatt flaske, men nå er det så vidt jeg får i henne litt - har prøvd flere ganger for dagen i flere dager nå, men det er ikke mange slurkene. Har prøvd vann, men ikke mange slurkene av det heller. Har prøvd ulike flasker og ulike tutekopper, Hun får grøt til lunsj og kvelds, litt fruktmos et par timer etter lunsj og noen få skjeer middag. Er ikke dette lite mat....? Og får hun ikke for lite drikke.....? Ammet henne ca 2. hver time til hun var nesten 5 mnd.... hm Noen gode forslag her ....?
Canari Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Samme her, 5 mnd, tar verken flaske og nesten ikke pupp (unntatt sen kveld, natt,tidlig morgen, men det er nesten ikke noe melk igjen her heller nå så det er tomt etter få minutter - bruker spray :-() Før drakk han så gulpen stod, kanksje han forbindet melk med vondt i magen, lurer jeg på? Så her er det fire skjemåltider om dagen, og vi tynner litt ut med vann. Yoghurt/grøt til frokost (blir vel ca 60 ml væske?), grøt av 1 dl vann + halvt fruktbeger lunsj og kvelds (tisammen ca 2,7 dl væske), ca 100 gram middags glass + litt bær e.l (ca 60 ml væske?). Forsøker også gi litt mme eller vann til hvert måltid, ev sviskesaft, ender opp med skjemating. Blir lite væske, kanskje 6 dl i døgnet. Helsesøster sa at jeg bare måtte slappa av, så lenge han er i form og får avføring helst hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå