Indigo 08-10-13 Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Storebror som nå akkurat har blitt to har bestandig vært en ganske vanskelig unge hva angår søvn. Han ville puppe ofte om natta, første økt kunne soves 3 timer før pupp, deretter hver andre til hver time. I tillegg skulle han tidligere og tidligere opp om morgenen jo eldre han ble. Allerede ved 2 mnd skulle han opp ml. 05 og 06. På det verste stod pappaen opp med han halv fire - fire.. Slik at en av oss ihvertfall skulle få litt søvn. Jeg var helt avhengig av å sove på dagtid når han sov, og fikk ikke gjort så mye annet.. Når folk dro på jobb i syv - halv åtte tiden, ja da var jeg ute og trillet første lur.. Lillebror er imidlertid en helt annen unge. Han er nå blitt 2 1/2 mnd, og sover som en helt om natta. Tar kveld mellom kl 21 og 22, og sover da til 05-06 før han skal ha pupp. Noen ganger klinker han til og sover helt til 07 eller 08 før han maser etter litt frokost. Også sover han videre til ca. 10.. Det er som en drøm, jeg tror liksom ikke helt det er mulig;) I tillegg er han en stor unge, ved 6 uker veide han i overkant av 6 kg.. Så da er jeg litt nysgjerrig, hvordan sover ditt nurk? :-) Det er lovt å klage, du har min fulle sympati;)
Noregsgard Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Du er heldig! Min gutt på 3 mnd sovner i 7 tiden, våkner igjen halv 12 og skal ha mat. Så er det mat igjen halv 3, og så starter han dagen kl halv 5 Da er han oppe i ca 3 timer før ha skal ha seg en bitteliten lur på max 20 min.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Oy det hørtes deilig ut! hehehe:) Minstemann her på akkurat 3 mnd idag sover fra 23:00 til 06:00 uten pupp mellom. Så det er jo ikke så aller værst det heller;)
E-sept10 Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Min lille sovner mellom kl 23 og 00. og da sover hun hvertfall til kl 7-8, kanskje til og med 9 før hun skal ha mat. Syns det er deilig, men hun kunne godt ha sovnet tidligere, så vi fikk litt tid alene før det er natt for oss også Men jeg klager ikke ;D
E-sept10 Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Glemte å skrive at hun er akkurat 2 mnd.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 så deilig. lillegutt på 3 1/2mnd legger seg rundt halv 8, så våkner han igjen for mat alt fra kl 22 og utover, somregel i halv 12 tiden. så spiser han ca hver tredje time resten av natten. dagen starter i 7-8 tiden
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 OI ! så bra, da! Her er Johanne snart 3 mnd. (om to uker) De to siste nettene har hun sovnet rundt 22.30, våknet ca 03 for mat, og så igjen 06 og/eller 07 for mer mat, og så starter dagen kl 09. Men det har riktignok bare hendt to netter ... Men er ganske fornøyd med sånn det er nå. I natt brukte hun bare 10 min på å sovne igjen etter mat ... sensasjon!!
Virreli Skrevet 25. november 2010 #8 Skrevet 25. november 2010 Vesla vår sovner mellom 19-21 og sover da en økt på 6-8 timer. Etter det skal hun ha mat ca hver 3 time +/- og på morraskvisten får hun en skvett her og en skvett der, så mamma kan få sove litt lenger.. Ingen kvalitetssøvn akkurat, da vesla er urolig, men jeg er en slumrer og man kan vel kalle det slumring. Vi står stort sett opp mellom 8-9. Jeg venter på at denne flotte rutinen skal ryke og det gruer jeg meg fryktelig til. Men man kan jo håpe at det bare blir bedre, ikke verre
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. november 2010 #9 Skrevet 25. november 2010 Så herlig da, HønePøne, dette må du bare nyyyte i fulle åndedrag=)=) Lillesnuppa mi er jo 2 mnd nå, og her er det ikke så mye mønster eller faste tider enda, men jeg trooor jeg kan se en liten trend nå- men vet jo også godt at slike ting fort kan snu! Hun har ihvertfall sovet mye på kvelden i det siste- sovnet sånn i åttetida ca, og sovet fint fram til ca elleve-tolv. MEN da er det dessverre slutt på herligheten, og hun kan gjerne være våken og urolig helt fram til 01-02, med mye luft/ raping og bæsjevirksomhet. I natt f.eks sovnet hun ikke før nærmere kl 02 igjen, men da sov hun til gjengjeld fint helt til vi ble vekket av storesøster kl 09, så det ble en god natts søvn på hu mor likevel heldigvis=) Og det rare er, at hun ikke var noe spesielt sulten da hun våkna heller, så hvis vi ikke hadde blitt vekka kunne hun sikkert sovet enda lenger uten mat. Dette har skjedd flere ganger; hun kan ofte sove opptil 6 timer uten mat på natta- og DET sier jeg meg storveis fornøyd med altså, så får vi heller bare håpe at denne midnatts-uroen snart gir seg også
September<3gutt Skrevet 25. november 2010 #10 Skrevet 25. november 2010 Gutten min er 2 måneder idag Han er mye våken om kvelden, får pupp i 22-23 tiden. Så sover han til seks. Så er det mat og så sover vi til 9 Så føler meg helt uthvilt om morgenen, og det er deilig. Var litt trøbbel de første ukene, med mye luftplager, skriking og lite søvn, så følte jeg gikk rundt i en bobble da...
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 25. november 2010 #11 Skrevet 25. november 2010 I natt sov babyen min på 3 måneder fra 21 til 08. Uten å våkne for måltider! Tok han opp i sengen med meg da han våknet og da sov vi videre til klokka var kvart på ti. Da våknet han da jeg gikk ut av senga. Håper det varer...:-)
<3tobarnsmor<3 Skrevet 25. november 2010 #12 Skrevet 25. november 2010 Gutten min blir 3 mnd i morgen, å han er så utrolig flink til å sove på natta. Sovner fint i runft 20 tiden og sover helt til kl 05 - 0530. Da er det bleieskift og mat. Sovner så videre til kl 10 - 1030 Herlig
Tingenes Herre Skrevet 25. november 2010 #13 Skrevet 25. november 2010 Her sover baby fra 20 til 07 med tre ammerunder imellom. Veldig fornøyd!!
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 26. november 2010 #14 Skrevet 26. november 2010 Åååå heldige damer!!!!!! Frøkna mi sov fra 23 til 07 med en amming frem til hun var fire uker. Da var det slutt og søvnen ble bytta ut med skriking. Fra 20 til 08 skriker hun stort sett i ett, hun sovner når hun får pupp og sover i hele ti minutter.. I går kapitulerte vi av utmattelse klokken 07, ble vekt av storesøster klokken 11.30 som trodde vi hadde forsovet oss litt...hun skulle vært på skolen 08.30. Jatta... Men jeg er evig optimist og er sikker på at i natt blir det annerledes, DA kommer hun til å sove:D Om ikke annet er det pappanatt på lørdag, da skal iallefall jeg sove. Hun blir foresten 2 mnd på lørdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå