Gå til innhold

TFK Joggster Twist - innspill i siste liten?

Anbefalte innlegg

Noen som vil hjelpe oss i siste liten?

Vi hadde egentlig bestemt oss for TFK Joggster Twist, men har nå fått noen innspill om hvorfor det ikke er så lurt.

- for dårlig demping på ujevnt underlag; Vi har termin i februar og det er garantert snøføre her til mai. Kjedelig å måtte kjøre på bakhjula hele tida...

- Har lett for å velte

Noen som kan avkrefte/bekrefte dette og eventuelt komme med nye innspill til hvorfor vi bør eller ikke bør velge denne vogna

Fortsetter under...

+ Framhjulet kan låses

+ adapter til maxi-cosi cabriofix

+ veier lite, kjekt for oss som må opp en trapp for å komme inn i leil.

+ blir veldig flat når den slås sammen

+ en av de største bagdelene på markedet

+ stor liggedel i sportsdelen når den skal brukes

+ lett å manøvrere

(+ jeg synes den er fryktelig pen ;) men det telles kanskje ikke...:P)

- 3-hjulinger har alltid lettere for å velte enn 4-hjulinger.

- har lest at noen opplever at dekkene punkterer lett...

Lykke til med valget :)

Blir så irritert hver gnag jeg leser slikt som: "3-hjulinger har alltid lettere for å velte enn 4-hjulinger."

Noen vogner velter lettere enn andre, noe av disse har 3 hjul, og noen av disse har 4 hjul.

Antall hjul er ikke hovedfaktoren for om en vogn velter lett eller ikke, men hvor tyngdepunktet sitter.

På TFK sitter tyngdepunktet lavt, samt at ramma er konstruert så barnet henger imellom den og ikke oppå den. Dette gjør at den er stødigere enn mange med 4 hjul.

Hei

Vi er superforøyd. Fikk også i februar. Synes dempingen er god jeg. Ingen problemer med å kjøre på snøføre eller i skog og mark. Genialt med hjul som kan snus samt stor bag. Gode bremser (skivebremser) og forholdsvis lett vogn. Vi har aldri angret. Vi har punktert 2 ganger på samme hjul pga en stift vi kjørte på og som vi ikke fant første gangen, ergo punktering nr 2 (skjedde samme uke..)

Jeg ville heller valgt EasyWalker SKY. Den er kanskje veldig lik TFK, den har også

- framhjul som kan låses

- adaptere til maxi cosi OG Izi sleep

- veier kjempelite (kun 10 kg) pga aluminiumsramme

- blir superflat og tar ekstremt lite plass i bil (mener å huske at den blir mindre enn TFK sammenlagt)

- har en av de største bagene - ja, den er 2 cm kortere enn TFK, men mye bredere + en enooormt deilig madrass!

- den har også stor sportsdel som er lang i ryggen og er kjempelett å kjøre rundt med.

- Den er superstabil og har støtdempere som kan justeres etter terrenget og vekten på barnet.

I tillegg er den finere enn finest å se på, og jeg gleder meg skikkelig til å se den nye modellen som kommer i januar!!

Eneste minus med EW vs TFK er vel fotbrettet og håndbrems (om man trenger det da).

Lykke til :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...